Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: EGR

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Postów
    54

    Domyślnie EGR

    Witam mam prosbe czy moze ktos mi opisac szczegolowo jak dziala ten zawor egr ktory przedstawiam na rysunku i jak go wyczyscic bo wyskakuje blad na kompoterze. Szukalem na forum jak czyscic zawor egr ale byly inne niz ten moj. Prosze o opis. Posiadam Alfe 156 1.9 JTD 99r. 105km

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Ten zawór działa w ten sposób, że podcisnienie podane na króciec "gruchy" (siłownika pneumatycznego) odciaga poprzez membrane i cięgno ten talerzyk który zaślepia przepływ spalin w "kolanku". Trzeba dokładnie wymyć go w benzynie ale może i tak byc nieszczelny. Tego typu zaworu nie warto czyścić i lepiej go zaślepić albo zastąpić nowym. Dziwne, że ECU widzi błąd tego zaworu, bo jest on sterowany podciśnieniem (ECU nie ma sygnału zwrotnego o jego niesprawności) - chyba, że jest uszkodzony zaworek elektromagnetyczny który podaje podciśnienie na ten siłownik pneumatyczny ("gruchę").
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Postów
    54

    Domyślnie

    czyli ten zawor ktory znajduje sie pod szyba na grodzi? z ktorego wychadza dwa cienkie wezyki? i ktory brzeczy jak elektromagnes?o to chodzi? bo moze sie okaze ze to to a ja kupie np. nowy EGR

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Tak to ten zawór - ja na twoim miejscu, zanim cokolwiek bym kupił, spróbowałbym jednak zaślepić zawór EGR i się przejechał. Jaki błąd i na jakim komputerze (domowym laptopie, czy egzaminerze w serwisie) wyskakuje???
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156
    ....Dziwne, że ECU widzi błąd tego zaworu, bo jest on sterowany podciśnieniem (ECU nie ma sygnału zwrotnego o jego niesprawności) - chyba, że jest uszkodzony zaworek elektromagnetyczny który podaje podciśnienie na ten siłownik pneumatyczny ("gruchę").
    W moim aucie też komp pokazywał błąd EGR ( zawór nie domknięty ) choć tak jak mówisz nie ma tam żadnego obwodu diagnostycznego. Po zaślepieniu nie ma już błędu. Może komp wylicza to na podstawie ciśnienia w kolektorze ??? - ale raczej wątpię.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Postów
    54

    Domyślnie

    Hej ten problem wyskoczyl na kompie w serwisie Alfy nazywa sie to EXAMINER smart HD, potem powtorzylem to w warsztacie samochodowym i to samo wyszlo Błędy wskazane przez centralke EGR A w parametrach Otwarcie zaworu EGR 3% nierozumiem wogole o co chodzi.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Postów
    54

    Domyślnie

    A słuchajcie czy można zaślepic tylko przy zaworze Egr czyli go wykrecic od kolektora i w tym miejscu zaslepic? czy trzeba tez na drugim koncu tego dziwnego metalowego węża ktory odchodzi od zaworu i idzie gdzies do góry

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    "Bedboys". Może komp wylicza to na podstawie ciśnienia w kolektorze ??? - ale raczej wątpię.
    ciśnienie w kolektorze + dane z przepływomierza , tak przynajmniej jest w multijecie
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawlitoooo
    A słuchajcie czy można zaślepic tylko przy zaworze Egr czyli go wykrecic od kolektora i w tym miejscu zaslepic? czy trzeba tez na drugim koncu tego dziwnego metalowego węża ktory odchodzi od zaworu i idzie gdzies do góry
    najlepiej tu i tu dać blaszkę, tylko nie z piwa ani nie kleić taśmą izolacyjną - widziałem takiego partyzanta raz
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Postów
    54

    Domyślnie

    Hej wszystkim sluchajcie zaslepilem egr i jest znaczna ruznica chociarzby w kopceniu z wydechu, pozatym mam pytanie bo wymienilem przeplywke bo byl blad na kompie i bylo czuc przy przyspieszaniu strasznie go przymulalo po wymianie ok i teraz jest problem taki ze gdzies przy 2,5 tys obrotow wyczuwalny jest taki delikatny dolek jak by sie zawiesil na sekunde myslalem ze to od egr bo tez byl blad na kompie tylko ze przed zaslepieniem bylo gorzej teraz jest znacznie lepiej tylko ze jest to odczuwalne przez sekunde czy moze byc jeszcze czegos wina?a czy ten zawor co jest na scianie grodziowej z ktorego wychodza dwa wezyki to powinien brzeczec odrazu po odpaleniu bo u mnie tak jest i niewiem czy to dobrz. Czekam na podpowiedzi. Pozdrawiam.

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory