Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: Pogadajmy o silniku JTS

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar michałsnk
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    w Sanoku
    Auto
    W domu : Terenówka, Alfa Romeo 156 JTD 105 ps 255Nm,Berlingo 1.9D (XUD) wolnossące.
    Postów
    515

    Lightbulb Pogadajmy o silniku JTS

    Cześć,

    Chciałbym pogadać o silniku JTS jak to jest naprawdę z nagarami ? czy oleje silnikowe z aprobatą ACEA do silników o wtrysku bezpośrednim benzynowym wystarczą,aby nie spotkał nas niepożądany widok (zaklajstrowane szlamem wałki rozrządu,spadek osiągów)? Podobno regularny,dynamiczny styl jazdy pozwala znacznie opóźnić to zjawisko ? jakie przebiegi mają wasze JTS'y? i jakie macie doświadczenia?

    Dziękuje

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar slider2002
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9JTD 110KM
    Postów
    591

    Domyślnie

    wystarczy puscic odme w atmosfere a otwor w kolektorze zaslepic i nagaru nie bedzie, bo niby skad;-)

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat Avatar Proxim@Ar
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Opole, Piła
    Auto
    Brera Tbi
    Postów
    3,572

    Domyślnie

    Ja jeżdżę JTS-em już ponad 2 lata, jak nie 3
    Nie miałem problemów z nagarem, ani z spadkiem osiągów. Olej zawsze 10W60 leję i zmieniam co 10 tyś km. Paliwo ze znanych stacji, czasem wleję jakieś STP do baku. JTS sam prowokuje do dynamicznej jazdy, więc może i jest tak, jak mówisz. Czasem jakaś trasa też dobrze robi silnikowi. Generalnie większych problemów z silnikiem nie miałem, polecam.
    Akurat dziś będę wystawiał swojego JTS-a na sprzedaż
    147 2001, 1.6 105 KM- była
    156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
    156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
    156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
    159 2006 1.9 JTD- była
    159 2005 1.9 Distinictive- była..
    156 2003 2.0 TS+LPG- była
    156 2003 2,5 V6- była..
    156 FL 2005 1.9 jtd- była
    166 FL 2005 2,4 jtd - była
    Alfa Romeo Crosswagon - był..
    156 FL 3.0 V6 - była
    Brera Tbi 2010 - jest
    Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Nagar się bierze z złego składu mieszanki,z jazdy na krótkich odcinkach czyli nie dogrzewając silnika,kiepski lub za rzadko zmieniany olej
    U proxima sam osobiście zglądałem pod pokrywe i nagaru nie było więc nie widzę reguły dla JTSów bo w TSach jest tak samo
    Jeden brudny drugi czysty,wszystko zależy od użytkowania
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar pietek
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Katowice / Lubin
    Auto
    Alfa Romeo 156 1999 1.6 TS 120KM Alfa Romeo 156 2002 2.0 JTS 166KM
    Postów
    242

    Domyślnie

    Koledzy to takie pytanie da się sprawdzić stan JTS-a pod względem nagaru i ewentualnie wyczyscic zawory bez zrzucania głowicy? Czy preparaty do czyszczenia zaworow np. http://www.liqui-moly.pl/component/v...etail?Itemid=0 ma jakiś sens w przypadku bezpośredniego wtrysku paliwa?

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Daj spokój,dlaczego pomysł że jest coś nie tak z zaworami?żeby to zdiagnozować potrzebny jest test ciśnienia sprężania a nie od razu dolewanie cudownego środka który i tak nie uleczy przylgni zaworów jeśli jest nieszczelność.
    Silnik JTS prócz układu wtryskowego nie różni się za specjalnie od jednostek TS,co za tym idzie można zdjąć dekiel i zobaczyć czy nie jest brudno i nie ma startych krzywek aczkolwiek starte krzywki to nie jest wbrew opinii internetowej domena JTS bo dużo silników na to cierpi ale powodem nie jest konstrukcja a raczej użytkowanie.
    Co można zrobić dla silnika benzynowego?ano sprawdzić mu kompresje,zmierzyć ciśnienie oleju,obejrzeć pod klawiaturą i sprawdzić stan osprzętu w przypadku JTS to sondy i przepływomierz oraz układ paliwowy ponieważ jest to bardzo precyzyjny i skomplikowany układ wymuszający zmienne stany spalania mieszanki
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    A panewki robią sobie karuzelę?

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Wal azotowany, Panewki 3 warstwowe

    Wysłane z mojego MB525 za pomocą Tapatalk
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Gdzieś czytałem, że się przekręcają. Tylko jak często?
    A wał azotowany lepszy?

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał omron8 Zobacz post
    Gdzieś czytałem, że się przekręcają. Tylko jak często?
    W sensie łańcucha? Wygląda na to, że nie ma reguły - problem jest znany, nie zawsze jest poprawnie diagnozowany. Mnie osobiście ciężko powiedzieć, bo poprzedni właściciel pierwsze co zrobił, to wymienił rozrząd (jakieś 4 tysiące kilometrów temu).

Podobne wątki

  1. [GTV] Zawor egr w silniku 2.0 Ts
    Utworzone przez Speed223 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 31-01-2015, 17:58
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-01-2015, 20:49
  3. Skanery diagnostyczne do wynajdywania i kasacji błędów-pogadajmy o nich.
    Utworzone przez michałsnk w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 13-06-2013, 18:28
  4. [147]stukot w silniku
    Utworzone przez koniu031 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 13-04-2012, 23:55
  5. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-01-2012, 23:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory