Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: 2.5 - nie równe wolne obroty, błędy ECU ME3.1 i inne

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar hubizx
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 3.0 2001r ME3.1
    Postów
    168

    Domyślnie 2.5 - nie równe wolne obroty, błędy ECU ME3.1 i inne

    Witam,

    Jako że nie dawno kupiłem swoją pierwszą alfę chciałbym się przywitać i zadać kilka pytań odnośnie nowego nabytku.
    Jest to 2.5 z 2001r, bez gazu, wygląda na to że po lifcie.

    -FES 3.3 wykrywa ECU jako:
    Bosch Motronic ME 3.1 EOBD (3.0 V6)
    ISO Code: 7C 86 94 80 6B
    Zastanawia mnie to 3.0, czy nie powinno być 2.5, może mam ECU od 3.0, silnik jest 2.5 CF3.
    -błąd jaki silnik łapie to P0139, low signal, czyli sonda przed katalizatorem, błąd łapie się w jednej określonej sytuacji, przy jeździe powiedzmy na piątce i dojeżdzaniu do skrzyżowania bez gazu, przy wysprzęgleniu powiedzmy przy 40km/h zapala się marchewa ale po chwili gaśnie, dzieje się tak nie zawsze, raz na jakiś czas, przy jeżdzie ok 300km ok. 2 razy.

    - przy zapalaniu zimnego silnika trwa to tak 2 sekundy i silnik nie zapala w jednym momencie, rozrusznik kręci, jakiś cylinder lub 2 łapie zapłon, ale silnik zaskakuje ułamek później, dodatkowo chodzi nie równo, na rozgrzanym silniku widać i słychać to bardziej, na zimnym są wyższe obroty które to trochę niwelują.
    -wymieniłem świece, poprzedni właściciel założył jakieś ngk z forda, najtańsze, przerwa 0,9mm, ewidentnie na sprzedaż, bo były prawie nowe, przejechałem na nich tak ok 1000km i przy wyjmowaniu wyglądały wszystkie bardzo ładnie, co ciekawe na PFR6B silnik zapala gorzej.
    -cewek nie sprawdzałem, chyba będą musiał to zrobić, chociaż z tego co przeczytałem no forum to ME2.1 nie łapie błędów cewek, może ME3.1 już to robi, czy jednak trzeba sprawdzać cewki po staremu?
    -dolot sprawdziłem, harmonijka już trochę parcieje z zewnątrz ale jest szczelna.
    -silnik wydaje mi się że ma swoją moc, ciągnie ładnie, cicho pracuje.

    -w zbiorniczku, nie zawsze ale czasami pojawiają się minimalne ilości oleju, wydaj mi się że może to zależeć od stylu jazdy i wyższych obrotów, jest tak że po przejechaniu powiedzmy 500km są mimimalne ilości na ściance zbiorniczka, myślę że nie więcej jak 2, 3 krople oleju robi ten tłusty nalot, jest tego naprawdę mało, a czasami po przejechaniu podobnego dystansu zbiorniczek jest czysty, jak myślicie są inne możliwości jak delitatne przepuszczanie przez uszczelkę pod głowicą, są to naprawdę minimalne ilości, widziałem silniki z uszczkodzoną uszczelką.
    -olej czysty, nie przybybywa ani nie ubywa, płyn cały czas na tym samym poziomie, węże nie robią się bardzo twarde, są w normie, w zbiorniczku nie lecą pęcheżyki powietrza.
    -wymieniłem termostat, bo auto się nie nagrzewało, pop. właściciel zamiast wymienić termostat wydłubał w nim 4 dziury, tak że obieg był cały czas otwarty, teraz jest ok, temperatura cały czas ok.90, z tym że jakieś pewnie powody do wydłubania tych dziur były, pewnie termostat się nie otwierał jak przypuszczam.

    - śruba w misce olejowej wkręcona na silikon, wymieniałem olej przez miarkę, śruby nie ruszałem, podejrzewam zerwany gwint, jak sądzicie druga miska czy może da się coś zrobić z tą, ale chyba raczej bez ściagania się nie obędzie.

    -szum z przodu z prawej strony, na początek kupiłem drugą całą prawą zwrotnicę, po wyjęciu starej okazało się że łozysko ma duży luz, z założonym kołem nie było tego wogóle czuć, w kupionej zwrotnicy łożysko było bez luzu, sprzedawca zarzekał się że jest dobre, po wymianie nic się nie zmieniło, więc to raczej nie to, wydaje mi się że coś powinno się zmienić, kupiłem łożysko do podpory ale jeszcze go nie wymieniłem, przerabiał ktoś może temat łozyska z podpory, głównie chodzi mi przyczynę hałasu, bo wymiana nie wygląda na straszną choć na początku taka się wydaje z braku miejsca.

    Z ciekawostek pod maską są wszystkie opaski oryginalne , może druciarstwo było robione pod koniec użytkowania pop. właściciela.

    Proszę o opinie.

    --
    Pozdr.
    Hubert

  2. #2
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Na 90% ECU ME3.1 powinno wyłapać niedomagającą cewkę lub świecę. Powinny pojawiać się błędy "misfire" na odpowiednich cylindrach. FES nie informuje o błędym ISO Code?

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar hubizx
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 3.0 2001r ME3.1
    Postów
    168

    Domyślnie

    Cytat Napisał feecle Zobacz post
    Na 90% ECU ME3.1 powinno wyłapać niedomagającą cewkę lub świecę. Powinny pojawiać się błędy "misfire" na odpowiednich cylindrach. FES nie informuje o błędym ISO Code?
    FES wykrywa ME 3.1 EOBD (3.0 V6) przy skanowaniu, aby się połączyć wybieram Model/Version=166 2.5 V6 24V, wtedy do wyboru mam 2 ECU:
    ME 2.1 (2.5 V6, 3.0 V6)
    ME 3.1 EOBD (3.0 V6)

    wybieram ten drugi zgodnie z tym co FES wykrył i się łączy, nie ma info o błędnym iso code.

  4. #4
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Próbowałeś wybrać ME 2.1? Sprawdź jeszcze FES 2.5.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar hubizx
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 3.0 2001r ME3.1
    Postów
    168

    Domyślnie

    próbowałem, wtedy mam błąd iso code, ale komputer mam raczej 3.1, bo jest zamontowany na kolektorze, chyba tak po prostu jest bo jak wybiorę z listy 166 '03 2.5 to mam tylko ME 3.1 EOBD (3.0 V6).

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Jak ecu na kolektorze ssącym od tyłu to masz ME3.1 EOBD, wszystko gra to że FES pokazuje w opisie do niego 3.0 V6 to tylko błąd FESa.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Konin
    Auto
    jest: alfa 156 jtd 8V 2002r, fiat uno 1,4 1997r była: alfa 166 3,0 V6 24V 2001r
    Postów
    290

    Domyślnie

    z tym sterownikiem to tylko błąd FESa. Co do odpalania, to na forum był już taki temat i w sumie niewiadomo czemu tak się dzieje bo chyba nikt problemu nierozwiązał (albo rozwiązała a sie niepochwalił). pozdrawiam
    czarny dym power!!!

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar lolix
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Philippines
    Auto
    DavidtubAJ
    Postów
    92

    Domyślnie

    Ja zawsze FES odpalałem na 3.0 v6 bo w sumie innej możliwości nie miałem (może problem jest w tym że na win7x64 bardzo mało mi działało) ale po temu działanie FES było bezbłędne. Co problem to ratunek i efekt był taki że jak mi się w sierpniu roku poprzedniego przypomniało coby Belle potraktować scanem (po chyba półrocznej przerwie) to jak błędy wyeliminowaliśmy scan wcześniej tak odczytałem. Aha ECU w 2.5 V6 nie ogarnia błędów cewek i swiec. Ja latałem z laptokiem i scan i scan i scan i nic niema błędu a auto nie odpalało i ch....uj. wymieniłem świece i ok. Sie okazało że cusik sie skropliło pod cewkami, zalało świece i iskra robiła freerun po terenie a nie robiła tego za co jej płace czyli ożywiała auto. Wiadomo że to nie jest motorynka tylko jak będziemy się ograniczać do FES to się okaże że mamy auta doskonałe (sic!) Pobadaj świece, kable, czujnik detonacji, położenia wału, przepływkę, filtry wszystkie i pompki a potem dopiero zaglądaj w dupe v6-stce bo na ile znam świat to busso ociera sie o boską doskonałość.

    Pozdrawiam, Michał

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar hubizx
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 3.0 2001r ME3.1
    Postów
    168

    Domyślnie

    Wczoraj zrobiłem trochę testów:

    -ciśnienie w cylindrach, cylindry 1,2,3 - 13,5 bar, 4,5,6 - 13bar, wyglada na to że zaworów pogietych raczej nie mam, sprawdzałam na ciepłym silniku, zastanawia mnie dlaczego są takie same różnice pomiędzy głowicami, może rozrząd na jednej głowicy jest trochę przestawiony, czekam na blokady żeby tam zajrzeć.

    -przepływka, stadardowy test z nogą w podłodze na postoju, max. obroty 6971rpm, max. przepływ 575Kg/h, max. sygnał 4,38V, trochę dużo, z tego co przeczytałam powinno byc maksymalnie 480Kg/h
    lambda 1 pre-cat, ładna sinusoida, od 38mW do 780mW
    lamba 1 after-cat, od 627mW do 703mW, sinosoidy brak
    lambda 2 pre-cat, podobnie jak 1, jest sinosoida od 38mW do 798mW
    lamba 2 after-cat, sinosoidy brak, od 532mW do 722mW
    Wydawało mi się że za catem mam tylko jedną sondę, w sumie 3, ale FES pokazuje tak jakby 4 sondy.

    -cewki, wygląda na to że ME3.1 nie pokazuje błędów cewek, odpiołem jedną przy zapalonym silniku i żaden błąd się nie zapisał.
    wyjąłam wszystkie, 2 mają głębsze pęknięcia w plastiku poniżej metalu, jeszcze przed fajką, 2 kolejne tylko rysy w tym samym miejscu, 2 pozostałe nie mają nic, fajki we wszystkich wyglądają ładnie.
    zastanawiam się czy nie warto było by zawieść cewek do jakiegoś elektryka żeby jes sprawdził, żeby mieć pewność że są lub nie są ok, znacie może takie miejsce w Wawie lub okolicy.

    -co do szumu z przodu zobaczyłem że z lewej strony mam pękniętą osłonę przegubu wewnętrzego, po całości, jest w 2 częściach, i widać że stało się to dawno bo w środku widać jakieś rdzawe naloty, smar jeszcze jakis jest, ale chyba to by nie szumiało.

    Więc teraz czas na czujniki położenia wału i spalania stukowego.
    Ostatnio edytowane przez hubizx ; 15-01-2012 o 19:46

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Konin
    Auto
    jest: alfa 156 jtd 8V 2002r, fiat uno 1,4 1997r była: alfa 166 3,0 V6 24V 2001r
    Postów
    290

    Domyślnie

    ja jak robiłem testy FESem przepływke to na biegu jałowym miałem cos około 14 kg/h a przy odcince 680 kg/h ale napiecie 4,45 V, wiec niewiem czy fes niepokazuje jakis głupot albo mam faktycznie coś z przeplywką??

    Me3.1 ma błędy takie jak Miss Fire więc powinien zapisać ci taki błąd jak nie miał iskry na danym cylindrze
    Ostatnio edytowane przez yago_ ; 15-01-2012 o 19:02
    czarny dym power!!!

Podobne wątki

  1. [145] POMOCY nie równe obroty
    Utworzone przez mazi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 22-12-2010, 00:54
  2. Wolne obroty, nie falujące.
    Utworzone przez salfist w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 15-05-2010, 18:25
  3. [146] wysokie wolne obroty(3,5 tys)
    Utworzone przez Binda w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-02-2009, 17:35
  4. AR 166 2. JTD wolne obroty
    Utworzone przez Pablo w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 31-08-2007, 11:10
  5. Wolne obroty w trylitrówkach?
    Utworzone przez Jurcio_8v w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 22-03-2007, 22:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory