Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: silnik 2.0ts i nowe panweki

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    156 2.0 TS 2001r
    Postów
    37

    Domyślnie silnik 2.0ts i nowe panweki

    witam
    mam takie pytanie.
    kupiłem silnik do 156 2.0 TS który obecnie ma 212tyś km. silnik pracował w dawcy dość ładnie, nie klekotał.
    czy polecalibyście zmianę panewek w ciemno czy zostawić tak jak jest i nie dotykać póki działa. dodam, że rozrząd już był zmieniony 9 tyś km temu.
    no i nie chciałbym sie zdziwić nagłym problemem.

    więc jeśli mogę zapobiec to chciałbym to zrobić przed zamontowaniem silnika do auta.

    interesuje mnie też opinia czy 200 tyś to jakaś magiczna granica czy można spać spokojnie.... bo niby Alfy to nie panzerwageny...

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    A to klekotanie to czasami nie wariator ?

    Panewki przy wyjętym silniku to raczej powinno się wymienić.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    156 2.0 TS 2001r
    Postów
    37

    Domyślnie

    podobnież mógłby być wariator gdyby coś klekotało. tymczasem jest cisza. jedynie o co pytam to czy lepiej profilaktycznie zmienić panewki czy nie dotykać silnika

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Panewki do wymiany, wariat do roboty profilaktycznie i zero problemów

    Wysłane z mojego MB525 za pomocą Tapatalk
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    156 2.0 TS 2001r
    Postów
    37

    Domyślnie

    skoro tak mówisz...

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar BatIQV
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Łódź, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S, Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Q-TRONIC, Alfa Romeo 147 TI 1.6 T.S
    Postów
    96

    Domyślnie

    Jestem w takiej samej sytuacji jak kolega. Chcę wymienić panewki w zakupionym silniku.
    I zamierzam zmierzyć luz panewkowy za pomocą Plastigauge (podobno można tym zmierzyć też owalność czopu)
    Mój nowy silnik to 1.8 16v 140km. W którym ktoś już wymieniał panewki, siedziały tam panewki FM 66240RA (z otworami) podobno od jakiejś turbobenzyny.
    Dopuszczalny luz dla tego silnika to 0.019-0.062 czy się myle?

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    156 2.0 TS 2001r
    Postów
    37

    Domyślnie

    a można wiedzieć skąd znalazłeś informacje o luzie? może wiesz ile jest dla 2.0TS?

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar BatIQV
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Łódź, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S, Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Q-TRONIC, Alfa Romeo 147 TI 1.6 T.S
    Postów
    96

    Domyślnie

    Cytat Napisał Luu Zobacz post
    a można wiedzieć skąd znalazłeś informacje o luzie? może wiesz ile jest dla 2.0TS?
    Workshop manual

    Dla 2.0 TS 0.025-0.052

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    156 2.0 TS 2001r
    Postów
    37

    Domyślnie

    dzięki

  10. #10
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    KOLEDZY!!!
    tak jak batIQV Wam napisał.
    Nic w silniku się nie wymienia bo mam takie widzimisię. Najpier trzeba pomierzyć stopień zużycia wału i samych panewek żeby móc cokolwiem na ten temat napisać. W przypadku innego punktu widzenia to tylko wróżka pomoże.

Podobne wątki

  1. Sprzedam spręzyny Eibach Nowe, Pro-KIT, Sportline, do kazdej Belli NOWE
    Utworzone przez LukeMazur w dziale Pozostałe
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-02-2014, 19:31
  2. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-03-2013, 21:57
  3. Błąd P0340, silnik zgasł, kreci nie odpala, silnik 1.6 TS
    Utworzone przez maryszkens w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 17-08-2012, 19:41
  4. [GTV] Silnik kaplica - silnik zazgrzytał i zgasł. Rozrusznik nie kręci wałem...
    Utworzone przez Ferrari-1 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 98
    Ostatni post / autor: 30-10-2009, 07:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory