Strona 13 z 226 PierwszyPierwszy ... 3456789101112131415161718192021222363113 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 121 do 130 z 2255

Temat: Rozmowy o AR 33/164 - mini Shoutbox

  1. #121
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  2. #122
    Użytkownik Ogier Avatar marcineczq
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    WY
    Auto
    164 3.0 V6 12V
    Postów
    161

    Domyślnie

    Cytat Napisał fiergloo Zobacz post
    One "to" lubią :-)
    .:164 3.0 V6:.

  3. #123
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marian
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    KPR
    Auto
    ex AR155/obecnie s80 t5,alfa 159 mpi
    Postów
    416

    Domyślnie

    pytanie dot 164...
    Ostatnio cos rzezi w silniku i nie mam pojecia co to moze byc...tzn glosno rzezi przy wkrecaniu na obroty panewki korwobodowe? nic nie stuka i nie puka

  4. #124
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marian Zobacz post
    Ostatnio cos rzezi w silniku i nie mam pojecia co to moze byc...tzn glosno rzezi przy wkrecaniu na obroty
    Może pompa wody?

    One "to" lubią :-)
    12 zaworówki niekoniecznie, one są w swoim żywiole w niższym zakresie
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  5. #125
    Użytkownik Ogier Avatar marcineczq
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    WY
    Auto
    164 3.0 V6 12V
    Postów
    161

    Domyślnie

    Cytat Napisał fiergloo Zobacz post



    12 zaworówki niekoniecznie, one są w swoim żywiole w niższym zakresie
    Aaa, nie wiedziałem...
    .:164 3.0 V6:.

  6. #126
    dav13
    Gość

    Domyślnie

    Panewki raczej nie byłoby słychać stukanie przy wkręcaniu na obroty. Może łańcuch rozrządu on jak się zluzuje lubi rzegotać.

  7. #127
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Scuderia
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mrozy
    Auto
    Alfa Romeo 33 1.7 8v 1991r, Alfa Romeo 164 3.0 V6 24v Q4 1994r
    Postów
    367

    Domyślnie

    A ja mam pytanko dotyczące luzu kierownicy, który mi się pojawił. Otóż kierownica rusza mi się w płaszczyźnie wzdłużnej, tzn mogę ją przyciągnąć do siebie o ok 0,5cm jak puszczę to wraca z powrotem do tyłu. Zdjąłem dzisiaj osłonę i kierownica wiadomo przymocowana jest nakrętką do śruby, tutaj luzu nie zauważyłem, natomiast pytanko czy ta śruba jest z drugiej strony również zakończona taką nakrętką? Bo wydaje mi się że właśnie tam jest luz, gdyż ta śruba razem z kierownicą ma luz, a dalej kolumna kierownicy już się nie rusza.
    Alfa Romeo to rodzaj choroby, entuzjazm do czegoś co w podstawowej funkcji jest tylko środkiem transportu, to sposób na życie, szczególny rodzaj percepcji pojazdu wyposażonego w silnik

  8. #128
    dav13
    Gość

    Domyślnie

    Z drugiej strony nie ma takiej śruby, jest tam wieloklin na który zakładany jest przegub kardana i dalej drążek do kolumny. Cała kolumna nie będzie ci się ruszać bo jest przykręcana do mocowania z karoserii, ale może się ruszać właśnie ten wałek z wieloklinem w środku kolumny (do niego dokładnie jest przymocowana kierownica). Popatrz bardziej z tyłu za osłoną kolumny jakby, jeśli kierownica ma luz i jest dokręcona to powinieneś zobaczyć gdzie masz luz.

  9. #129
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marian Zobacz post
    pytanie dot 164...
    Ostatnio cos rzezi w silniku i nie mam pojecia co to moze byc...tzn glosno rzezi przy wkrecaniu na obroty panewki korwobodowe? nic nie stuka i nie puka
    u mnie takie rzężenie (razem z delikatnym klepaniem) usłyszałem jakiś czas temu .. 2 tygodnie temu rozebraliśmy silnik - panewka korbowa się przytarła..

    w tej chwili silnik przechodzi "prawie" kapitalke" (2.0 TS 8V)- nowe panewki korbowe, nowe panewki główne, oporowe, nowe pierścienie, nowy wariator, nowa płoza łańcucha, polerowanie wału, polerowanie denek tłoka, czyszczenie wszystkich elementów silnika.. będzie igła

    na pewno pochwale się efektem końcowym

    o koszta nie pytaj bo smutno mi się robi ..

    ps. każdy myśli, że te nasze wariatory są nieśmiertelne - nie do końca - one nie klepią jak diesel - jeśli słyszysz, że łańcuch słychać to to na pewno jest wariator (jeśli masz łańcuch napięty jak trzeba).. ciężko go zdiagnozować bez demontażu łańcucha i sprawdzeniu czy nie ma luzu na wariatorze.
    Ostatnio edytowane przez fr33 ; 27-01-2010 o 22:51
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  10. #130
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar DaniioDTB
    Dołączył
    10 2006
    Mieszka w
    WZY
    Auto
    33 boxer dell'orto carbs
    Postów
    262

    Domyślnie

    Cytat Napisał maciejbydg_87 Zobacz post
    z cyklu "luźnych gadek" :
    pojemności bagażnika... w Alfie nigdy chyba nie były porażające ale wydaje mi się że 400l w 33 to sporo nawet jak na dzisiejsze realia bo która ma większy i o ile kufer ?
    [... oczywiście wiem że bagażnik nie jest najważniejszy w Alfach ]
    Faktycznie bagażnik jest niezły i w wakacje jak najbardziej się przydaje. Zdecydowanie trzeba przyznać że jest to pojemne auto jak na tamten okres.

    W 33 również podoba mi się ich niepozorność a zarazem ponadczasowe piękno. W serii 1 i 2 bardzo podoba mi się tylna cześć karoserii z uniesioną linią .
    Ostatnio edytowane przez DaniioDTB ; 28-01-2010 o 09:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory