jak w temacie, da sie ustawiac kąt pochylenia kola przedniego??? i jak???
jak w temacie, da sie ustawiac kąt pochylenia kola przedniego??? i jak???
Kąt pochylenia oraz kąt wyprzedzenia są ustalone konstrukcyjnie i nie są regulowane, gdy coś jest nie tak z pochyleniem kół przednich (winny zawierać się w przedziale od 0 do -20') to należy sprawdzić stan wahaczy dolnych (zużycie tulei, sworznia zwrotnicy).
Delikatnej korekty można dokonać na przednim mocowaniu wahacza dolnego, poprzez dodatkowe podkładki (lub korektę istniejących) ale to winno być przeprowadzone na dobrym sprzęcie pomiarowym i dokładnie sprawdzone z obu stron.
oki, dzieki bede działał![]()
kolega a jaki masz ten kąt, bo u mnie od zakupu jest 1,3 stopnia i nie mogę sobie z nim poradzić w żaden sposób, wymieniałem wszystko prócz amortyzatora i poduszki(ale to nie ma wpływu na pochylenie koła, przynajmniej tak to widzę po konstrukcji zawieszenia), teraz jestem na etapie regeneracji oryginalnych dolnych wahaczy(podobno są krótsze od zamienników, które aktualnie mam zamontowane "vema". Jak coś zdziałasz to daj znać jak poszło.
niewiem ale widze ze troszke mi lezy kółko. Możesz napisac czy faktycznie sa krotsze?? ktos sie na tym przekonal juz??
Oryginalne wahacze są w kilku wariantach wymiarów a zamienniki mają rozmiar uśredniony. Coś za coś...
to o to tu chodzia czy ktos wie jakie wymiary dlugosci były i w jakich wersjach silnikowych stosowane dane dlugosci??? oczywiscie chodzi o dolne wachacze
---------- Post added at 22:20 ---------- Previous post was at 22:18 ----------
a ja nie odpuszcze! musze to zrobicma być jak w fabryce i jak w kazdej mojej byłej alfie
![]()
to chyba zostaje Ci tylko aso i po VINie szukać lub regeneracja Twoich fabrycznych...
Koledzy,
jak wynika z katalogu części ePer, co potwierdziłem w ASO, wahacze dolne przednie nr OE 60665804, 60665805 były jednakowe dla wszystkich alf 166.
Nie było różnych wymiarów bo by musiały mieć inny nr OE.
grosii ja tez nie odpuszczam, myślałem że buda auta trochę siadła, ale robiłem pomiary w innej 166 i wszystko wychodzi identycznie, czyli zostają dolne wahacze, zobacze co będie jak w końcu zregeneruje te oryginalne. Wymyśliłem jeszcze taką druciarską metode regulacji, na górnym mocowaniu wspornika wahacza górnego zrobić "fasolki" i rozszlifoać granicznik,