Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 39

Temat: Brak oleju na bagnecie

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Po wlaniu 5.5L (bo sam tak napisałeś) oleju do silnika powinno być w okolicach górnej kropki na bagnecie widoczne, nie możliwe by było inaczej. Kontrolka oleju zapala się z powodu:
    - olej Ci gdzieś wyciekł
    - wlałeś go za mało
    - uszkodzenie mechaniczne pompy oleju (za małe ciśnienie robocze pompy)
    - uszkodzony czujnik lub problemy z połączeniem elektrycznym kabli.

    Ja tylko się zastanawiam, olej Ci ktoś wlał czy sam to robiłeś?
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  2. #12
    donmatejos
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał aniol_jojo Zobacz post
    Ja tylko się zastanawiam, olej Ci ktoś wlał czy sam to robiłeś?
    tak jak pisalem mialem wymieniany olej w olej jak bylem w PL tydzien temy. w normalnym warsztacie. nie wiedzieli jaki mialem wczesniej i zalali mi mobil 1 syntetyk 0w40. dojechalem do domu do Nl (1400 km) i zaczely sie problemy z poziomem na bagnecie
    Cytat Napisał aniol_jojo Zobacz post
    - wlałeś go za mało
    5.5 l nie wydaje mi sie ze za malo...
    Cytat Napisał aniol_jojo Zobacz post
    - olej Ci gdzieś wyciekł
    silnik mam suchy na postoju nie zostaje zadna plama nic.... jedyne co mnie martwi to mokry wydech w srodku.
    Cytat Napisał aniol_jojo Zobacz post
    - uszkodzenie mechaniczne pompy oleju (za małe ciśnienie robocze pompy) - uszkodzony czujnik lub problemy z połączeniem elektrycznym kabli.
    dzisiaj moze jutro podjade na warsztat na diagnostyke i zobacze co jest.

  3. #13
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Jakieś plamy oleju pod samochodem? Sprawdż czy filtr oleju jest dobrze dokręcony.
    Ostatnio edytowane przez feecle ; 09-05-2011 o 11:54

  4. #14
    Użytkownik Świeżak Avatar dipisi
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa 166, 2.4 jtd, 2002 r., lancia thesis 2.4 jtd 20v, 2003
    Postów
    72

    Domyślnie

    Cytat Napisał donmatejos Zobacz post
    tak jak pisalem mialem wymieniany olej w olej jak bylem w PL tydzien temy. w normalnym warsztacie. nie wiedzieli jaki mialem wczesniej i zalali mi mobil 1 syntetyk 0w40. dojechalem do domu do Nl (1400 km) i zaczely sie problemy z poziomem na bagnecie
    A widziałeś jak ci wlewali ten olej. Bo znajac życie, cwaniaki zobaczyli goscia na holenderskich blachach, kase skasowali, a oleju nie wlali albo wlali malo. Nawet jak dolales litr, to i tak niewiele.

  5. #15
    leszekbodzio
    Gość

    Domyślnie

    Odkręć korek spuść olej i sie przekonasz ile go tam jest wtedy będziesz mógł określić przyczynę, czy za mały jest stan czy coś nie tak jest z bagnetem.

  6. #16
    donmatejos
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał dipisi Zobacz post
    A widziałeś jak ci wlewali ten olej. Bo znajac życie, cwaniaki zobaczyli goscia na holenderskich blachach, kase skasowali, a oleju nie wlali albo wlali malo. Nawet jak dolales litr, to i tak niewiele.
    wlasnie nie widzialem.... bylem wlasnie u mechanika. przyczyna to wyciek oleju(wody z domieszka oleju jak on to nazwal ) do komory spalania. niestety zdarzylo mi zatrzec pierscienie i glowice (z tego co powiedzial bez wiekszego patrzenia na silnik) i jest to do wymiany. teraz mam zalany 15w40 i przez jakis powinienem na nim jezdzic.

    moze mi ktos powiedziec jaki jest koszt czesci i robocizna w pl? tutaj zaproponowal mi 1500 E i to na poczatek. bo moze byc jeszcze cos innego....
    i jak dlugo moge jeszcze jezdzic bez wymieniania?

  7. #17
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Możesz sprawdzić kompresję na cylindrach? Sprawdzisz wtedy jak z tymi pierścieniami i głowicą. No chyba, że zawory też już do wymiany.

  8. #18
    Numberuno
    Gość

    Domyślnie

    Ja nie do końca rozumiem jak można stwierdzić zatarcie elementów silnika bez rozebrania go i obejrzenia tych elementów. Czy głowica była ściągana w celu naprawienia usterki? Z tego co mówisz to "mechanik" zdiagnozował uszkodzoną uszczelkę pod głowicą(?) bez ściągania głowicy. Tak samo zdiagnozował zatarcie silnika, po czym bez naprawiania czegokolwiek zalał ci nowy olej i puścił dalej wystawiając już ustnie rachunek za naprawę.
    Jeśloi silnik w tej chwili jeździ to nie jest zatarty. Szczególnie, że tak jak mówisz kontrolka ciśnienia oleju zapaliła się tylko na chwilę. Tak naprawdę silnikowi nie powinno się nic specjalnego stać nawet po kilku minutach pracy bez ciśnienia oleju. Ja bym proponował pojechać do mechanika, który zrzuci głowicę i obejrzy gładź cylindrów oraz samą głowicę, zrobi test szczelności itd. I tak trzeba to zrobić żeby naprawić uszkodzona uszczelkę pod głowicą. Wtedy będziesz wiedział naprawdę co jest na rzeczy.

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Na oko bez rozbierana to można patrzyć w gazetki na kobiety Jeśli jak już kolega wyżej napisał nie zdejmiesz głowicy to nic się nie dowiesz, sprawdź na początek samą kompresję na każdym cylindrze - to powinno coś powiedzieć o kondycji silnika. Olej który masz wlany znów nie jest taki jak powinien! TSy jeżdzą na 10W40!!! i jeśli mechanik Ci powiedział że powinieneś lać mineralny to zmień mechanika. Zmiana z gęstszego oleju na rzadszy może rozszczelnić teraz silnik i będzie ciekło... chyba że zrobisz to szybko teraz (niestety niepotrzebne koszta)
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,369

    Domyślnie

    jak te ts maja jezdzic jak oleju nie maja a jak maja to nie ta oliwe co trzeba ,pewnie zjadla troche tego 0w 40 w tej trasie i dlatego pewnie brak na bagnecie ,teraz to juz pewnie po frytkach w trakcie uzytkowania auta mogles instrukcje poczytac jaki olej twoj samochod potrzebuje to moze bys nie mial tych problemow .W nl jest duzo warsztatow co robia alfa romeo tylko koszta
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4

    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

Podobne wątki

  1. [MiTo] Twinair 105 - Kontrolka oleju i silnika i poziom oleju na bagnecie.
    Utworzone przez PanPe w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-08-2014, 01:44
  2. [145] Poziom oleju na bagnecie
    Utworzone przez rooshyo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 08-07-2010, 04:24
  3. [164] poziom oleju na bagnecie
    Utworzone przez zawigrze w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-06-2010, 17:31
  4. Ile oleju na bagnecie??(min-max)??
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 16-10-2009, 23:44
  5. [145] Biała maź na bagnecie oleju?
    Utworzone przez grzesiek87 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 04-01-2009, 11:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory