Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Temat: Wymiana amortyzatorów tylnych

  1. #11
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    tutaj masz jak rozebrać tylną kanapę i jak sie dobrać do mocowań amortyzatorów. http://www.forum.alfaholicy.org/zrob..._po_kroku.html. Jak bys miał problem napisz to Ci wyślę. Jak juz popuścisz te śruby o góra bedzie wolna to podnosiśz auto sciągasz koło rozkręcasz śruby w zwrotnicy i amorek Twój. Z resztą jak sciągnięcie spręzyny itd powinienes sobie poradzić. Pozdro

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    dawno temu robione ale cos tam pamietam
    1-odkrec i wyjmij kanape
    2-zdejmij tylnia pulke umiejetnie na spookojnie odkrec wszystko wyciagnij
    3-odkrec mocowania pasow 3lub 4 sruby
    4-odkrec mocowanie gornego amotyzatora 3 lub 4 sruby
    5-zdejmij kolo odkrec mocowanie dolne amortyzatora +cos tam do tego dochodzi bedziesz logicznie wiedzial co trzeba odkrecic
    6-zejdz do kanalu odkrec dwie sruby ktore trzymia cale tylne zawieszenie dosc mocno przykrecone na spokojnie zebys nie obrobil gwintu, zawieszenie opadnie, gore masz luzna tak wiec amortyzator ze sprezyna opusc na dol i zrzuc z trzpienia na ktorym on siedzi na dole i tyle masz w rece amor ze sprezyna
    jesli cos pominolem to sorki mysle ze najwazniejsze rzeczy napisalem
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4

    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  3. #13
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Usa
    Auto
    mgsexGD
    Postów
    799

    Domyślnie

    Dzięki bardzo chłopaki zaoszczędziliście dużo mojego czasu i pieniędzy

  4. #14
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Luyksgestel,Nord Brabant
    Auto
    AR 166 2.5 V6 24V
    Postów
    1

    Domyślnie

    Witam. Jest ktos kto posiada cykniete zdjecie ktore sruby NAJLEPIEJ odkrecic zeby pracy sobie zaoszczedzic? Wczoraj chyba zbyt wiele rozkrecilem i w efekcie mordowalem sie z jedna strona pare godzinek.

  5. #15
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    166 2,4 jtd 2000r. 166 2,4jtd 1998r.
    Postów
    182

    Domyślnie

    Zabrałem się za wymianę tylnych amortyzatorów, wszystko poszło gładko tylko pojawił się problem przy składaniu tego z powrotem do kupy. Mam zamontowany nowy amortyzator ze sprężyną, zwrotnica trzyma sie tylko na łączniku stabilizatora, założyłem tuleje amortyzatora na trzpień zwrotnicy i dalej nie mogę nic zrobić. Górny wahacz jest za wysoko, mocno sprężynuje nie daje rady trafić tym sworzniem do zwrotnicy, dolnego wahacza także nie mogę przykręcić. Proszę o pomoc, jakim sposobem z powrotem założyć zwrotnicę?

  6. #16
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    166 2,4 jtd 2000r. 166 2,4jtd 1998r.
    Postów
    182

    Domyślnie

    Z racji tego, że po awarii forum zniknął mój post z opisem jak rozwiązałem problem, a pojawiają się pytania na priv, to postanowiłem jeszcze raz opisać.
    Podstawową sprawą jest odłączenie łącznika stabilizatora od zwrotnicy, tak żeby nam nic nie ograniczało ruchów. Zwrotnica wraz z tarczą i zaciskiem, ma wisieć tylko na tuleji amortyzatora. Następnie bierzemy pręt o takiej średnicy aby móc go włożyć w gwint sworznia od banana (idealnie pasuje popychacz zaworów do fiata 126p), przekładamy go przez otwór w zwrotnicy i koniec umieszczamy w gwincie sworznia. Teraz jedną ręką naciągamy banan i próbujemy po pręcie trafić sworzniem w otwór, wystarczy chociaż 1mm. następnie śrubą ściągamy już cały sworzeń w gniazdo zwrotnicy. Montaż powinien odbywać się w następującej kolejności:
    1. Tuleja amortyzatora
    2. Sworzeń górnego wahacza
    3. Dolny wahacz
    4. Łącznik górnego wahacza z dolnym
    5. Drążek regulacji zbieżności
    6. Łącznik stabilizatora
    Ostatnio edytowane przez Dominik2 ; 05-04-2014 o 20:31

Podobne wątki

  1. Tuleje tylnych amortyzatorów
    Utworzone przez marsel w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 04-12-2014, 13:43
  2. Poduszka tylnych amortyzatorów
    Utworzone przez Iwan87 w dziale GT
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 04-06-2014, 08:19
  3. 156 niestabilna po wymianie amortyzatorów tylnych
    Utworzone przez Aster156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 17-07-2013, 14:30
  4. [156] zderzaki amortyzatorów tylnych
    Utworzone przez niggard w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-09-2008, 20:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory