Pokaż wyniki od 121 do 130 z 140
Temat: Wymiana rozrządu V6
-
22-09-2016, 09:57 #121
- Dołączył
- 06 2009
- Mieszka w
- Küsnacht ZH/Warszawa/Puławy
- Auto
- AR 156 3.0 V6 '02
- Postów
- 192
Czy paski się rozciągają? Pewnie trochę tak, ale nikt się tym nie przejmuje. Czy w Alfie są inne paski niż np. w takim Peugeocie? W 3.0 V6 by Peugeot kół się nie luzuje, tylko blokuje. Nie wiem skąd czerpiesz swoją wiedzę, ale radzę zmienić źródło. I nie nadużywaj kwantyfikatorów ogólnych. Podejrzewam, że fakt konieczności luzowania kół jest raczej związany z poprawnym ułożeniem paska i odpowiednim jego naprężeniu.
W/g znaków ostatnio dwa silniki ustawiłem.
W jakim silniku jest napinacz między kołami rozrządu?
› Więcej...: Wymiana rozrządu V6Ostatnio edytowane przez alterro ; 22-09-2016 o 10:11
Pozdrawiam,
Adam
-
-
22-09-2016, 10:18 #122
- Dołączył
- 05 2009
- Mieszka w
- Strzelin
- Auto
- AR166 3.0V6 4HP20 i nie tylko
- Postów
- 12,173
To źle trafiłeś kolego w debatę bo tak się składa że miałem 406 z V6 i też robiłem rozrząd i nie bredź o zgrozo bo nie blokuje się tam kół tylko piasty!!!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=LVyuzFCVWOE
Obejrzyj całość i się w końcu doucz. A meritum sprawy jest na minucie 6:20.
Chciałeś chyba napisać że Ty się nei przejmujesz. A potem dziwić się że mechanicy to sami partacze skoro podstaw nie znają.
Na takich fachowców jak Ty mamy tu już przydomki
Z całym szacunkiem bo może jesteś poczciwy gość. Ale bez względu skąd Ty wiedze czerpiesz to zmień źródło i takich rad jak wyżej to tu nie dawaj. Dowód w linku wyżej.Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 22-09-2016 o 10:21
-
22-09-2016, 10:21 #123
- Dołączył
- 06 2009
- Mieszka w
- Küsnacht ZH/Warszawa/Puławy
- Auto
- AR 156 3.0 V6 '02
- Postów
- 192
No dobra, a który silnik ma napinacz między kołami?
Pozdrawiam,
Adam
-
22-09-2016, 10:28 #124
- Dołączył
- 05 2009
- Mieszka w
- Strzelin
- Auto
- AR166 3.0V6 4HP20 i nie tylko
- Postów
- 12,173
Proszę Cię..... z szacunku do Ciebie
koła się luzuje w każdym który ma więcej niż jeden wałek rozrządu. Różne marki mają różne sposoby na blokowanie wałków. Żaba ma sprytne bolce do piast a alfa blokady na wałki. Ale z samej kinematyki i elementarza budowy maszyn wynika że założenie nowego paska na zblokowane koła prędzej czy później kończy się przestawieniem rozrządu. A pisanie że "tak robiłem i było dobrze" to po pierwsze mogłeś mieć fart (bo poza utratą osiągów nic się nie stało) albo jesteś jednym z tych "fachowców" do którego drugi raz się nie wraca. Chyba że z trybami w bagażniku
-
22-09-2016, 11:19 #125
- Dołączył
- 06 2009
- Mieszka w
- Küsnacht ZH/Warszawa/Puławy
- Auto
- AR 156 3.0 V6 '02
- Postów
- 192
Mój błąd, przykład z Peugeotem był słaby.
W Hondzie gość nie luzuje kół, też źle robi? Ustawia tylko w/g znaków.
I pisząc "napinacz między kołami" chodziło ci o rolkę prowadzącą z mimośrodem, czy tak?
- - - Updated - - -
W Audi też się kół nie luzuje
www.youtube.com/watch?v=h6q7nYLGM38Ostatnio edytowane przez alterro ; 22-09-2016 o 11:40
Pozdrawiam,
Adam
-
22-09-2016, 11:26 #126
- Dołączył
- 05 2009
- Mieszka w
- Strzelin
- Auto
- AR166 3.0V6 4HP20 i nie tylko
- Postów
- 12,173
Film z audi się nie otwiera.
A na hondzie partyzantka. Koła nawet nie są zablokowane. Patrząc na to jak sobie wyobrażasz napięcie paska między kołami? Co to są za znaki? Markerem?Widać to jakiś stary konstrukcyjnie silnik bo ma jeszcze jeden wałek na głowicę więc może nie jest czuły na przestawiony rozrząd. Ale kilku takich rzeźników i sumarycznie kilka stopni już może uciekać.
Moim zdaniem rzemieślnicza metoda. Bez blokowania wałków i bez napięcia paska.
A rolka to rolka. Ona nie napina tylko zmienia kierunek paska i/lub zwiększa kąt opasania.
-
22-09-2016, 11:33 #127
- Dołączył
- 01 2014
- Mieszka w
- Białystok
- Auto
- AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
- Postów
- 457
w V6 24v mimo wszystko lepiej jest zluzować koła pasowe. Jeśli wałki są ustawione prawidłowo to wtedy mamy 100% pewność że rozrząd będzie ustawiony idealnie co do milimetra. Jak tylko uda mi się dorwać oryginalne blokady to będę robić u siebie rozrząd (chyba że wcześniej znajdę jakiś 3.0 v6 do swojej 166) . Wtedy na pewno zrobię dokładne zdjęcia, opis i kilka prób ustawienia napięcia na starym pasku różnymi sposobami.
-
22-09-2016, 11:41 #128
- Dołączył
- 06 2009
- Mieszka w
- Küsnacht ZH/Warszawa/Puławy
- Auto
- AR 156 3.0 V6 '02
- Postów
- 192
Żeby daleko nie szukać, w 12 zaworowych V6 Alfy kół się nie luzuje, tylko ustawia sie w/g znaków.
Link do Audi poprawiłem.
A po co chcesz koła blokować? Jeśli znaki się zgadzają, to zęby paska ustalą koła tylko w jednej możliwej pozycji.
Ale wiesz, że miedzy rolką prowadzącą, a napinaczem jest różnica? Jedna w czasie pracy silnika się nie rusza, a druga tak.
A co do Hondy, tu masz procedurę wymiany paska, nie ma słowa o luzowaniu kół.
http://www.valvulita.com/sites/defau...honda_j35a.pdfOstatnio edytowane przez alterro ; 22-09-2016 o 11:48
Pozdrawiam,
Adam
-
22-09-2016, 11:49 #129
- Dołączył
- 05 2009
- Mieszka w
- Strzelin
- Auto
- AR166 3.0V6 4HP20 i nie tylko
- Postów
- 12,173
A na tym filmie audi to właśnie nie powinien po założeniu tej belki między wałkami odkręcić śrubę i popuścić wałki? Wygląda na rozwiązanie jak z peugeota.
Ja nie jestem jakimś fachowcem ale te filmy które pokazujesz to jacyś domorobcy. To żaden autorytet. Goście sprawdzają naciąg tylko w jednym miejscu, nie robią próbnych obrotów wałem... słabo to wygląda.
Poza tym jednowałkowe głowice są mniej podatne na przestawienie. Tak jak bussoholik pisze. Przy 24v w busso nie można sobie pozwolić na byle jaki naciąg.
-
22-09-2016, 12:23 #130
- Dołączył
- 06 2009
- Mieszka w
- Küsnacht ZH/Warszawa/Puławy
- Auto
- AR 156 3.0 V6 '02
- Postów
- 192
Oczywiście, że nie można sobie na to pozwolić. Chodzi mi o to, że napisałeś:
A ja ci pokazałem, że się mylisz, bo absolutnie nie we wszystkich.
Sprawdziłem, w Audi powinien koła poluzować, w Hondzie nie.
- - - Updated - - -
Znalazłem czterowałkowy silnik Nissana, w którym nie luzuje się kół (np. VG30DETT).
http://www.autozone.com/repairguides...96b43f803810a9Pozdrawiam,
Adam
Podobne wątki
-
Wymiana rozrządu
Utworzone przez kak-tus w dziale 147Odpowiedzi: 26Ostatni post / autor: 13-02-2020, 21:04 -
Wymiana rozrządu + zestaw naprawczy wariatora + wymiana sprężarki klimy
Utworzone przez harald w dziale MazowieckieOdpowiedzi: 0Ostatni post / autor: 13-07-2014, 09:41 -
[147] 2.0 twin spark 2001 wymiana rozrządu problem z blokadą rozrządu
Utworzone przez Lenix w dziale ZachodniopomorskieOdpowiedzi: 1Ostatni post / autor: 29-10-2013, 12:19 -
wymiana rozrządu
Utworzone przez wronx88 w dziale 147Odpowiedzi: 27Ostatni post / autor: 20-04-2013, 12:22 -
[164] Wymiana rozrządu 3.0 V6 24v
Utworzone przez Skandahl w dziale 33/164Odpowiedzi: 6Ostatni post / autor: 06-08-2010, 09:13