Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 30

Temat: Nagle zgasły światła mijania (ksenony)

  1. #11
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Niestety pod awatarem masz tylko silnik i skrzynię a brak rocznika. Ale do rzeczy:



    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	centralka.JPG
Wyświetleń:	400
Rozmiar:	11.1 KB
ID:	157250   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	schemat.jpg
Wyświetleń:	792
Rozmiar:	78.8 KB
ID:	157251  
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar maciek.b52
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Leżajsk
    Auto
    AR 166 V6 3.0 Sportronic Progression 01/2001
    Postów
    40

    Domyślnie

    Po pomierzeniu według Waszych wskazówek wychodzi na to, że pudełeczko do wymiany. Pytanie czy można ominąć pudełeczko? Tzn. połączyć pin 6 wtyczki B z pinem 5 wtyczki D? Pytam bo na necie nie moge aktualnie znaleźć mojego z numerem 60669255 a źle się jeździ na 1 lampie...

  3. #13
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Na pinie 6-B masz załączenie długich. Jeśli tak zrobisz, to musisz wypiąć ten pin z M45 i połączyć razem kable. Wtedy nie będziesz miał długich, a krótkie będziesz załączał poprzez włączanie długich.
    Ale piszesz że masz jedną lampę sprawną więc raczej problemem nie jest M45, a raczej instalacja od przekaźnika R1 do lamp.
    A jak założysz mostek między bezpiecznikami F6 i F7 w skrzynce B3 to zadziała ? Sprawdzałeś ?
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar maciek.b52
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Leżajsk
    Auto
    AR 166 V6 3.0 Sportronic Progression 01/2001
    Postów
    40

    Domyślnie

    Nie sprawdzałem, zasugerowałem się, że jak nie ma napięcia na pinie 5 wtyczki D, to padnięty jest moduł.
    Tak w ogóle to sprawa wygląda tak, że jak wymieniłem akumulator, to przez 1 dzień świeciły oba. Potem znowu jedno. Potem przywróciłem do życia samopoziomowanie (bo też nie działało) i znowu przez chwilę miałem oba. Potem zgasło prawe i miałem tylko lewe. W sobotę wymieniłem żarniki i teraz mam na odwrót - zgasło lewe i pali się tylko prawe. No i bądź tu mądry...

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar sneijder
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Lubuskie -Jasień/Żary
    Auto
    AR 166 FL, 3.0V6 sportronic-LPG, AR 159 1.9 JTDm 16v 180KM , Była-AR 166, 2.4 JTD 175KM, 2004r
    Postów
    443

    Domyślnie

    Mi prawy ksenon ciągle mruga. Żarniki mam nowe wiec obstawiam przetwornice...

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar maciek.b52
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Leżajsk
    Auto
    AR 166 V6 3.0 Sportronic Progression 01/2001
    Postów
    40

    Domyślnie

    Ponieważ wciąz nie mogę znaleźć przyczyny awarii, po prostu zmierzyłem napięcie przy włączonych światłach na wtyczce przyczepionej do przetwornicy, która rozdziela wiązkę na żarówki od świateł w lampie, no i napięcie jest, więc na pewno odpada moduł świateł i przekażnik pod błotnikiem. W tej chwili obstawiam wadliwe połączenie - albo na zasilaniu do przetwornicy albo na wtyczce żarnika.
    Ponieważ samochodem jeżdże codziennie po zmroku, muszę rozwiązać problem jak najszybciej, stąd pytanie - czy można zrobić tymczasową przerobkę na zasadzie:
    1. Wypiąć całkiem i wyjąć przetwornicę i żarnik
    2. W miejsce żarnika włożyć żarówkę h7 na adapterze d2s-h7
    3. Przewody zasilające przetwornicę poprowadzić do żarówki - o ile dobrze się przyjrzałem to są te wpięte w gniazdo na obrazku poniżej


    Czy to zadziała? Czy moduł m45 to obsłuży czy będzie robił problemy? Czy ewentualnie możnaby go obejść poprzez połączenie przewodu od włącznika świateł bezpośrednieo do przewodu idącego do przekaźnika na błotniku? Jak to zadziała to pakuję przetwornice i wysyłam do regeneracji, a przez ten czas przynajmniej mógłbym jeździć. Proszę o porady. Dzięki z góry!
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	przetwornica-xenon-6-pinow-laguna-ii-c5-alfa-166-4107533900.jpg
Wyświetleń:	555
Rozmiar:	50.9 KB
ID:	157416  
    Ostatnio edytowane przez maciek.b52 ; 18-02-2015 o 17:52

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar maciek.b52
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Leżajsk
    Auto
    AR 166 V6 3.0 Sportronic Progression 01/2001
    Postów
    40

    Domyślnie

    No więc spróbowałem sam, bo straciłem również drugi reflektor, więc nie miałem nic do stracenia. Powyższy sposób jako awaryjny może być pomocny, działa autopoziomowanie, ale światła świecą dużo niżej, po wykręceniu pokrętła na silniczku na maksa świeci najdalej na 6 - 7 metrów.
    Pytanie: czy jest to spowodowane tym, że h7 jest krótsza o 1 cm od d2s? Poza tym należy ustawić samochód przed jakąś ścianą, ponieważ trzeba też ułożyć żarówkę, bo nie siedzi w swoim gnieździe, ja zrobiłem na oko i mam taki kształt na ścianie
    więc chyba ok. Całość pracy to ok 1 godzina, efekt jak na emergency przyzwoity, chociaż odległy od ideału...

    U mnie powodem problemów ze świeceniem ksenonów było podłączenie kabelków zasilających przetwornicę, obluzowały sie zupełnie gniazda, w które wpina się tę malutką wtyczke z czarnym i czerwonym kabelkiem doprowadzającym zasilanie, dodatkowo jedna z wtyczek do d2s jest stopiona i przepalona, stąd pewnie było mruganie i inne choinki.
    Ostatnio edytowane przez maciek.b52 ; 20-02-2015 o 16:44

  8. #18
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał maciek.b52 Zobacz post
    Ponieważ wciąz nie mogę znaleźć przyczyny awarii, po prostu zmierzyłem napięcie przy włączonych światłach na wtyczce przyczepionej do przetwornicy, która rozdziela wiązkę na żarówki od świateł w lampie, no i napięcie jest, więc na pewno odpada moduł świateł i przekażnik pod błotnikiem. W tej chwili obstawiam wadliwe połączenie - albo na zasilaniu do przetwornicy albo na wtyczce żarnika.
    Ponieważ samochodem jeżdże codziennie po zmroku, muszę rozwiązać problem jak najszybciej, stąd pytanie - czy można zrobić tymczasową przerobkę na zasadzie:
    1. Wypiąć całkiem i wyjąć przetwornicę i żarnik
    2. W miejsce żarnika włożyć żarówkę h7 na adapterze d2s-h7
    3. Przewody zasilające przetwornicę poprowadzić do żarówki - o ile dobrze się przyjrzałem to są te wpięte w gniazdo na obrazku poniżej


    Czy to zadziała? Czy moduł m45 to obsłuży czy będzie robił problemy? Czy ewentualnie możnaby go obejść poprzez połączenie przewodu od włącznika świateł bezpośrednieo do przewodu idącego do przekaźnika na błotniku? Jak to zadziała to pakuję przetwornice i wysyłam do regeneracji, a przez ten czas przynajmniej mógłbym jeździć. Proszę o porady. Dzięki z góry!
    Kolego przyczyną jest brak styku na tej wtyczce zasilającej przetwornicę, ja u siebie rozmontowałem przetwornicę i przylutowałem dodatkowe przewody masy i +12 bezpośrednio do płytki drukowanej i następnie zastosowałem typowe złącze konektorowe na tych przewodach po obcięciu starej wtyczki. Teraz mam spokój od paru lat.

  9. #19
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 150 KM 2003 r. (stary przód)
    Postów
    69

    Domyślnie

    Witam

    Czy jest możliwość kupna nowej wtyczki 6-pin, którą wtyka się do przetwornicy? Jeśli tak, to jak ona się nazywa?
    Mam problem, bo raz świeci żarnik, raz nie świeci (są nowe Osram). Ta wtyczka 6-pin jest wg mnie do wymiany, bo słabo się trzyma w przetwornicy i jest trochę połamana...

    Czy to jest wtyczka Molex 6-pin Mini-Fit?
    Ostatnio edytowane przez SportoweSerce ; 23-02-2016 o 19:16

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Kolego masz wersje przed liftem z tego co widzę. Jeśli sie nie mylę ten przewód wychodzący z przetwornicy jest zintegrowany.
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

Podobne wątki

  1. Światła mijania 166
    Utworzone przez Kamil10 w dziale 166
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 19-10-2016, 07:45
  2. [145] Światła mijania 100 W
    Utworzone przez Marek Cz w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 65
    Ostatni post / autor: 26-01-2011, 01:26
  3. [146] Światła Mijania
    Utworzone przez gombej w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 05-12-2009, 12:11
  4. [33] Światła mijania
    Utworzone przez AR_33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 19-02-2008, 10:54
  5. [156] nagle wszystko zgasło, silnik, światła, radio
    Utworzone przez LSTOMAS w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-01-2008, 16:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory