Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Przegub POMOCY!!! bo trafi mnie za chwile!!!

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2013
    Auto
    156 JTD
    Postów
    12

    Domyślnie Przegub POMOCY!!! bo trafi mnie za chwile!!!

    Witam, mam mega problem z przegubem zewnętrznym (tym od koła) dokładnie prawym! Kupiłem Alfe 156 JTD w czerwcu tego roku! Wszystko fajnie miałem kilka niespodzianek z czujnikiem położenia wału ale już wymieniłem na nowy i silnik odpala jak igiełka na ciepłym silniku aż miło. Ale do rzeczy! jakiś miesiąc temu zaczął na skręconych kołach i skręcie w prawo strzelać przegub, zakupiłem firmy GSP tak owy za 120zł pojechałem do mechanika zapłaciłem 70zł za wymieniane! I co ??? dokładnie po 2 dniach od wymiany przegub strzela na nowo tragedia!!!! po dwóch tygodniach od wymiany strzela gorzej jak ten stary!!! Nawet na jeździe na wprost, zajechałem do mechanika gumy wszystko na miejscu nasmarowany jak należy! Wkurzyłem się poczytałem trochę i wybrałem przegub firmy Matelli produkt włoski wszyscy zachwalają na każdym forum, zapłaciłem 240zł ok wymieniłem tydzień temu już sam bo w alfie w sumie nie jest to nic trudnego! I co ??? Tydzień była cisza nic nie strzelało!!! dzisiaj strzela nawet na lekkim skręcaniu kół w prawo i dodaniu gazu (lekko powiedzmy na pół gwizdka) Dodam tylko że guma jest na miejscu, przegub nasmarowany i założony poprawnie! CO JEST GRANE??? Bo mi ręce opadają ! Szukać używki oryginału? Czy co? Wszyscy się dziwią bo mówią ze nawet te GSP do pół roku wytrzymują bez problemu! Dodam jeszcze że auto jest eksploatowanie bardzo delikatnie żadnego ruszania z piskiem czy coś takiego! Proszę o jakieś sensowne rady! Pozdrawiam i dziękuje.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    Skoro wszystko zostało zrobione zgodnie ze sztuką znaczy, że przegub jest objawem a nie skutkiem.
    Krzywa półoś? Uszkodzone łożysko podpory półosi?
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Przemyśl
    Auto
    AR 156 1,9JTD 105kM SW 2000
    Postów
    86

    Domyślnie

    Cytat Napisał challenger Zobacz post
    Witam, mam mega problem z przegubem zewnętrznym (tym od koła) dokładnie prawym! Kupiłem Alfe 156 JTD w czerwcu tego roku! Wszystko fajnie miałem kilka niespodzianek z czujnikiem położenia wału ale już wymieniłem na nowy i silnik odpala jak igiełka na ciepłym silniku aż miło. Ale do rzeczy! jakiś miesiąc temu zaczął na skręconych kołach i skręcie w prawo strzelać przegub, zakupiłem firmy GSP tak owy za 120zł pojechałem do mechanika zapłaciłem 70zł za wymieniane! I co ??? dokładnie po 2 dniach od wymiany przegub strzela na nowo tragedia!!!! po dwóch tygodniach od wymiany strzela gorzej jak ten stary!!! Nawet na jeździe na wprost, zajechałem do mechanika gumy wszystko na miejscu nasmarowany jak należy! Wkurzyłem się poczytałem trochę i wybrałem przegub firmy Matelli produkt włoski wszyscy zachwalają na każdym forum, zapłaciłem 240zł ok wymieniłem tydzień temu już sam bo w alfie w sumie nie jest to nic trudnego! I co ??? Tydzień była cisza nic nie strzelało!!! dzisiaj strzela nawet na lekkim skręcaniu kół w prawo i dodaniu gazu (lekko powiedzmy na pół gwizdka) Dodam tylko że guma jest na miejscu, przegub nasmarowany i założony poprawnie! CO JEST GRANE??? Bo mi ręce opadają ! Szukać używki oryginału? Czy co? Wszyscy się dziwią bo mówią ze nawet te GSP do pół roku wytrzymują bez problemu! Dodam jeszcze że auto jest eksploatowanie bardzo delikatnie żadnego ruszania z piskiem czy coś takiego! Proszę o jakieś sensowne rady! Pozdrawiam i dziękuje.
    Cześć kolego, sprawdzałeś przegub wewnętrzny od skrzyni.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał challenger Zobacz post
    wymieniłem tydzień temu już sam bo w alfie w sumie nie jest to nic trudnego!
    Możesz napisać jak go wymienić? Dokładnie chodzi mi o jego zdjęcie celem wymiany osłony gumowej która mi się rozpadła.

    Odkręcasz śrubę główną (tę w piaście tarczy hamulcowej), odkręcasz sworzeń kulowy wahacza górnego i dolnego..... i co dalej?

    Przepraszam za zaśmiecanie tematu ale nie znalazłęm na forum łopatologicznego wyjaśnienia.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Odkręcasz jeszcze śrubę końcówki drążka, oczywiście wszystkie sworznie zbijasz młotkiem lub przy pomocy ściągacza, zdejmujesz starą osłonę i wycierasz smar w celu znalezienia zabezpieczenia wygląda ono tak jak pierścień segera tylko, że nie ma dziurek na szczypce, rozchylasz je na boki jednocześnie pukając lub ciągnąc za przegub powinien zejść, raz udało mi się go zdjąć w minutę, a raz męczyłem się 2 godziny
    Co do kolegi challenger, miałem taki przypadek w fordzie escorcie i przyczyną była krzywa półoś.

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2013
    Auto
    156 JTD
    Postów
    12

    Domyślnie

    Cytat Napisał dawidoo2375 Zobacz post
    Cześć kolego, sprawdzałeś przegub wewnętrzny od skrzyni.
    Tzn. ? sprawdzić jego luzy? Może faktycznie poszukam używanej półosi i zamontuję ją.Moja Kobieta właśnie wróciła z pracy i mówi że praktycznie na prostych kołach już strzela (dokładnie powtórka z rozrywki tak jak z przegubem GSP) no masakra jakaś...

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał pawel2910 Zobacz post
    Odkręcasz jeszcze śrubę końcówki drążka, oczywiście wszystkie sworznie zbijasz młotkiem lub przy pomocy ściągacza, zdejmujesz starą osłonę i wycierasz smar w celu znalezienia zabezpieczenia wygląda ono tak jak pierścień segera tylko, że nie ma dziurek na szczypce, rozchylasz je na boki jednocześnie pukając lub ciągnąc za przegub powinien zejść, raz udało mi się go zdjąć w minutę, a raz męczyłem się 2 godziny
    Co do kolegi challenger, miałem taki przypadek w fordzie escorcie i przyczyną była krzywa półoś.
    U mnie obyło się bez ściągania drążka kierowniczego, a jeśli chodzi o wachacz dolny odkręciłem tylko śrubę trzymającą amortyzator i pięknie wszystko zeszło. Jeśli ma ktoś używaną półoś najlepiej wraz z przegubami chętnie kupie. DZIĘKUJE ZA ODPOWIEDZI

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Podnies auto i zapal silnik, niech sie kola pokreca to bedziesz widzial czy jest krzywa. Bo nie wiem jak bardzo musialaby byc krzywa zeby wywalilo nowy przegub po 2 dniach...
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    Cytat Napisał -BamBosZek- Zobacz post
    Podnies auto i zapal silnik, niech sie kola pokreca to bedziesz widzial czy jest krzywa. Bo nie wiem jak bardzo musialaby byc krzywa zeby wywalilo nowy przegub po 2 dniach...
    Oj uwierz, że nie tak bardzo ;-)
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Przemyśl
    Auto
    AR 156 1,9JTD 105kM SW 2000
    Postów
    86

    Domyślnie

    Cytat Napisał challenger Zobacz post
    Tzn. ? sprawdzić jego luzy? Może faktycznie poszukam używanej półosi i zamontuję ją.Moja Kobieta właśnie wróciła z pracy i mówi że praktycznie na prostych kołach już strzela (dokładnie powtórka z rozrywki tak jak z przegubem GSP) no masakra jakaś...

    - - - Updated - - -



    U mnie obyło się bez ściągania drążka kierowniczego, a jeśli chodzi o wachacz dolny odkręciłem tylko śrubę trzymającą amortyzator i pięknie wszystko zeszło. Jeśli ma ktoś używaną półoś najlepiej wraz z przegubami chętnie kupie. DZIĘKUJE ZA ODPOWIEDZI
    hello zobacz tu http://www.forum.alfaholicy.org/156/...netrzny-5.html

    Zasada jest prosta. Jeżeli przegub stuka ci przy jeździe na wprost, to napewno jest to przegub wew. (tzn. ten od strony skrzyni).
    Łatwo zresztą to sprawdzić wjedz na kanał, lub na krawężnik, połóż się pod autem, i poruszaj przegubem - sam wyczujesz luz.
    Jeżeli przegub stuka ci tylko przy skręcie, to jest to przegub zew. - warto w niego zajrzeć bo czasem wystarczy go dokręcić

    Ostatnio edytowane przez dawidoo2375 ; 24-09-2013 o 20:05

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    Cytat Napisał dawidoo2375 Zobacz post
    Zasada jest prosta. Jeżeli przegub stuka ci przy jeździe na wprost, to napewno jest to przegub wew. (tzn. ten od strony skrzyni).
    Łatwo zresztą to sprawdzić wjedz na kanał, lub na krawężnik, połóż się pod autem, i poruszaj przegubem - sam wyczujesz luz.
    Jeżeli przegub stuka ci tylko przy skręcie, to jest to przegub zew. - warto w niego zajrzeć bo czasem wystarczy go dokręcić
    Stary nie wiem skąd Ty tą zasadę znasz, ale można ją włożyć pomiędzy baśnie Andersena i braci Grimm.
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

Podobne wątki

  1. Pomocy!!!! Przegub wewnętrzny alfa romeo 147
    Utworzone przez soren99 w dziale 147
    Odpowiedzi: 85
    Ostatni post / autor: 18-11-2017, 22:29
  2. nietypowy przegub. pomocy
    Utworzone przez bykuadrix w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-02-2014, 12:19
  3. [146] Przegub pomocy!
    Utworzone przez Corrado w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 31-01-2011, 12:44
  4. Chwile wahania...
    Utworzone przez Alfista92 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 65
    Ostatni post / autor: 13-02-2010, 23:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory