Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16
  1. #1
    Szeldo
    Gość

    Domyślnie Obrócona panewka V6 TB

    Witam. Mam taki problem, iż obróciła mi się panewka w mojej Alfie. Czy mógłby mi ktoś doradzić co z tym fantem zrobić? Szlif wału, dorobic panewki, dotrzeć i śmigać czy raczej szukać drugiego wału? Za wszystkie rady będę bardzo wdzięczny, tym bardziej że nie oddam mojej niuni do naprawy w obce ręce i zamierzam sam uporać się z tym kłopotem. Serdecznie pozdrawiam.


    › Więcej...: Obrócona panewka V6 TB

  2. #2
    Numberuno
    Gość

    Domyślnie

    Zobacz najpierw jak wygląda wał. A także trzeba go dobrze pomierzyć, gdyz zwykle jak obraca sie panewka to wał też się trochę krzywi. W tym leży główny problem tego, że po naprawie problem często bardzo szybko powraca.

  3. #3
    lukasz-m
    Gość

    Domyślnie

    Wału w silnikach V6 się nie szlifuje!
    Tylko wymiana.

  4. #4
    Numberuno
    Gość

    Domyślnie

    To nie o to chodzi, że się nie szlifuje. Znam mechanika, akurat od motocykli, który wozi wały motocyklowe do szlifu i azotowania. I 9 na 10 tak zrobionych wałów chodzi dalej przed długi czas. Problem w tym, żeby zrobić to z odpowiednią technologią, a o to jest bardzo ciężko akurat.

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    według mnie tylko drugi silnik, ale sam wał nominalny w stanie IDEALNYM mogę załatwić także jakby co to dzwon 667799753

  6. #6
    Szeldo
    Gość

    Domyślnie

    Jeżeli chodzi o wał to już go mierzyłem i jest sporo zjedzony, wygląda na to że zmieścił by się w drugim szlifie. Teraz tylko pytanie czy to szlifować i dorobić panewke czy szukać drugiego wału? Czy robił już ktoś szlif i jak to wszystko się sprawuje?

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomi
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 1.9 Ti , 147 Racer, Spider 916 TS
    Postów
    505

  8. #8
    Szeldo
    Gość

    Domyślnie

    witam ponownie. podjąłem się ryzyka szlifu wału, ktoś musi przetestować czy wały w naszych v-kach nadają się do szlifu. Teraz tylko poszukuję korbowodu. do tematu podepnę jeszcze jedno małe pytanko na jakich olejach jezdzicie? syntetycznych czy półsyntetycznych?

  9. #9
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS
    Postów
    12,363

    Domyślnie

    Ja latam jak przykazała fabryka. Półsyntetyk 10W-40.

  10. #10
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Olej syntetyk 5W50.
    Osobiście nie bawiłbym się w szlify wału tylko szukał nowego, ew. używanego w dobrym stanie.

Podobne wątki

  1. obrócona panewka 1.8 ts
    Utworzone przez radzik w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 30-07-2015, 18:36
  2. 1.8 TS obrócona panewka - pytanie o numery silnika
    Utworzone przez pietrek1993 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 20-07-2013, 13:38
  3. Obrócona panewka Wymina silnika .
    Utworzone przez Simens208 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-06-2013, 23:06
  4. Obrócona, przytarta, wyrobiona panewka? 2.0 TS
    Utworzone przez Hoster w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 31-01-2012, 22:36
  5. obrócona panewka 1.8ts
    Utworzone przez lukka w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-11-2009, 23:22

części alfa 166 2.0v6 turbo krosno

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory