Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17
  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    439

    Domyślnie

    Nie wiem czy dobrze widzę, ale to pewnie klapa nawiewu. Nie parują Ci szyby? Najprawdopodobniej rozwalony mechanizm od jej elektrycznego uchylania. Zamknięta być nie może, najlepiej otwarta.


    › Więcej...: Dziwny dźwięk przy zamykaniu drzwi

  2. #12
    donmatejos
    Gość

    Domyślnie

    tak to klapka od nawiewu.
    rozumiem ze jak klapka jest zamknieta to zamkniety rowniez jest obwód nawiewow i jak jaest otwarta to obwod jest otwarty tak?
    czy przyciskajac zamykanie i otwieranie obiegu przy klimie klapka powinna sie poruszyc?
    moze nie jest rozwalony mechanizm... czasem gdy wylanczam czy wlanczam klime slysze mocne uderzenie takie samo jak przy zamykaniu dzrzwi.
    jakis czas temu mialem wymieniany wentylator bo mi sie spalil czy mozliwe jest ze mechanik nie podlaczyl dokladnie wszystkiego i przez to ta klapka mi lata jak chce? zaraz pojde wymienie bezpieczniki na podszybiu wszystkie oprocz tego od wentylatora moze tam lezy przyczyna.
    cp do parowania szyb to tak paruja nie to ze jakos bardzo ale widac i podczas jazdy musze co jakis czas wlanczac nawiew na szyby...

  3. #13
    Użytkownik Świeżak Avatar mati306
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Alfa Romeo 166 2001r. 2.4 10v JTD 140KM
    Postów
    35

    Domyślnie

    Podepnę się do tematu. Od niedawna znów posiadam alfę. Podczas zamykania drzwi słychać na zewnątrz i w środku stuknięcie z okolic podszybia, nawet podczas lekkiego zamykania drzwi. Podczas gdy powietrze ma gdzie uciec tj. mamy otwarte inne drzwi, dźwięku nie ma. Jeżeli o parowanie szyb chodzi, to po wymianie filtra jest okej, lekko paruje od strony kierowcy czołowa i na drzwiach. Obstawiam, że ten mechanizm jest zepsuty, ale nie miałem kiedy tam zajrzeć. Czy wymiana jest jakaś skomplikowana czy raczej amator sobie poradzi?

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,373

    Domyślnie

    Cytat Napisał mati306 Zobacz post
    Obstawiam, że ten mechanizm jest zepsuty, ale nie miałem kiedy tam zajrzeć. Czy wymiana jest jakaś skomplikowana czy raczej amator sobie poradzi?
    A możesz jakoś jaśniej zadać pytanie?Bo nie bardzo rozumiem o jakim mechanizmie piszesz.?Może o chodzi bardziej o ogranicznik? Jeżeli tak,to są 2 wersje wymiany.Przez głośnik można tam dojść a druga bardziej komfortowa,po zdjęciu boczku masz dojście do śrub ogranicznika.Ograniczniki p+l są zamienne.

  5. #15
    Użytkownik Świeżak Avatar mati306
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Alfa Romeo 166 2001r. 2.4 10v JTD 140KM
    Postów
    35

    Domyślnie

    Cytat Napisał Paazik Zobacz post
    Najprawdopodobniej rozwalony mechanizm od jej elektrycznego uchylania
    pisałem o tym mechanizmie, o którym mowa tutaj we wątku. Objawy mam identyczne. Ogranicznik to nie jest, ponieważ sam dźwięk stuknięcia występuje przy samym już zamknięciu drzwi, ewidentnie ciśnienie wytworzone w kabinie czymś porusza. Także pytanie miało brzmieć, czy trudno jest wymienić mechanizm sterowania klapką od obiegu wewnętrznego?
    Ale za instrukcję z ogranicznikiem dziękuję, bo też mam z nimi problem

  6. #16
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,515

    Domyślnie

    Ze mną coś nie tak widocznie chyba bo zrozumiałem o co pytałeś

    Kolego. A wieć tak.

    Silniczek obiegu WEW/ZEW znajduje sie w module wentylatora nawiewu kabiny.
    Moduł ten masz zlokalizowany po lewej stronie podszybia- STOJAC PRZODEM DO AUTA - zaznaczyłem Ci to miejsce w kółku. Na moim foto jest on zdemontowany bo przy okazji roboty z nagrzewnicą wymieniałem wentylator. ale mniejsza o to.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	modul.JPG
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	81.7 KB
ID:	265045


    sam moduł wygląda tak jak poniżej.
    W kółku masz zaznaczony silniczek obiegu WEW ZEW. a strzałką masz zaznaczone cięgno , które otwiera i zamyka klape.
    Czasami sworzeń tego cięgna pęka i stad klapa cały czas jest zamknięta. Lub lata jak dyŻ po pustym sklepie.
    Czasami cięgno sie wysuwa i trzeba je poprawić. Zobaczysz co u Ciebie nawaliło.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	cweccwe.JPG
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	53.5 KB
ID:	265046


    Oczywiscie zeby sie tam dostać musisz zdjąć podszybie i wycieraczki. Najwiecej nerwów stracisz ze zdjęciem ramion wycieraczek. Ale jak masz cierpliwość, i sciągacz jakiś to dasz rade... Zarezerwuj sobie ta do weekend to na spokojnie to zrobisz bez nerwów.
    Ostatnio edytowane przez Masa625 ; 04-01-2020 o 08:23
    166 JTD




  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Kris_Nero166
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Polska, Mazowieckie
    Auto
    166 V6 3.0
    Postów
    777

    Domyślnie

    Masa625 a to nie jest przypadkiem od ciepłe-zimne ?


    wysłane z mojej Noki 3210

Podobne wątki

  1. [MiTo] Szyba nie domyka się całkowicie przy zamykaniu drzwi
    Utworzone przez shazan w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 11-07-2016, 21:11
  2. strzela przy zamykaniu drzwi 147
    Utworzone przez MateuszLucky w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 31-01-2014, 19:03
  3. Ruch szyby przy otwieraniu/zamykaniu drzwi.
    Utworzone przez Grześko w dziale GT
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-07-2013, 20:47
  4. Dziwny dzwięk przy zamykaniu drzwi auta!!!
    Utworzone przez PrzemekZ81 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-01-2010, 23:26
  5. Gwizd przy zamykaniu drzwi.
    Utworzone przez baronkowaty w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-12-2009, 21:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory