Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 69

Temat: Automat a płynne hamowanie - też tak macie?

  1. #21
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Cytat Napisał zgrad Zobacz post
    (nie kkm-taka jednostka nie istnieje i krew mnie zalewa jak widzę jak tak ludzie piszą-jeżeli już to 0,156 Mm...sory za offtop)
    Sory za off ale to aż w oczy razi.
    przyrostki:
    G - giga - 1x10^9 = 1.000.000.000
    M - mega - 1x10^6 = 1.000.000
    k - kilo - 1X10^3 = 1.000
    lecimy dalej:
    1km = 1x10^3m = 1000m
    156 kkm = 156x10^3 km = 156000km
    0,156Mm = 0,156x10^6 m = 156000m = 156km
    a więc:
    albo powinieneś pisać 156Mm albo 0,156Gm, tylko ciekawe kto Cię wtedy zrozumie.
    Tak więc zastanów się co piszesz, zanim upomnisz innych.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  2. #22
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,277

    Domyślnie

    Coś źle kombinujecie z tymi jednostkami, spór jest bezsensowny, nie ma czegoś takiego jak kkm, słyszał ktoś o kkHz lub kkW?? bo ja nie. Jeśli już się uprzeć, kkm to skrót myślowy wymyślony i funkcjonujący na takiej samej zasadzie jak 156 tyś km czy też z innej beczki need 4 speed, ot takie nasze lenistwo.

    Metr jest podstawową jednostką długości w układach SI, MKS, MKSA, MTS, a przedrostki określają wielokrotność jednostki, więc jeśli już to poprawnie będzie:
    156 000 000 m = 156 Mm (156 m*10^6)
    czyli nie kkHz tylko MHz , nie kkW tylko MW.

    sorry za offtop ale zobaczyłem dwie błędne myślowo wypowiedzi, musiałem zareagować.
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

  3. #23
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    jeśli chodzi o ZF 4HP20 to jest to z założenia automatyczna jednostka mająca zapewnić płynność jazdy i tyczy się to zarówno przyspieszania jak i hamowania.

    w jednej z moich alf nie czuć kiedy zmieniane są biegi. zmiana jest szybka i gładka również przy redukcji podczas hamowania - w pozycji D nie czuć pracy skrzyni. Zmianę biegów przy redukcji czuć jedynie w pozycji SPORT kiedy sam wymuszam redukowanie.

    Druga zaś alfa ma od dłuższego czasu problem ze skrzynią, który po wielu perturbacjach zdaje się być na finiszu ale dzięki temu znam już niemalże na pamięć budowę i zasadę działania ZF 4HP20

    temat zasady działania został zbadany przeze mnie i przez rzeczoznawców posiadających stosowne uprawnienia do podszewki z uwagi na fakt iż od praktycznie grudnia zeszłego roku walczę z naprawą skrzyni w jednej ze swoich 166.
    w ogromnym skrócie : dwa lata temu zatarła się pompa oleju przy prędkości dużej autostradowej zblokowało skrzynię, rozsypała się kompletnie. Auto pojechało na lawecie do serwisu skrzyń wymieniono:
    konwerter
    pompę oleju
    suport
    kosze biegów
    wszystkie tarczki
    wszystkie przekładki
    o kosztach nie piszę bo staram się to wyprzeć z pamięci :-)
    generalnie od tej naprawy auto zaczęło zmieniać biegi z delikatnym szarpnięciem niby nic uciążliwego ale jednak wyczuwalne. Przy zmianie biegów było słychać jakby tarcie się dwóch płaszczyzn ... dźwięk jakby połączenie wyjącego łożyska alternatora i dźwięku jaki wydaje szlifierka kątowa kiedy do obracającej tarczy przyłożymy jakiś miękki materiał do szlifowania. Całościowo dźwięk występował okresowo i był bardziej słyszalny na zimnej skrzyni a kiedy skrzynia się rozgrzewała dźwięk cichnął w zasadzie do zera. Po wielu wizytach w serwisie który dokonał naprawy zawsze słyszałem nic się nie dzieje tak ma być trzeba jeździć.
    Po około 10 miesiącach skrzynia rozłączyła napęd podczas jazdy najpierw w krótkim czasie efekt był taki jakby się ślizgało sprzęgło a później utrata napędu zupełnie
    Laweta powrót do warsztatu gość mówi że to już po gwarancji a po mojej delikatnej sugestii że bywałem u was niejednokrtotnie i zgłaszałem nieustannie uwagi gość powiedział OK rozłożymy ją zobaczymy co się stało .Skrzynię rozłożyli i zadzwoniono do mnie że padło zupełnie coś innego i koszt usługi to będzie ok 3500 zł ... Znowu nowe tarczki przekładki kosz itd tym razem mniej elementów. OK przyjąłem do wiadomości robimy.
    Podczas odbioru auta końcem stycznia tego roku znów zgłaszam zastrzeżenia skrzynia wydaje identyczne dźwięki jak poprzednio przerzucając dźwignię z P na D słychać świst wycie i szlifowanie ... nie jakoś tam głośno ale da się to usłyszeć ... gość mówi że on nic nie słyszy i trzeba jeździć. Wkur.... zupełnie zabrałem auto i pojechałem do domu z intencją pies ich drapał pojadę gdzie indziej zrobię ocenę stanu rzeczy i najwyżej będę dochodził swoich praw.
    Niestety tego dnia dojechałem tylko do domu a następnego dnia w drodze do pracy skrzynia rozłączyła napęd. telefon do gościa awantura i auto wraca do serwisu. Za jakieś 3 tygodnie dzwoni i przeprasza że już jest OK jadę odbieram zgłaszam znów te same niepokojące dźwięki gość znowu mówi że nic nie słyszy ja znowu mam intencje jade do innego serwisu robię opinię i będę walczył.
    Ale nie dojeżdżam nawet to domu ... skrzynia rozłącza napęd tuż przed domem ... Telefon awantura w między czasie kursując nerwowo wokół auta moją uwagę przykuwa wgniecenie na progu i tym plastikowym i powyżej nad nim pod szparą drzwiową. schylam się pod auto i widzę pogniecony próg i przymalowany czarnym sprayem dla niepoznaki.
    W tym momencie powiedziałem dość ... Mecenaska - pismo przedprocesowe wzywające do usunięcia usterek powołany rzeczoznawca etc itd.
    Wczoraj auto zostało odebrane w obecności rzeczoznawcy ... teraz jedzie na próbę i oględziny do specjalistycznego warsztatu gdzie rzeczoznawcy sprawdzą poprawność naprawy skrzyni, naprawy blacharskolakierniczej progu itd. Kosztami obciążony zostanie Pan życzliwy serwisant.
    Generalnie już wczoraj przy odbiorze pojawiły się kolejne zastrzeżenia ... skrzynia szarpie biegi zmieniają się dość agresywnie. Pan próbował coś mówić że on wsadził nową płytę sterującą teraz że to musi być dobrze ale teraz to już mi to LOTTO dobrze że mam dwie 166 i mam porównanie i inny dodatkowy samochód to wytrzymam ale nie popuszczę.

    także wracając do odpowiedzi na pytanie czy skrzynia szarpie - NIE SKRZYNIA NIE SZARPIE - a za szarpnięcia nie są odpowiedzialne jak ktoś napisał zniszczone planetarki czy kosze czy sprzęgiełka ( w skrajnych przypadkach tak ) ale głównym powodem szarpania skrzyni są wyrobione bądź przycierające się zawory sterujące zmianą we wspomnianej płycie sterującej. w której strumienie oleju odpowiednio kierowane powodują załączenia poszczególnych biegów. jeśli taki zawór się przycina wtedy czujemy dyskomfort podczas zmiany biegu w zależności od sposobu zużycia może to być efekt delikatnego prześlizgnięcia się biegu lub przeciwnie jego agresywnego wbicia.

    tak oto zgłębiłem budowę i zasadę działania 4HP20 :-)

  4. #24
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Podepne sie pod temat i może Ty blackalfa166 cos doradzisz
    Też sie bujam z automatem, w zeszłym roku wymieniłem na uzywke bo moja poprzednia skrzynka sie rozsypała. Wyła w trakcie jazdy i grzechotała przy zmianie biegów aż padła. Założyłem drugą ale ta ma inny problem..
    Przy zmianie biegu z 1 na 2 i tylko tego skrzynia "przyhamowuje" - nie jest to szarpanie. efekt silniejszy na wyzszych obrotach, ale nie zauważalny na sporcie.
    Kiedy zmienia bieg auto spowalnia i mam wrazenie jakby miała za niskie obroty na kolejny bieg (2). Po zmianie "wisi" na obrotach przez chwile az złapie wyższe i wtedy ciagnie. Trwa to ze może dwie sekundy.
    Byłem z tym problemem w midparts 2 razy. Za pierwszym polecili Lubegard - nie pomogło. Pojechałem drugi raz i powiedzieli żeby zmienić właśnie sterownik hydrauliczny, o którym piszesz. Przełozyłem sterownik z mojej poprzedniej skrzyni bo do samego końca zmieniała biegi płynnie.
    Sterownik razem z elektrozaworami. Niestety zero poprawy. Nie wiem gdzie dalej szukać, może jakieś czujniki prędkości albo coś? błędów skrzyni ani ECU auta nie ma.
    Gdzieś czytałem, że może mieć na to wpływ nawet przepływka czy inne graty jak potencjometr pedału gazu, ale narazie zgłupiałem bo nie wiem co jeszcze można sprawdzic.
    Moze to byc jakaś usterka wewnątrz skrzyni? Może wyjąć i przeczyścic kompa od skrzyni?

  5. #25
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Po przeczytaniu postu blackalfa nasuwa się jeden wniosek. Dzięki Ci AR za Dizelka w manualu bo przy automatach w autach w wieku 10+ to lekka ruletka... Oczywiście wiadomo każdy chwali to co ma ale dopóty dopóki się nie zepsuje... 3.500 kafla robi wrażenie,,,
    [C

  6. #26
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    Cytat Napisał Masa625 Zobacz post
    Po przeczytaniu postu blackalfa nasuwa się jeden wniosek. Dzięki Ci AR za Dizelka w manualu bo przy automatach w autach w wieku 10+ to lekka ruletka... Oczywiście wiadomo każdy chwali to co ma ale dopóty dopóki się nie zepsuje... 3.500 kafla robi wrażenie,,,
    A ile kosztuje sprzęgło plus dwumasa do diesla?? Więc nie straszcie tak tym automatem, kiedyś widziałem nowego ZF4HP20 w pudełku za 5000 zł
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  7. #27
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Ale zawsze to TylkO sprzęgło i dwumas.. prawie każdy "zenek" to zrobi, nie mówiąc o bardziej ogarniętych właścicielach, którzy sami są w stanie to wymienić a automat to już wyższa szkoła jazdy... i nie każdy zenek( czytając post kolegi black alfa) da sobie z tym rade...
    [C

  8. #28
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    KLEPIN:
    wymiana zaworu generalnie w większości przypadków nie pomoże... trzpień tego zaworu pracuje w kanaliku i razem są ściśle spasowane... tam już się nie mówi o dotarciu dwóch płaszczyzn ... w przypadku płyty sterującej jest w zasadzie ona polerowana i razem z zaworem osiąga najwyższą klasę chropowatości w zasadzie lustro. W chwili kiedy wrzuca się nowy zawór to nigdy już nie będzie spasowany tak jak robi się to na etapie produkcji gdzie specjalnymi profilometrami mierzy się wymiar kanału i trzpień zaworu i łączy się je w najwyższej klasie pasowania. Generalnie jeśli auto nie zmienia biegu szybko i płynnie w twoim przypadku jest to spowodowane przycinającym się zaworem sterującym. Milisekundowe spowolnienie powoduje zmianę ciśnienia w kanale i ma to wpływ na zmianę biegu. Ja póki nie zgłębiłem tematu nigdy nie myślałem że automatyczna skrzynia a w zasadzie jej płyta sterująca to tak precyzyjne urządzenie - w związku z tym należy pamiętać o dbaniu o czystość oleju a płyta sterująca z powymienianymi zaworami już nigdy nie będzie płynnie zmieniać biegów. Jeśli poprzednia twoja skrzynka działała płynnie trzeba było przemienić całą płytę z zaworami. W Polsce jest co raz więcej serwisów automatów ale podobno ktoś tylko w warszawie ma sprzęt taki jak fabryka ... czyli profilometry, urządzenia badające momenty obrotowe skrzyni, przyłącza serwisowe do elektroniki którą również można wysterować i zbadać parametry czasów otwarcia zaworów etc.
    Przeczytajcie ogólnodostępną w necie instrukcję serwisową do 4HP20 już samo to jeży włos na głowie to jakimi urządzeniami pomiarowymi każą się posługiwać .... kto to posiada kto tak robi ??
    większość naprawiaczy skrzyni umie je tylko rozłożyć wymienić tarczki przekładki kosze suporty łożyska konwertery słowem całą mechanikę ale po złożeniu nikt nie ma urządzeń do zbadania pracy skrzyni.

    MASA625:
    3500 to były drobiazgi pierwsza naprawa była fajniejsza 3500 przy naprawie skrzyni to tylko tarczki i przekładki :-)

    KUBICZE:
    gdzie widziałeś nową skrzynię za 5000? to kupię dwie od razu !!!
    regenerowana skrzynia w MIDPARTSie to wydatek ok 6500 bez konwertera - regenerowana czyli wymnienione tarczki przekładki łożyska i nowa płyta sterująca z zaworami złożona fabrycznie
    nowa zupełnie nowa jak wychodzi z fabryki w ASO kosztuje 26000 ale można ją kupić bezpośrednio od ZF i wychodzi koło 17 tysięcy :-)

    mimo wszystko kocham swoje Alfy :-)

  9. #29
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Cytat Napisał blackalfa166 Zobacz post
    Jeśli poprzednia twoja skrzynka działała płynnie trzeba było przemienić całą płytę z zaworami.
    Tak właśnie zrobiłem. Przełozyem całą płytę z zaworami, wiazkami i czujnikami. Starałem sie nic w niej nie grzebać i własnie zero efektu. Dwie płyty z takimi samymi objawami to byłby duży pech raczej dlatego zacząłem szukać innych przyczyn...

  10. #30
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    jak by się ślizgało przy przełączaniu na biegach to już można podejrzewać tarczki i przekładki że są spalone i już nie mają takiej cierności żeby właściwie przenieść moment ale jeśli piszesz że przycina ci się na zmianie że ma zawahanie a następnie szarpnięcie to musi to być któryś z zaworów ... ewentualnie wiązka ... ale jak mówisz że przerzuciłeś całość ... to faktycznie musiałby to być ogromny pech że w dwóch skrzyniach padło to samo ...
    Nie wiem co ci poradzić ... ja bym zadzwonił do MIDPARTS i poprosił ich o wskazanie jakiegoś dobrego serwisu
    kupowanie kolejnych używek to jest loteria
    nawet chłopaki z MIDPARTSu którzy piszą ze mają NOWĄ skrzynię która jest tak naprawdę regenerowaną - umyta w myjce ultradźwiękowej więc wygląda jak nowa - to piszą że sprzedają ją jako używaną bo nie chcą brać odpowiedzialności ... bo już nawet regenerowana jest taka jak fabrycznie spasowana.

    http://www.midparts.com.pl/pl/p/4HP2...t-Citroen/2128

Podobne wątki

  1. Grupowe hamowanie
    Utworzone przez zeb w dziale Łódzkie
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 10-07-2015, 14:25
  2. hamowanie
    Utworzone przez tomaszt79 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-08-2010, 08:21
  3. [156] hamowanie w V6
    Utworzone przez bija22 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 17-08-2008, 22:48
  4. [146] płynne spadanie obrotów
    Utworzone przez xaraf w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-05-2008, 08:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory