http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi
http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi
Panewki raczej nie byłoby słychać stukanie przy wkręcaniu na obroty. Może łańcuch rozrządu on jak się zluzuje lubi rzegotać.
A ja mam pytanko dotyczące luzu kierownicy, który mi się pojawił. Otóż kierownica rusza mi się w płaszczyźnie wzdłużnej, tzn mogę ją przyciągnąć do siebie o ok 0,5cm jak puszczę to wraca z powrotem do tyłu. Zdjąłem dzisiaj osłonę i kierownica wiadomo przymocowana jest nakrętką do śruby, tutaj luzu nie zauważyłem, natomiast pytanko czy ta śruba jest z drugiej strony również zakończona taką nakrętką? Bo wydaje mi się że właśnie tam jest luz, gdyż ta śruba razem z kierownicą ma luz, a dalej kolumna kierownicy już się nie rusza.
Alfa Romeo to rodzaj choroby, entuzjazm do czegoś co w podstawowej funkcji jest tylko środkiem transportu, to sposób na życie, szczególny rodzaj percepcji pojazdu wyposażonego w silnik
Z drugiej strony nie ma takiej śruby, jest tam wieloklin na który zakładany jest przegub kardana i dalej drążek do kolumny. Cała kolumna nie będzie ci się ruszać bo jest przykręcana do mocowania z karoserii, ale może się ruszać właśnie ten wałek z wieloklinem w środku kolumny (do niego dokładnie jest przymocowana kierownica). Popatrz bardziej z tyłu za osłoną kolumny jakby, jeśli kierownica ma luz i jest dokręcona to powinieneś zobaczyć gdzie masz luz.
u mnie takie rzężenie (razem z delikatnym klepaniem) usłyszałem jakiś czas temu .. 2 tygodnie temu rozebraliśmy silnik - panewka korbowa się przytarła..
w tej chwili silnik przechodzi "prawie" kapitalke" (2.0 TS 8V)- nowe panewki korbowe, nowe panewki główne, oporowe, nowe pierścienie, nowy wariator, nowa płoza łańcucha, polerowanie wału, polerowanie denek tłoka, czyszczenie wszystkich elementów silnika.. będzie igła![]()
na pewno pochwale się efektem końcowym![]()
o koszta nie pytaj bo smutno mi się robi ..
ps. każdy myśli, że te nasze wariatory są nieśmiertelne - nie do końca - one nie klepią jak diesel - jeśli słyszysz, że łańcuch słychać to to na pewno jest wariator (jeśli masz łańcuch napięty jak trzeba).. ciężko go zdiagnozować bez demontażu łańcucha i sprawdzeniu czy nie ma luzu na wariatorze.
Ostatnio edytowane przez fr33 ; 27-01-2010 o 22:51
Jurajski Klub Alfa Romeo
www.jkar.org
Warsztat samochodów włoskich
www.flar-ital.pl
Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW
Faktycznie bagażnik jest niezły i w wakacje jak najbardziej się przydaje. Zdecydowanie trzeba przyznać że jest to pojemne auto jak na tamten okres.
W 33 również podoba mi się ich niepozorność a zarazem ponadczasowe piękno. W serii 1 i 2 bardzo podoba mi się tylna cześć karoserii z uniesioną linią .
Ostatnio edytowane przez DaniioDTB ; 28-01-2010 o 09:49