Mam pytanie.Czy da się pozbyć całkowicie immobilisera
/silnik 2.4/?
Dlaczego nie można zaprogramowac drugiego kluczyka? Kod jest itd.Centralka podaje zły kod.A może ktoś by mi podał namiary na kogoś kto to rozgryzie.
Mam pytanie.Czy da się pozbyć całkowicie immobilisera
/silnik 2.4/?
Dlaczego nie można zaprogramowac drugiego kluczyka? Kod jest itd.Centralka podaje zły kod.A może ktoś by mi podał namiary na kogoś kto to rozgryzie.
Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 08-10-2013 o 01:26
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
Wyłączyć immo się da, zakodować drugi klucz też![]()
--
Elektronika samochodowa: dorabianie kluczy z immobilizerem, czyszczenie sterowników, adaptacje itp.
Mogę i wyłączyć immo lub zakodować klucz. Wybór należy do ciebie
JJak jesteś zainteresowany zapraszam na PW
--
Elektronika samochodowa: dorabianie kluczy z immobilizerem, czyszczenie sterowników, adaptacje itp.
W sumietrzy serwisy poległy aż jestem ciekaw czy dasz radę.
Tylko nie pytaj jakie serwisy bo nie napiszę
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
- w sumie np. jeśli była wymieniona centralka to kod podany nie pasuje do tego z centralki.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Czyli jak dobrze rozumiem.
Jak wymienimy centralkę kod nie bedzie pasował
Jak wymieniamy centralkę to nie musimy wymieniać stacyjki itd.
Ale co programujemy same klucze na nowo?
Czy da się wygenerować sam klucz z centralki?
Bo rozumiem ,że klucz generuja na podstawie VInu tak?
Ze względów politycznych nie mogę.
I nie chodzi o moja alfę. To alfa mojego kolegi a on nie jest na naszym forum.
Ale pomagał naszemu forum w inny sposób![]()
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
- po wymianie centralki klucz (transponder w kluczu) nie będzie pasował.
- po wymianie centralki (puszki immo) stacyjka będzie pasować, ponieważ to jest cześć mechaniczna.
- po wymianie centralki transpondery (klucze ) muszą być zaprogramowane na nowo.
- w puszce immo są przechowywane opisy kluczy oraz tzw kod seed.
- każde doprogramowanie kluczy na początku wykasowuje wszystkie zapisane klucze z puszki immo a potem dopisuje podawane klucze podczas programowania.
- dlatego podczas programowania kluczy musimy mieć i zaprogramować wszystkie klucze jakie mamy.
- jesli nie zaprogramujemy jakiegoś klucza to zostanie on dopisany do spisu kluczy zagubionych, taki klucz nie może być powtórnie zaprogramowany.
- w puszce immo jest miejsce na dopisanie 8 kluczy aktywnych oraz 16 kluczy zagubionych.
- cały czas jak mówimy o kluczu mamy na myśli jego transponder, nie klucz mechaniczny
- transponder generujemy na podstawie zawartości binarnej puszki immo, jest to tzw. pre-kodowanie transpondera.
- kodowanie transpondera i jego tzw zamykanie jest dokonywane podczas programowania klucza.
- raz zakodowany transponder nie można go powtórnie skasować i ponownie zaprogramować.
- nic nie generujemy na podstawie VIN-u.
- takie informację podawali jak chodziłem do szkoły, teraz elektronika poszła do przodu i wartość CODE odczytują za pomocą kabelka OBD2.
- takie operacje nie wykonuje np. ASO, inne warsztaty poniewaz oni nie maja narzędzi do odczytania zawartości binarnej puszki immo lub nie maja programów do odczytania CODE za pomocą kabelka OBD2.
- to tak bardzo pobierznie bo to temat rzeka, jeśli ktoś przy czytaniu tego usnął, to pora sie obudzić albo tylko czytać przed snem na dobranoc.
- poniżej przykładowy zrzut z programowania klucza.
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 30-09-2013 o 07:24
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Wszystko się zgadza, ale muszę uzupełnić te informacje i zweryfikować
Nie wszystkie transpondery są jednorazowe, niektóre można z powodzeniem zaprogramować w innym aucie.
Nie zawsze też przy programowaniu są potrzebne wszystkie klucze. Zależy to od rodzaju transpondera, oraz od tego czy programujemy transponder bezpośrednio dopisując w pamięć immobilizera czy przez złącze ODB.
Podsumowując klucz możemy zaprogramować na trzy sposoby:
1. Wymontowujemy puszkę immo, BSI czy inny moduł w którym zapisane są klucze. Modyfikujemy zawartość pamięci (wprowadzamy informacje o nowym kluczu). Przy tej operacji PIN i prekodowanie transpondera nie jest potrzebne. Klucze których nie było będą dalej działały, chyba że w ich miejsce zapiszemy nowe
2. Przez złącze ODB. Tu potrzeby jest PIN i czasem prekodowany transponder (zależy to od marki samochodu i rodzaju transpondera). W większości przypadków do tej operacji potrzebne są wszystkie klucze (klucze których nie ma zostają wykasowane z pamięci immo). W niektórych modelach można dopisać nowy klucz bez usuwania informacji o starych.
3. Klonując klucz. Sklonować można transpondery tzw stałokodowe i niektóre z kodem zmiennym.
Ale jak wspomniał przedmówca programowanie kluczy to temat rzeka i kupa kasy. Niektóre urządzenia do kodowania immo potrafią kosztować kilkadziesiąt tysięcy złotych.
Ostatnio edytowane przez cytryn ; 30-09-2013 o 09:46
--
Elektronika samochodowa: dorabianie kluczy z immobilizerem, czyszczenie sterowników, adaptacje itp.