Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27
  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Competizione
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Wołczyn
    Auto
    166 2.4 jtd 10v
    Postów
    444

    Domyślnie 4HP20 - blokuje się w pozycji P + dym w kabinie

    Witam. Mam mały problem z moją bellą z którym nie potrafię się uporać. Problem pierwszy jest taki że skrzynia blokuje mi się na P ale jak ją rozblokuję pod mieszkiem i już wrzucę D to jedzie normalnie nie szarpie zbiera się normalnie etc. Drugi problem jest taki że ostatnio w środku po odpaleniu miałem pełno dymu w samochodzie napewno z przewodów bo było czuć że to nie spaliny.Mimo tego tablica rozdzielcza nie wykazywała błędów a samochodem dało się jeździć. Od dłuższego czasu nie działa mi ICS. Jak go sprawdzić czy on działa. Czy ona ma jakiś bezpiecznik, czy jest możliwość że się spalił. Mechanicznie reszta OK rozrząd jest ustawiony dobrze, zawieszenie ok, silnik i jego osprzęt OK. Czy wie ktoś gdzie jest wejście serwisowe i jaki port ma. Jakim programem zdiagnozować Alfe. Poradźcie coś panowie. Proszę o pomoc.

    ---------- Post added at 12:43 ---------- Previous post was at 10:36 ----------

    Poradźcie coś. BO nie wiem co robić.


    › Więcej...: 4HP20 - blokuje się w pozycji P + dym w kabinie

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    jak na moje oko to leje ci się z nagrzewnicy ... szlag trafił już kompa skrzyni ... a ten dym ... znam przypadki spalenia 166 od cieknącej nagrzewnicy ...

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Z którego roku masz alfe??

    Jak przed liftem to sprawdz koniecznie czy z nagrzewnicy nie cieknie. Znajduje się ona za ICSem i jak z niej leci to na ICSa, pare przekaźników i sterownik od automatu.
    Od strony pasażera zdejmij skórzaną osłonę tunelu (chyba jedna śruba) i zobacz co tam sie dzieje....

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Competizione
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Wołczyn
    Auto
    166 2.4 jtd 10v
    Postów
    444

    Domyślnie

    Tak mam Alfę przed liftem. Rok 99. Powiedzcie mi tylko jedno. Jakie mogą być koszta tego wszystkiego? Szczerze mówiąc to się trochę podłamałem. Czyli rozumiem że mam to wszystko spalone i mam straszną lipę tak ? Masakra z tym wszystkim ale coś w tym musi być z tą nagrzewnicą bo tak wszystko naraz zaczęło wariować. Ale nie widziałem żadnych plam pod autem. Opłacalna jest robota tego wszystkiego? Czy lepiej drugą Bellę kupić?

    ---------- Post added at 10:21 ---------- Previous post was at 10:13 ----------

    czy chodzi o tę nagrzewnicę ?

    http://allegro.pl/nagrzewnica-alfa-r...613181936.html

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Przede wszystkim zdejmij tą osłone i zobacz co tam się dzieje.
    Jak się dopiero zaczynają wariacje to może nie będzie źle

    A wtedy:
    - wymień nagrzewnice (wymiana od strony silnika) - nagrzewnica: ok 100 zł wymiana albo we własnym zakresie albo koło 600zł.
    - odłącz akumulator i wyjmij sterownik skrzyni (taki większy srebrny), przekaźniki i wszytsko dokładnie wysusz. Powinno zadziałać. Ewentualnie nowy sterownik (komp) do skrzyni biegów - na allegro widziałem jakieś.


    PS tak to ta nagrzewnica

    ---------- Post added at 10:38 ---------- Previous post was at 10:24 ----------

    EDIT (linki):

    Tutaj ekstremalny przypadek cieknącej nagrzewnicy z opisem sterowników itp.:
    http://arkuszowa2a.pl/ciekawostki.php?str=1&c=28

    A tu wymiana nagrzewnicy:
    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...grzewnicy.html

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Competizione
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Wołczyn
    Auto
    166 2.4 jtd 10v
    Postów
    444

    Domyślnie

    Dzięki za pomoc Panowie a zwłaszcza za tego tutoriala od nagrzewnicy. Zaglądałem tam i się okazało że to jednak ta nagrzewnica. Tylko nie wiem jak się dostać do tego kompa od sportronica i które przekaźniki suszyć. Jednak nie daje mi spokoju fakt że zaczęło mi się w aucie dymić pewnego dnia. Zaraz po odpaleniu to się stało. Fakt faktem dym przeminął nie zdarzyło się to drugi raz auto dalej chodziło tak samo jak przed tym dymem ale nie daje mi to spokoju. Zacznę od podstaw czyli od sterownika od Automatu i od tych przekaźników tylko gdzie ich szukać ??

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,276

    Domyślnie

    tam gdzie chłopaki napiasali, czyli za ICS, musisz zdjąć boczek koło lewarka skrzyni biegów od strony pasażera.
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Sterowniki i przekaźniki masz opisane ze zdjęciami w tym linku "arkuszowa2a", z poprzedniego mojego postu.
    Sterownik automatu jest na czterech śrubach na dole (na płasko - też jest na zdjęciach). Jak juz wiesz ze to nagrzewnica to zdejmij jeszcze osłone tunelu od strony kierowcy i wyciągnij ICS (w załączniku instrukcja) - zawsze będzie trochę łatwiejszy dostęp i nie zapomnij akumulatora odłączyć.
    Attached Files Attached Files

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Competizione
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Wołczyn
    Auto
    166 2.4 jtd 10v
    Postów
    444

    Domyślnie

    dzięki za tego tutka stoi teraz rozgrzebana i czekam na części. Kelpin jak masz więcej takich instrukcji to bym prosił jeszcze o rozbiórkę kokpitu. Całego. A tak notabene kumpel kupił 166 przedwczoraj też 3 litry ale pytanie brzmi następująco czy skrzynie 4hp20 to jedyne automaty w 166 ?? Czy były może jeszcze jakieś 4 biegowe. Były w ogóle zwykłe automaty w 166 ?

  10. #10
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    W wersji przed liftem były 4-biegowe automatyczne skrzynie ZF 4HP20. W wersji po lifcie były 5-biegowe japońskie AISIN. Co rozumiesz przez "zwykłe automaty"?

Podobne wątki

  1. 4HP20 - blokada w pozycji P
    Utworzone przez bartekalfa166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 23-08-2017, 18:51
  2. Gaz się blokuje
    Utworzone przez maniek6600 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-11-2015, 06:36
  3. [145] hamulec blokuje koło
    Utworzone przez asterix w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 22:08
  4. Blokuje sie predkosciomierz
    Utworzone przez porterneon w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-06-2010, 09:49
  5. [145] blokuje się podczas jazdy
    Utworzone przez wilczasty w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-08-2009, 09:13

skrzynia pozycja p zf 4hp20

skrzynia 4 hp 20 w pozycji P

skrzynia 4 hp 20 w pozycji p

4hp20 pdf

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory