Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: Nadal brak mocy do 2000 obr - wymieniono przepływkę, regen turbo, zaślepiony EGR

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie Nadal brak mocy do 2000 obr - wymieniono przepływkę, regen turbo, zaślepiony EGR

    Koledzy, moje wk....ienie sięgnęło zenitu.

    Jakiś czas temu pisałem o czyszczeniu turbo - przeczyściłem, po miesiącu padło całkowicie - zregenerowałem je.
    Dziś wymieniłem przepływkę, na oryginalną Bosch'a - 0 280 218 019
    EGR zaślepiony jest tuż przy samym kolektorze wydechowym.

    I nadal brak jest mocy do 2000 obrotów. Tzn., że jak to ktoś napisał, podczas wkręcania się na obroty, zdążę papierosa odpalić, pomimo, że nie palę. O co chodzi?

    Jeżeli chodzi o ciśnienie paliwa na listwie - w porządku.
    Jedyny błąd jaki wyskakuje mi, to P0404, czyli EGR. Czy ten błąd może powodować to zamulenie? Chociaż wcześniej czytałem tu na forum, że można to olać.

    Dolot sprawdzałem, ogólnie wygląda ok. To co wyczytałem z kompa, to np., że przepływka na wolnych obrotach (Intake Air) wskazuje masę powietrza rzędu ~460/470 mg/i, gdzie pożądana masa powietrza wg. komputera, to ~300/305 mg/i. WTF ? Czyżby jednak gdzieś dostawało się bokiem powietrze? Czy tak FES błędnie wskazuje ?!

    A cała historia zaczęła się od pęknięcia gumy turbo -> IC, po czym auto przy ok. 1700 obr wzwyż kopciło niemiłosiernie. Wymieniłem rurę i od tamtej pory kiszka. Auto nie ma nawet tego samego dźwięku, co kiedyś.

    Zauważyłem tylko jeszcze, że przewód (nr 4 na rysunku http://eper.fiatforum.com/eper/navi?...=6&WINDOW_ID=1 ), który dochodzi do tej rury plastikowej (filtr powietrza -> turbo, tj. nr 11 na rysunku z linka powyżej), od strony ścianki grodziowej jest przykręcony wkrętami (ten wystający kawałek rurki z nr 11) i delikatnie tamtędy spływa sobie w ilościach śladowych olej. Czy tam może powietrze lecieć sobie w kosmos? tym bardziej, że jest to za przepływką? jeżeli tak, to jak to "zakleić" ?

    Brak kopcenia, doładowanie poprawne.
    Ostatnio edytowane przez grzgar ; 03-12-2011 o 15:17
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  2. #2
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Ostrów Mazowiecka
    Auto
    Była AR166 2.4 JTD 99r.
    Postów
    177

    Domyślnie

    A sprawdzałeś czy wydech nie jest przypchany?

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Wydech jest ok. Pół roku temu wymieniłem katalizator na strumienicę i wszystko jest cacy.EDIT:Hmm... chyba jednak przekombinowałem, co do doładowania - mam logi z krótkiej "przebieżki" autem.Jakie powinno być doładowanie na poszczególnych obrotach? Bo widzę, że chyba jest za niskie... "Desired boost pressure" cały czas pokazuje 0.Co nie zmienia faktu, że chętnie poznałbym również informację, jaka powinna być masa zasysanego powietrza na obrotach jałowych ?!

    W załączniku znajdźcie logi ze wspomnianej przebieżki autem - czy mi się wydaje, czy turbina powinna więcej pompować, tj. od ok. 1800 obr, powinno pompować już ok. 2 000 mbar ?!

    EDIT:
    Przed chwilą jeszcze byłem przy samochodzie. Jako, że u mnie gruszka (sztanga) sterowana jest "mechanicznie", tj. podciśnieniem wytwarzanym, przez część zimną turbo - to podciśnienie "pcha" pod ciśnieniem powietrze do gruszki, przez co to powietrze wypycha sztangę z gruszki. Próbowałem ruszyć tę sztangę i przymocowaną do niej "wajchę" zmieniającą geometrię turbiny - ruch jaki udało mi sie wykonać to może 2 mm.... pomacałem jak bardzo jest wkręcona ta sztanga w gruszkę i poczułem, że jest bardzo wkręcona, tj. gwintu pozostało ok. 1 cm - z tego co pamiętam, zanim poszła turbina do regeneracji, było tam dobre kilka cm. W związku z tym mam 2 pytania:
    - jak poprawnie wyregulować to cięgno? metoda prób i błędów odpada - chyba, że ktoś odpowie na 2gie pytanie
    - jak bez wyciągania turbo, wyregulować cięgno? zdjąć zawleczkę, a następnie sztangę z wajchy sterującej geometrią, a następnie próbować to badziewstwo wykręcać? ciężko tam łapska wsadzić.... (niby sam sobie odpowiedziałem na pytanie, ale czy jest jakaś inna opcja?)
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez grzgar ; 03-12-2011 o 21:38
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2h7I

    w końcówce filmu gościu mówi o regulacji gruszki

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Dzięki pampik, czyli 17 psi (1.172107 bar) i powinno nastąpić całkowite wychylenie sztangi. No tak, w końcu przy takim doładowaniu, powinno nastąpić wyhamowanie wirnika turbiny.
    Ehhh... tylko, że znowu muszę po raz kolejny wyciągać to ustrojstwo chociaż... jak zdejmę zawleczkę, zdejmę sztangę, wkręcę sztangę i podłączę pompkę, to może uda mi się to wyregulować. pampik, pamiętasz jak to u nas się reguluje? jakaś kontra nakrętką, czy coś podobnego, czy wystarcza samo kręcenie sztangą?
    Ostatnio edytowane przez grzgar ; 03-12-2011 o 23:13
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    teoretycznie dałbyś radę. Ja kiedys spod spodu auta sciągałem włąsnie ta zawleczkę i męczyłem sie z 20 min. Jeszcze wiekszy problem był z jej założeniem. Ale jak juz ją zrzucisz to wyregulujesz długość sztangi problem w tym że nie wiem jak ją skontrujesz. Bo żadnym kluczem tam nie dojdziesz a jest tam taka mała nakrętka. No i czy masz pompke podciśnienia ?? na allegro 170 zł .........

    przesadziłem http://allegro.pl/pompa-prozniowa-po...965713986.html
    140 zł. ale przyda sie też do odpowietrzania hamulców itd
    Ostatnio edytowane przez pampik ; 04-12-2011 o 10:03

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99r
    Postów
    60

    Domyślnie

    Ja panowie też mam problem. Otóż mam turbo po regeneracji i też muszę ustawić sztangę bo mi trochę źle ustawili i mam przeładowanie. Turbo pompuje lekko ponad 2500mbar przy maksymalnym doładowaniu. Też teraz muszę pomęczyć się tak samo jak użytkownik grzgar Nie mam ochoty znowu wyciągać turbiny. W tym roku auto i tak auto dało mi popalić i mojemu portferlowi. Wiekszośc czasy spędzam w garażu niż jeźdze tym autem. Przez ostatnie pół roku wydałem ponad 5 tyś na jakieś naprawy nie mówiąc o poprzednich dwóch latach.. A z brakiem mocy też walcze bo auto ma lekkiego muła od początku jak go mam. Ale do rzeczy panowie mam pytanie? 1. Jak jest z tą masą powietrza. Po podłączeniu pod FES na wolnych obrotach żadana masa jest 280mg/i ja mam 480mg/i. Przy pedale gazu wcisnietym w podłoge żadana jest ok 1300 a ja mam 900mg/i. Przepływka do wymiany???
    2. Druga sprawa, że jak jadę autem i mam otwarte okno od strony kierowcy i dam trochę po gazie to nawet przy 100km/h czuje lekki zapach spalin połączony z takim rozgrzanym olejem???
    Wszystkie rury od turbo itp sprawdzone są całe, intercooler wyczyszczony nowe opaski, czyszczony czujnik ciśnienia doładowania, zaślepiony egr, ciśnienie na listwie paliwa wzorowe i zawsze pokrywa się z docelowym w każdym zakresie obrotów. Poziom oleju trzyma, brak jakiś wycieków. Leje Valvoline 10w40 max life diesel. Filtry i olej wymieniam regularnie co 10tyś. Wydech wydaje się szczelny. Spalanie w mieście przekracza 11l a mieszkam w małym miasteczku. Mam zamiar wymienić tą przepływkę ale jak nie pomoże to nie wiem co robić?

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    1. Masz jakieś błędy na komputerze?
    2. Jeżeli nie, to czy po odłączeniu przepływki czujesz zmianę w przyspieszeniu?
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99r
    Postów
    60

    Domyślnie

    1. Raz miałem błąd związany z przepływką tj. p0110- intake air temp. oraz P0101- mass air flow(2). Ale od roku czasu śledze tę masy powietrza na FES i zawsze mam różnicę i dopiero teraz mi się pojawił błąd,skasowałem te błędy i nic się nie pojawia a różnicę w masie powietrza aktualnej do docelowej są nadal bardzo znaczne.
    Oprócz tego mam błąd egr p0404 ale to ponoć dlatego, że jest zaślepiony. No i teraz jak depnę mocno gaz na 4,5,6 biegu to mam błąd doładowania i zapala się marchewa ale to dlatego, że odebrałem 2tyg. temu turbinę i źle ustawili mi zmienną geometrie.
    2. Probowałem już odpinać przepływkę i napewno nie było lepiej, auto jeszcze delikatnie bardziej było zmulone szczególnie na wyższych obrotach. I jeszcze przed chwilą przestał świecić mi prawy ksenon (mam nadzieję że to tylko żarnik) Ręce opadają tym bardziej, że w listopadzie wymienialem całą lewą lampę ksenonową z osprzętem i wybuliłem 750zł za używkę

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Co do przepływki, to mierzona i żądana masa powietrza, to jak widzisz w logach, które zamieściłem, nawet i u mnie się nie pokrywają - co prawda może to być spowodowane nieszczelnością w dolocie, którą mam zamiar sprawdzić w najbliższych dniach. A przepływka przecież nowa...

    Ja bym zaczął na Twoim miejscu od poprawnego wyregulowania cięgna sterującego turbiną. Ponadto, jeżeli nie wymieniałeś przepływki od początku i pojawiły Ci się błędy p0110 i p0101 w międzyczasie, to jest duża szansa, że to przepływka - bo przecież te błędy sugerują o awarii przepływomierza. Chociaż podobno, przy odłączonej przepływce, auto staje się żwawsze, ze względu na domyślne wartości ustawione w przypadku awarii elementu - ja tego nie zauważyłem - tak jak Ty, mam muła. Z drugiej strony, skoro masz wysokie odczyty przepływki (900 mg/i), to wygląda na całkiem sprawną. Ja bym też na Twoim miejscu przyjrzał się dolotowi raz jeszcze, od obudowy filtra powietrza, aż po samą turbinę, następnie jeszcze raz przewód turbo -> IC oraz IC -> kolektor. Co do tego ostatniego, to mi wyglądał na całkowicie sprawny, a miał dziurę, która objawiła się, jak przypadkiem ścisnąłem przewód....

    Ja sam zacznę u siebie od dolotu - sprawdzę czy nie ma nieszczelności.
    Jak to sprawdzę, tudzież naprawię, zajmę się turbiną - również cięgnem, tak żeby było doładowanie rzędu 1 bara (z atmosferycznym ~2 barów), już przy ok. 1800 obr. Tobie Kamil, też to radzę - przy nieszczelności, może rzeczywiście przepływka wskazywać na obrotach jałowych za duże wartości ?!

    Dodam jeszcze, że mam zamiar "odślepić" EGR, żeby wszystkie odczyty odbywały się na "fabrycznej instalacji" - może, to ma jakiś wpływ, tym bardziej, że EGR pośrednio wpuszcza dodatkowe ilości powietrza - co prawda w postaci spalin, ale jednak... i przez to żądana masa powietrza jest niższa niż zmierzona ?!
    Ostatnio edytowane przez grzgar ; 04-12-2011 o 19:49
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy. Kręci tylko do 2000 tys obrotów.
    Utworzone przez Siner w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-02-2021, 21:49
  2. [159] Nagly brak mocy, 2000 obr, po chwili wraca do normy
    Utworzone przez smiertek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-10-2014, 17:34
  3. błąd silnika, organiczenie mocy i brak turbo 1.9 jtd 16v
    Utworzone przez filipekrdm w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-12-2012, 14:29
  4. [156] muli, brak mocy do 2000 obrotów
    Utworzone przez soniak89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 01-01-2011, 18:11
  5. [159] Brak mocy do 2000 obrotów
    Utworzone przez cyborgpl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 08-12-2010, 23:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory