Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Straty na mocy na LPG?

  1. #1
    JanuszKlimek
    Gość

    Domyślnie Straty na mocy na LPG?

    Witajcie

    W mojej starej alfie romeo dla żony planowałem założyć gaz. Czy obecne instalacje gazowe bardzo mocno powodują np. straty na mocy samochodu? nigdy na gazie nie jeździłem...

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Giulietta 1,4 TB
    Postów
    221

    Domyślnie

    Jeśli instalacja będzie dobrze założona, wszystko dobrane jak trzeba i umiejętnie zestrojone, a czujniki typu przepływka i lambda sprawne i silnik w dobrej kondycji, to nie poczujesz różnicy między benzyną a gazem. Gdyby nie wskaźnik w kabinie to nie wiedziałbym na czym jadę.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Silnik na LPG pracuje ładniej i ciszej!! Żadnej straty mocy nie ma!!

  4. #4
    Użytkownik Ogier Avatar Lukano
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9 JTD by Cinsoft
    Postów
    159

    Domyślnie

    Ja sprawdzałem na hamowni. Akurat nie alfa, ale za wiele to nie zmienia w temacie.
    PB przed zagazowaniem 132 konie, sekwencja 131.
    Raczej różnica w jeździe nie odczuwalna.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar hitman047
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Bella 156 2.0 TS Niebieska piękność :) - kiedyś. Obecnie -> Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 KM
    Postów
    830

    Domyślnie

    Może to śmieszne, ale są nawet przypadki gdzie na LPG była większa moc - potwierdzona wynikami z hamowni Więc nie ma strat mocy przy obecnych instalacjach sekwencyjnych i w górę.

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar marian666666
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    166 2.5 V6
    Postów
    242

    Domyślnie

    raczej wydaje mi się, że na maksymalnych koniach mechanicznych czyli duzych obrotach przy instalacji IV generacji - czyli tej najpopularniejszej - nie będzie straty większej jak 5%

    ale na elastyczności, czyli pośrednich obrotach wydaje mi się, ale nie mam pewności, że może być z 15% mniej mocy, przynajmniej tak odczuwałem w Kappie

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał hitman047 Zobacz post
    Może to śmieszne, ale są nawet przypadki gdzie na LPG była większa moc - potwierdzona wynikami z hamowni Więc nie ma strat mocy przy obecnych instalacjach sekwencyjnych i w górę.
    Dokładnie, ale gości którzy tak ogarną LPG jest jak na lekarstwo, a większości gaziarzy- nawet w siedzibie STAGa się po prostu nie chce, bo po co jak i tak jest dobrze, ja dwa miesiące szukałem kogoś kto mi zmodernizuje instalacje, dzwoniłem po znajomych i w końcu wyszło tak że ze starej instalacji został zbiornik i przewody, a samochód miał więcej mocy na LPG i to przy jednym reduktorze. Niestety wyszło że przepływka do wymiany, bo czasem wariowała, jadąc na wymianę samochód został skasowany

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    W poprawnie złożonej instalacji sekwencyjnej straty momentu obrotowego/mocy nie powinny przekroczyć 5%. Większa różnica to błędy montażysty. Nieznacznie większa moc na gazie jest możliwa, ale wysiłek jest niewspółmiernie do efektu (niezauważalnego przez klienta).
    LPG w fazie ciekłej ze względu na sposób podania paliwa automatycznie zwiększa moc (obniża temp zasysanego powietrza, zwiększając jego masę przy zachowaniu objętości = więcej spalonego paliwa = większa moc). Koszty instalacji 2-3 większe od "zwykłej sekwencji", dlatego prawie nikt tego nie montuje w Polsce.
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy/ utrata mocy/ poszarpywanie
    Utworzone przez chemiczny w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-05-2018, 15:36
  2. 1.9 JTD 8V nie ma mocy
    Utworzone przez cin.mk w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-10-2013, 06:23
  3. [146] Brak mocy
    Utworzone przez Mietek i Basia w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 04-11-2012, 21:41
  4. 147 nie ma mocy
    Utworzone przez Cinek147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 27-06-2012, 10:42
  5. Dymi, brak straty mocy 2.5 V6
    Utworzone przez ExO w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 02-11-2010, 12:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory