Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Temat: Rezystor dmuchawy

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fafa
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Knurów/Mysłowice
    Auto
    RWD & FWD & Q4
    Postów
    304

    Domyślnie

    Z tym rezystorem to nie będzie tak jak w Punto I? Tzn. że jego awaria oznacza zbyt duże obciążenie jakie daje wirnik wentylatora? Wytarty komutator, szczotki, brud, zatarte łożyskowanie?
    Naprawdę nie słyszałem, by to komuś padło w 33. A w Punto dopóki nie wymieniłem/zregenerowałem silnika wentylatora to rezystor wymieniałem co 2 tygodnie.

    kłania się AK/IKP
    33 1.7IE 8v Mirto Verde; 75 1.8 ie Rosso Alfa; 159 SW JTDm Q4 Nero Carbonio Met. & Poltrona Frau inside
    Ypsilon 0.9 TA BiColore Platinum
    było: 147 Selespeed, 146 1.6 TS

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Mado
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Stronie Śląskie/Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 33 1.3 VL
    Postów
    45

    Domyślnie

    Witam kolegę z IKP, aczkolwiek nie zaglądałem już tam bardzo dawno, jednak Punto wspominam bardzo dobrze
    Dzięki za podsunięcie nowego pomysłu, bo faktycznie wentylator na 4 biegu chodzi głośno i ciężko. Podobnie miałem z wentylatorem chłodnicy, był tak zajechany, że raz się włączał na chwilę, po czym palił bezpiecznik, lub palił od razu. Nie pozostaje mi nic innego, jak zdemontować cały układ, ewentualnie zmierzę natężenie na wentylatorze. Jeśli by ktoś dysponował wartościami nominalnymi można by było stwierdzić czy to jest to. Mam tylko nadzieję, że dostanie się do całego układu wentylacyjnego nie jest takie czaso i pracochłonne jak podczas wymiany nagrzewnicy w Punto I
    Jest: Alfa Romeo 33 1.3 VL 91r, Lancia Delta 1.6 i.e. 95r
    Było: Fiat Punto 75 ELX 96r, Fiat Bravo HGT 97r

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fafa
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Knurów/Mysłowice
    Auto
    RWD & FWD & Q4
    Postów
    304

    Domyślnie

    Dojście jest łatwiejsze, gdyż nie musisz zdejmować deski. Wiadomo, że trochę trzeba rozkręcić i jest przy tym gimnastyka, m.in. obie półki pod deską, kilka śrub mocujących panel nawiewu gdyż trzeba zdjąć cięgna Bodena, a na samym końcu cały nawiew mocowany jest 4-ma śrubami do nadwozia, do których trzeba się dostać od strony nóg kierowcy i pasażera. Żeby dostać się do silnika nawiewu wyjmuje się cały nawiew z nagrzewnicą od strony komory silnika. Generalnie maksymalnie godzina roboty za pierwszym razem.
    33 1.7IE 8v Mirto Verde; 75 1.8 ie Rosso Alfa; 159 SW JTDm Q4 Nero Carbonio Met. & Poltrona Frau inside
    Ypsilon 0.9 TA BiColore Platinum
    było: 147 Selespeed, 146 1.6 TS

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Mado
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Stronie Śląskie/Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 33 1.3 VL
    Postów
    45

    Domyślnie

    Hej.

    Odświeżam temat. Zabrałem się za naprawę nawiewu i napotkałem oczywiście problem. Była sugestia, że silnik ciężko chodzi, ale po ściągnięciu rezystora dosięgnąłem palcami wentylatora i chodzi leciutko. Z rezystorem, czy też bez nawiew chodzi na ostatnim biegu ( jest ich 3 czy 4 ? ).
    Postanowiłem dobrać się do pokrętła regulacyjnego. Rozebrałem wszystko na czynniki pierwsze, co możecie zobaczyć na zdjęciach na dole. Oznaczyłem numerami od 1 do 5 styki. Jak pewnie wiecie styk nr 1 jest w ciągłym kontakcie, a przesuwając pokrętło drugi styk przechodzi od 2 do 5, czyli łącząc 1 z 5 mam ostatni bieg nadmuchu, który działa, reszta nie działa.
    I teraz mam zagadkę, dlaczego, gdy podłączę na krótko ( pokrętłem takiej możliwości oczywiście nie ma ):
    5 z 4 mam 1 bieg
    5 z 3 mam 2 bieg
    5 z 2 mam 3 bieg
    5 z 1 mam ostatni bieg, tylko nie wiem czy jest to bieg nr 4, czy też 3, ponieważ nie zauważyłem różnicy w prędkości pomiędzy połączeniem 5-2 i 5-1.
    Czyli połączenia które daje pokrętło 1-2 1-3 1-4 nie dają nic. Moim zdaniem w styku nr 1 powinien być prąd, a go nie ma, za to jest w nr 5.
    Czarna złączka pasuje tylko w jednym położeniu, do białej kostki, która ma lekko przypalony styk nr 5 ( z prądem )
    Jakimś rozwiązaniem byłaby zamiana kabli w białej kostce, ale to chyba nie o to chodzi, chyba że ktoś tam coś mieszał, ale nie wygląda.
    Mam nadzieję, że coś pomożecie
    Jest: Alfa Romeo 33 1.3 VL 91r, Lancia Delta 1.6 i.e. 95r
    Było: Fiat Punto 75 ELX 96r, Fiat Bravo HGT 97r

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 Super 3,0 V6 24v
    Postów
    416

    Domyślnie

    W takich staruszkach podstawa to sprawdzenie w manualu(może tam będzie schemat). Dużo takich samochodów nie jest naprawiana tak jak należy ludzie wymyślają dziwne patenty a potem ciężko dojść jak jest w oryginale. Takie złącza bardzo łatwo się rozmontowuje trzeba mieć kawałek drutu i w odpowiednim miejscu podważyć a wtyki wychodzą bardzo lekko. Jeżeli w manualu nie będzie żadnych wiadomości to rozgryź to na logikę.Powodzenia.

  6. #16
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mado Zobacz post
    Hej.

    Odświeżam temat. Zabrałem się za naprawę nawiewu i napotkałem oczywiście problem. Była sugestia, że silnik ciężko chodzi, ale po ściągnięciu rezystora dosięgnąłem palcami wentylatora i chodzi leciutko. Z rezystorem, czy też bez nawiew chodzi na ostatnim biegu ( jest ich 3 czy 4 ? ).
    Postanowiłem dobrać się do pokrętła regulacyjnego. Rozebrałem wszystko na czynniki pierwsze, co możecie zobaczyć na zdjęciach na dole. Oznaczyłem numerami od 1 do 5 styki. Jak pewnie wiecie styk nr 1 jest w ciągłym kontakcie, a przesuwając pokrętło drugi styk przechodzi od 2 do 5, czyli łącząc 1 z 5 mam ostatni bieg nadmuchu, który działa, reszta nie działa.
    I teraz mam zagadkę, dlaczego, gdy podłączę na krótko ( pokrętłem takiej możliwości oczywiście nie ma ):
    5 z 4 mam 1 bieg
    5 z 3 mam 2 bieg
    5 z 2 mam 3 bieg
    5 z 1 mam ostatni bieg, tylko nie wiem czy jest to bieg nr 4, czy też 3, ponieważ nie zauważyłem różnicy w prędkości pomiędzy połączeniem 5-2 i 5-1.
    Czyli połączenia które daje pokrętło 1-2 1-3 1-4 nie dają nic. Moim zdaniem w styku nr 1 powinien być prąd, a go nie ma, za to jest w nr 5.
    Czarna złączka pasuje tylko w jednym położeniu, do białej kostki, która ma lekko przypalony styk nr 5 ( z prądem )
    Mado, biegi są 4 i u Ciebie ilość styków pokrętle też na to wskazuje. Imho, w styku nr 5 masz +12V wprost z aku, styki 2-4 powinny mieć (+)12, obniżone przez odpowiedni opornik, a styk 1 idzie wprost na silnik. Pewnie uszkodził sie pierwszy rezystor, albo ew. jakieś zbezpieczenie na wejściu i jak łączysz 5 z 2,3,4 to prąd znajduje sobie "alternatywną" drogę przez pozostałe działające oporniki. Wszystkie wątpliwości najpewniej rozwiałby schemat. Btw. wiatrak nie kręci się wtedy w drugą stronę?
    Tak, czy owak, jeśli we wtyczce płytki z opornikami jest gdzieś 12V, a pozostałe jej styki mają przejścia na 2,3,4 z pokrętła, to trzeba rozmontować tę nieszczęsną kostkę i sprawdzić co tam w środku śmierdzi spalenizną.

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Mado
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Stronie Śląskie/Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 33 1.3 VL
    Postów
    45

    Domyślnie

    Wrzucam screena schematu.

    Tak się zastanawiam, czy kupować w ciemno rezystor z allegro za 50 zł, teraz do końca tygodnia nie ma mnie w domu, więc nie mam za bardzo jak tego sprawdzić. A tak jak mówisz, w 5 jest prąd z aku i tak samo przed rezystorem w jednym pinie jest cały czas 12v, a na 4 biegu, pojawia się w jeszcze jednym, bo tak jak pisałem 4 bieg działa bez rezystora i można to łatwo sprawdzić. Schematy nie są moją mocna stroną więc może rzucicie na to okiem? A Czy w druga stronę się kręci to nie wiem, ale z nawiewów dmucha mocno
    Jest: Alfa Romeo 33 1.3 VL 91r, Lancia Delta 1.6 i.e. 95r
    Było: Fiat Punto 75 ELX 96r, Fiat Bravo HGT 97r

  8. #18
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    Dobra, ja elektrykiem nie jestem, ale coś tam widzę i z grubsza się zgadza to co relacjonujesz. Dodatkowo na wejściu w module z opornikami jest chyba najbardziej podejrzany element - bezpiecznik 100stC..
    Jak nie chcesz tego rozmontowywać, to, aby upewnić się, że to w tym module jest problem, możesz zrobić taki test - na pin 1 modułu podaj +12V, pin 3 podepnij do masy i zmierz miernikiem, czy między pinami 2/3/4 a masą, pojawiły się napięcia o różnych wartościach. Obstawiam, że się nie pojawią, ale jeśli jednak się myliłem, to, dla własnego dobra, zignoruj moje wcześniejsze posty w temacie.

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Mado
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Stronie Śląskie/Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 33 1.3 VL
    Postów
    45

    Domyślnie

    Dzięki kolego za pomoc. Pod koniec tygodnia to sprawdzę i dam znać co wyszło
    Jest: Alfa Romeo 33 1.3 VL 91r, Lancia Delta 1.6 i.e. 95r
    Było: Fiat Punto 75 ELX 96r, Fiat Bravo HGT 97r

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Mado
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Stronie Śląskie/Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 33 1.3 VL
    Postów
    45

    Domyślnie

    I okazało się, że rezystor padnięty, kupiłem używkę z allegro i chodzi ładnie każdy bieg nawiewu. Jeden problem z głowy
    Jest: Alfa Romeo 33 1.3 VL 91r, Lancia Delta 1.6 i.e. 95r
    Było: Fiat Punto 75 ELX 96r, Fiat Bravo HGT 97r

Podobne wątki

  1. [159] Rezystor dmuchawy - upalona wtyczka - brak nawiewu
    Utworzone przez Paazik w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 20-09-2019, 17:05
  2. rezystor dmuchawy
    Utworzone przez czarny 156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 10-12-2014, 21:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory