Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: Poziom oleju w silnikach TS

  1. #1
    simeone
    Gość

    Domyślnie Poziom oleju w silnikach TS

    Czytując różne fora poświęcone marce nie mogę znależć jednoznacznej odpowiedzi na pytanie jaki nalezy utrzymywać poziom oleju w silnikach typu Twin spark? Słyszałem/czytałem różne rady- jedni twierdza,że stan oleju powinno się utrzymywać dokładnie pomiedzy punktami na bagnecie inni ,że w okolicy górnego punktu.
    Jak to jest naprawdę?

  2. #2
    ViP Romeo Avatar Lesio
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Subaru Forester XT, Mini Countryman CS
    Postów
    1,917

    Domyślnie

    Wedlug mnie powinien się mieścić pomiędzy dolnym a górnym zakresem.

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar adk
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    ok. Mińsk Mazowiecki
    Auto
    145 2.0 T.S. QV-style
    Postów
    243

    Domyślnie

    Poziom oleju nie może spaść poniżej minimum i to jest jedyna obowiązująca zasada :mrgreen: .

    Na wymianie zalewam na max, jak spadnie do połowy stanu to znowu zalewam na max.

    PabloGarage Group
    www.pablogarage.pl
    Mechanika / Renowacja powłoki lakierniczej / Flokowanie
    facebook.com/flokujemy

  4. #4
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Ja w swojej mam zawsze pod max...olej sprawdzam co tydzień...w TSie to Świętość...

    Od rana na mrozie nie słyszę wariata ani żadnych dziwnych dźwięków, więc chyba silniczkowi jest dobrze jak sobie porządnie w oleju pływa...

    Polecam z własnego dioswiadczenia (nie tylko z Alfą) trzymać poziom pod max w silniku TS, zeby póxniej płaczu nie było jak panewki sie przekręcą albo inne nieszczeście zabójcze dla silnika a co z atym idzie dla kieszeni...

    Pozdrawiam
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  5. #5
    Kosiar
    Gość

    Domyślnie

    TS to silnik bardzo delikatny na olej , mój znajomy dobry mechanik zajmujący się tylko Alfami i Lanciami mówi że powinno być w okolicach max aby potem jak kolega wyżej napisał nie było płaczu z panewkami

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    kuj-pom
    Postów
    51

    Domyślnie

    Zgadzam się z przedmówcami, zdecydowanie do max, połowa to już za mało (wypowiedź specjalisty z ASO)
    159 1.9 JTDM 150KM
    wcześniej GTV6, 147GTA,156 2.0JTS i 156 1.8TS

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    a ile oleju wlewacie do tsa przy wymianie??

    i ile oleju jest w silniku jesli stan jest na max??

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Wprawdzie nie posiadam TS-a, jednak nigdy nie schodzę poniżej połowy miedzy min. a max. Zalewam na max. natomiast później staram się trzymać na poziomie 75-90% pomiędzy kreskami określającymi graniczne wartości
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  9. #9
    ViP Rowerzysta Avatar jazzu
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    AR 156 SW 1.8 TS (2001)
    Postów
    380

    Domyślnie

    ja też trzymam poziom na max,
    odpukać, zrobiłem moją śliczną ok 6k km i wydaje się wcale
    nie spożywać oleju. Cały czas trzyma max
    Wczoraj odebrałem od mechanika i dostała nowiuśki olejek.
    Chyba się nic nie zmieni w spożyciu.
    I właściwie kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem, tak świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem...

  10. #10
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał lewarek
    Zgadzam się z przedmówcami, zdecydowanie do max, połowa to już za mało (wypowiedź specjalisty z ASO)
    Niech specjalista powie dlaczego, jestem ciekaw, gdyż od dawna krąży opinia że najlepiej mieć MAX. Chyba nikt nie ma po prostu wytłumaczenia na przypadki zatartych panewek w TSach. Rozumiem że jak jest max to smok pompy olejowej jest zanurzony w oleju, a jak połowa to przy przechyłach samochodu może ciągnąć powietrze i przez to nie podawać oleju na panewki. Raczej nie powinno tak być i w takim przypadku błyskała by kontrolka oleju np. na zakrętach, przy hamowaniu. Jako ciekawostkę dodam, że własnego doświadczenia, z powodu małego stanu oleju, lecz dużo poniżej min. w pierwszej kolejności zaczniemy słyszeć wariator, zanim jeszcze zapali się kontrolka.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-01-2015, 14:33
  2. [MiTo] Twinair 105 - Kontrolka oleju i silnika i poziom oleju na bagnecie.
    Utworzone przez PanPe w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-08-2014, 01:44
  3. [159] Poziom oleju
    Utworzone przez paweldante w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 09-08-2012, 09:48
  4. poziom oleju
    Utworzone przez wiertar w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-10-2010, 10:45
  5. Cisnienie oleju w silnikach 156
    Utworzone przez majster w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-06-2010, 19:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory