Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11
  1. #1
    R3venger
    Gość

    Domyślnie Problem z chłodzeniem silnika AR 166 2,5

    Witajcie mam problem dotyczacy chłodzenia silnika , wskazówka pokazuje 130 st! dmuchawa sie załacza ale za cholere nie chce te,peratura zejsc i jak probowalem właczyc ogrzewanie to smierdzi płynem ;/ i jak zgasilem silnik to z pod prawej strony szyby słychac takie bzęczenie , nie mam zielonego pojecia co moze byc moze wy mieliscie taki problem ?


    › Więcej...: Problem z chłodzeniem silnika AR 166 2,5

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Witam, Może:
    - sprawdz poziom płynu czy nie za mało,
    - albo zacięty (zamkniety) termostat,
    - lub pompa wody poszła się kochać (pękniety wirnik) - to chyba najbardziej prawdopodobne. Jak Ci śmierdzi płynem to nagrzewnica pewnie cieknie (jesli masz alfe przed FL).

  3. #3
    smallbob
    Gość

    Domyślnie Problem z chłodzeniem silnika AR 166 2,5

    miałem podobny problem.nie uwierzycie co było przyczynąnieszczelny korek zbiornika wyrównawczegowyczyściłem go tzn przemyłem i przedmuchałem,aż zaczął działać zaworek.po przejechaniu ok 200 km wszystko wróciło do normy.

  4. #4
    R3venger
    Gość

    Domyślnie

    Dzieki za odpowiedzi , znam juz problem całej sytuacji , nagrzewnica ciekła jak cholera samochod sie grzał bo miał mało płynu , czy czasem pod nagrzewnica nie ma sterownika od dmuchawy ? , bo przestał działac ...

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Hmm, od nawiewów chyba tam nic nie ma, nie licząc panelu sterowania. Oto co jest:
    http://www.forum.alfaholicy.org/166/...tml#post541399
    Cytat Napisał stanlizak Zobacz post
    W samochodach przed liftem na ramce pod ICS'em są: moduł oświetlenia wnętrza (szare pudełko) -nr eper 60661539, moduł sygnalizacji na desce kierunkowskazów (zielone pudełko) - 60617164, moduł centralnego zamka (żółte pudełko) - 46469671, gdy jest skrzynia automatyczna dodatkowy przekaźnik (czerwony).
    Zacznij standardowo od bezpieczników, może jakieś zwarcie poszło od tej wilgoci i wywaliło.

  6. #6
    arturjohny
    Gość

    Domyślnie

    Podłączę się do tematu.

    Mam problem, wentylator (wolny bieg) załącza się dopiero około 100 stopni, szybki bieg około 115 stopni (według wskaźnika w kabinie). Pompa wody nowa, czujnik temperatury nowy, płyn nowy, termostat podmieniłem też nic nie dało. Pojechałem do serwisu Fiata gdzie podłączyli samochód do kompa i okazało się że jest różnica według wskazaniach z kompa i kabiny. Do 100 stopni jest tak samo potem się zaczyna różnić (na koniec jak u mnie jest 120 to z kompa odczytuje 108).

    Moje pytanie, przy jakich temperaturach powinien się załączać wentylator w 166 2.5 V6??

    Nie wiem co robić bo jak jadę w korku to jestem pełen obaw widząc 120 stopni na desce? Czy jest walnięty zegar, czy może coś z chłodnicą i nie powinien dojść wogóle do załączenia sie szybkiego biegu wentylatora?

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Cytat Napisał arturjohny Zobacz post
    Moje pytanie, przy jakich temperaturach powinien się załączać wentylator w 166 2.5 V6??
    U mnie wg FiatEcuScan: I bieg - przy 98 stC, II bieg - przy 105 stC, termostat sie otwiera w okolicach 87 stC.
    Na desce pokazuje cały czas 90 i ciut powyżej jak sie załacza wentylator.

    Sprawdz opornik wentylatora chłodnicy. U mnie był (jest) walnięty i nie miałem pierwszego biegu, włączał się dopiero drugi i w korkach ciężko mu wychodziło zbijanie temp. Teraz mam ale narazie włącza się z prędkością II ego

    EDIT: Ja mam 3.0 V6, ale to chyba jedna chwała...

  8. #8
    arturjohny
    Gość

    Domyślnie

    chodzą oba biegi więc rezystor powinien być dobry (zmieniałem go jakieś 1,5 roku temu). Czyli teoretycznie wentylator dobrze się załącza a problem może być we wskaźniku na desce rozdzielczej?

    Ale czy chłodnica nie powinna oddawać tak ciepła aby szybki bieg nie miał potrzeby się załączyć?

  9. #9
    ViP Maniak resoraków Avatar majk
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    ALFY
    Postów
    637

    Domyślnie

    Jak wymieniałem chłodnice wody to wyleciała łopata liści i innego syfu, ubitego pomiędzy chłodnicą wody a klimy.

  10. #10
    R3venger
    Gość

    Domyślnie

    Nie chce robic nowego tematu wiec zadam je tutaj .. prosze jeszcze aby ktos mi mogł powiedziec gdzie jest mechanizm ktory "przesuwa" nawiewem , bo nie działa mi nawiew na twarz , na nogi i szybe działa bez problemu , jesli ktos mogł prosze abyscie mi napisali. Dziekuje za pomoc

Podobne wątki

  1. [159] Silnik 3.2jts Q4 - problem z chłodzeniem, lekkie wibracje silnika?
    Utworzone przez mixilium w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 07-12-2015, 22:58
  2. [159] Problem z chłodzeniem silnika
    Utworzone przez Mariusz321 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-11-2015, 14:31
  3. Problem z chłodzeniem silnika Alfa 156 JTD
    Utworzone przez kamil156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post / autor: 01-08-2013, 19:32
  4. [GTV Spider] Problem z wentylatorem / chłodzeniem silnika Gtv spider 2.0 TS 155km. 98/99r.
    Utworzone przez PawełKraków w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 11-10-2012, 21:52
  5. [155] Problem z chłodzeniem silnika:(
    Utworzone przez Nowicjusz w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 25-05-2011, 13:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory