Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Dym pomimo dwukrotnej regeneracji turbo

  1. #1
    knafel 166 2.4
    Gość

    Domyślnie Dym pomimo dwukrotnej regeneracji turbo

    Potrzebuję pilnej porady panowie....i panie Oddałem turbinę do naprawy, ponieważ puszczała olej.Po powrocie od mechanika okazało się ,że z wydechu nadal wydobywa się błękitny dym zwłaszcza po dłuższym postoju na wolnych obrotach.Sprawdziłem wylot z turbo od strony zimnej i było sucho pewny ,ze może cos zle złozyli i cieknie od strony goracej oddałem ją na gwarancje...niestety po sprawdzeniu (powiedzieli że jest ok)i montażu, dalej to samo.Sprawdzona została jeszcze odma ale ona też jest ok.Najbardziej dymi na niebiesko gdy ją zapale i zostawię na 10 min gdy jest zimny silnik ,po nagrzaniu do 90 stopni ustępuje dymienie lub jest niewielkie z charakterystycznym zapachem oleju.Podczas jazdy czy to na prostej czy pod górę dymienia nie widać.Może ktoś miał taki przypadek i jest w stanie konkretnie wskazać przyczynę?

  2. #2
    Gino
    Gość

    Domyślnie

    Mimo wszystko stawiałbym na Turbinę i jej nieszczelność przerobiłem to niedawno u siebie wprawdzie V6 ale turbo to turbo. Po regeneracji dymił podobnie jak u Ciebie na zimnym silniku po chwili jak odpaliłem. Z początku myślałem, że może wypala się reszta oleju z wydechu ale ile może to trwać dodatkowo powyżej 3 tys. obrotów jakoś dziwnie turbina pracowała oddałem do reklamacji poprawili i jest OK mimo, że zaklinali się, że na pewno zrobili dobrze. No chyba, że silnik woła o remont chociaż wątpię.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM, 159 2,0JTDM 170KM, Giulietta 2.0 140KM
    Postów
    442

    Domyślnie

    Ja bym jeszcze przyjrzał się uszczelniaczom zaworów, no chyba że rzeczywiście źle zrobili turbo

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Co prawda ja i Gino mamy V6TB ale też miałem identycznie. Od strony zimnej suchutko i zero luzów. Pojechałem na reklamację. Zaklinali się że dobrze ale kazałem im przy mnie rozkręcać. Nastałem się parę godzin zanim zdemontowali. I co? Po stronie gorącej wirnik w oleju... Wymienili oringi na inne twierdząc że po sprawie. Było lepiej, ok ale nie dobrze. Pojechałem znowu. Cedzili przez zęby ale znowu kazałem rozkręcać i koniec. Miałem rację, dalej ciekła. Oni zrobili wielkie oczy twierdząc że "w połowie aut na świecie" turbiny robili i nigdy tak nie mieli. Dopiero wtedy jak stałem nad nimi i kazałem zmienić wszystko razem z korpusem to mam spokój. Jak ich za ryj nie złapiesz to lesery tylko pierścienie zmieniają a to wielkie G daje bo korpus też już jest "podjechany". A moje turbo było już w agonii. Doprowadzone przez poprzednika. Takie czasy że rozkręci, włoży pierścienie za 50zł i złoży z powrotem. Nic się nie przykładają. Liczą na to że nie wrócisz "bo przecież zrobione" albo spławią się łatwo. A jak już się przygryziesz to stratni nie są bo w końcu klocka za to biorą! (z wymianą)
    Objawy pasują. Ale pamiętaj że nikt ręki odciąć sobie nie da
    Ja też byłem bliski desperacji odkładając powoli na remont silnika
    Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 27-06-2011 o 21:00

  5. #5
    knafel 166 2.4
    Gość

    Domyślnie

    Zrobię jecze Tak jak pisze Sqadak i zajmę się uszczelniaczami... tylko ,ze mój mechanik jest na wakacjach i za jakiś czas dopiero wróci. Wracając do samej turbiny to niepokoi mnie też jej dzwięk podczas pracy jak i sposób ładowania silnika, do 3000 obr jest dobrze a po jakby coś nie bardzo... Przed regeneracją brała olej ale ładowawa dobrze do samego końca i co lepsze ...była cichsza.

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To nie wiem po co sie pchasz w uszczelniacze skoro turbo jest nie halo....

  7. #7
    knafel 166 2.4
    Gość

    Domyślnie

    Bo nie wyjdzie mnie to drogo a muszę mieć pewność ze uszczelniacze są dobre, gdy będę im oddawał turbo po raz 3.Oni zarzekają się że turbina jest ok i będą szukać dziury w całym.Najgorsze jest to że była roboina w mielcu a ja nie mam czasu żeby się tam wybrać w podróż i przy nich stać ,jakby to było bliżej to by mi sprawiło cholerną satysfakcję gdyby okazało się że mam rację i okazję żeby ich zje... za nieuczciwość.

  8. #8
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Skoro uszczelniacze mozesz wymienicna nowe "tanio" to spoko. Bo po turbo faktycznie jest to nastepny objaw w kolejnosci.

  9. #9
    Gino
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał knafel 166 2.4 Zobacz post
    Zrobię jecze Tak jak pisze Sqadak i zajmę się uszczelniaczami... tylko ,ze mój mechanik jest na wakacjach i za jakiś czas dopiero wróci. Wracając do samej turbiny to niepokoi mnie też jej dzwięk podczas pracy jak i sposób ładowania silnika, do 3000 obr jest dobrze a po jakby coś nie bardzo... Przed regeneracją brała olej ale ładowawa dobrze do samego końca i co lepsze ...była cichsza.
    100% Turbina miałem podobnie o czym pisałem wyżej. Szkoda, że nie masz możliwości robienia Turbo pod ,,nosem". Takie naprawy zlecam sprawdzonej firmie i nie martwię się lataniem między mechanikiem a firmą robiącą takie rzeczy w razie reklamacji co widać jest dość częste nie martwię się i nie wysłuchuję czyja to wina, jest gwarancja i spokój.
    Po regeneracji mojej dymiła i powyżej 3000 tys./obr. hałasowała. Okazało się, że przytarta panewka słyszałem tylko że firma próbowała nieśmiało sugerować że mechanik nie zalał odpowiednio olej i takie tam pierdoły zrobili i śmiga jak ta lala ale nerwy i czas stracony co zrobić.
    Ostatnio edytowane przez Gino ; 29-06-2011 o 14:31

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Ropa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM 2003r.
    Postów
    60

    Domyślnie

    ja oddałem swoją turbinkę tutaj http://www.regmot.pl/ moj wujek od lanci tez tam oddawał i jak narazie nie ma problemów nie dymi ani nic

    w mielcu jest też inna firma co sie zajmuje takim czymś tylko juz nie mam namiarów w której ty robiłeś ta turbinkę ??
    Ostatnio edytowane przez bynus ; 30-06-2011 o 20:51

Podobne wątki

  1. Czy turbo kwalifikuje sie do regeneracji 1.9 JTD 150km
    Utworzone przez arquadiusy w dziale 147
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 04-11-2013, 20:53
  2. Problem po regeneracji turbo z kontrolką wtrysków
    Utworzone przez skopek w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 06-01-2013, 23:37
  3. Turbo po regeneracji - wkręcanie się na obroty
    Utworzone przez pasti w dziale 147
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 08-03-2012, 18:05
  4. Turbo używane i po regeneracji - Wykres
    Utworzone przez piter1984 w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 11-01-2011, 23:30
  5. Padło turbo 10 tyś po regeneracji
    Utworzone przez Marysn w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 28-07-2010, 10:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory