Strona 1 z 7 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 64

Temat: Zaciski brembo a ET

  1. #1
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie Zaciski brembo a ET

    siema koledzy,

    mam pytanko

    założyłem sobie zaciski BREMBO z V6 na oryginalne letnie felgi 17 cali. Zbliża się zima i zimóweczki mam na felgach 16 cali i tu pojawia sie problem. Ogólnie zaciski sie mieszka w obręczy felgi natomiast musiałbym odsunąć felge na dystansie 5 mm od piasty i teraz zasadnicze pytanie czy felgi 16 cali o ET 36 nie wyjda za bardzo za nadkole i nie bedzie obcierało ??

    oryginały 17 mają ET 41 szesnastki które mam mają ET 36 i teraz te 5 mm dystansu jak zmieni współczynnik ET ?? 1 ET = ile mm ??

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rolin
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    była AR 166 2.4JTD CF3
    Postów
    371

    Domyślnie

    ja mam zaciski Brembo + oryginalne stalówki 16" i wszystko pasuje. ET podawane jest w mm, tak więc dołożenie dystansu 5mm zmienia ET o 5 punktów, czy jak to tam nazwać

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    masz felgi 16 cali stalowe czy aluminiowe??
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 2,4JTD CF3 '02; 166 3.0V6 '00
    Postów
    126

    Domyślnie

    Telefony od 166 16"/7" mają ET 41 i zacisk mieści się bez kombinacji, jak masz mniejsze ET o 5 to właśnie tego Ci brakuje...

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Felgi sa aluminiowe.

    to sie trochę rozjaśniło. Oryginalne alumy 16 caloiwe mają ET 41. Moje mają ET 36 czyli 5 mm różnycy co za tym idzie już na starcie różnica jest 5 mm a co za tym idzie felga wystaje bardziej na zewnątrz. Jak dołoże dystanse 5 mm to już bedzie 1 cm w stronę błotnika i czy w tym momencie opona nie bedzie obierać ?? o błotnik itd.... ?

    w sumie to bedzie poszerzenie rozstawu kół o 2 cm. Można tyle ?

    no i w tym momencie w grę wchodzą obie osie przód i tył bo nie mogę zwiększyć rozstawu o 1 cm tylko z przodu

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Tak tylko zapytam..... Skoro Twoje 16 telefony maja ET 36 i nie wchodza na brembo to telefony 16" byly inne dla V6???

    A rozstawic mozesz tylko przod ale ze wzgledow estetycznych dalbym oba

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    a nie lepiej sprzedac te felgi i kupić oryginalne pod brembo?? ja tak zrobiłem (tez brakowało 5mm) bo jak podliczyłem kupno dystansów i srub to wystarczyło dołozyc i miec komplet felg. Stare felgi sprzedałem i nawet niezle na plusie wyszedłem bo felgi 16tki do 166 są bardzo tanie, za polerowane oryginały dałem 350zł a są w idealnym stanie bez utlenionego klaru..
    Ostatnio edytowane przez Alfista ; 04-11-2011 o 09:30

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Tak tylko zapytam..... Skoro Twoje 16 telefony maja ET 36 i nie wchodza na brembo to telefony 16" byly inne dla V6???
    Oryginale 16 mają ET 41 czyli sa inaczej osadzone i nie haczą ramnionami o zacisk.

    Jeśli chodzi o zmianie felg to myślałem o tym ale nie chce mi sie z tym bawić bo musiałbym teraz zrzucic opony z moich felg. Czekać aż sprzedam a później kupic oryginały i nie chce mi sie w to bawić. Druga sprawa to to że dystanse bede miał zrobione po znajomości czyli za flache albo nawet nie i tylko kupno śrub mi zostanie. A oryginalne 16 mi sie nie podobają. Najchętniej kupiłbym drugi komplet 17 heh ale tu oponki sa znacznie droższe.

    Podsumowując nie powinno narobić sie problemów z rozsunięcia osi o 2 cm ?

  9. #9
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Polska, Mazowieckie
    Auto
    166 V6 3.0
    Postów
    779

    Domyślnie

    Nie bedzie problemów o 2 cm. Jak chcesz sie upewnić to weź miarke i zmierz jaką masz odległość koła od błotnika, myśle ze masz zapas jakieś 2 cm na strone.

    Jesli chodzi o oryginalne 16" to były dwa rodzaje: do V6 i do pozostałych, 17" wchodziły do każdego typu.

  10. #10
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    A ja myslalem ze telefony 16" byly wszystkie takie same....

Podobne wątki

  1. [155] Zaciski Brembo ze 166 w 155
    Utworzone przez kasztelan w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 60
    Ostatni post / autor: 06-03-2016, 09:18
  2. AR 159 140 KM i zaciski Brembo? Why not?
    Utworzone przez Sławek1984 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-08-2015, 22:12
  3. [MiTo] zaciski Brembo
    Utworzone przez ruby81 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 28-02-2015, 22:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory