Koledzy potrzebuje pomocy
Dzisiaj zabrałem się za ustawianie zaworów. Czynność w zasadzie banalna ale coś nie daje mi spokoju
Schemat ustawiania wygląda następująco
Zawory wylotowe maksymalnie
otwarte na cylindrze.................1...3...4...2 czyli górne położenie tłoka
Zawór regulowany na dolocie......3...4...2...1
Zawór regulowany na wylocie.....4....2...1...3
Uploaded with ImageShack.us
W trakcie ustawienia tłoka 4 w najwyższym położeniu i regulacji zaworów na cylindrze 2 ( dolot ) i 1 (wylot) zauważyłem że w/w zawory są zablokowane. Po wykonaniu drugiego obrotu tak żeby tłok 4 znalazł się u góry ponownie zawory na 2 i 1 odblokowały się i można je było wyregulować.
Pewnie nie zwrócił bym na to uwagi ale podczas sprawdzania ustawiania sytuacja znów się powtórzyła. Przy pierwszym ustawieniu tłoka 4 w najwyższym położeniu zawory 2 i 1 zablokowane, po wykonaniu kolejnego obrotu tak żeby 4 znów była w górze zawory 2 i 1 odblokowane.
Sam nie wiem co o tym myśleć Tak ma być czy to oznaka jakiejs usterki ??
Powyższej sytuacji nie zauważyłem przy ustawianiu pozostałych zaworów.
Podczas kręcenia kołem samochodu obserwowałem pracę wszystkich zaworów ( bez kontroli który tłok w jakim położeniu się znajduje). Według mnie wszystkie działają identycznie. Żaden sie nie zawiesza
Chłopaki wytłumaczcie mi czy tak ma być czy coś poprostu robię zle albo opiszcie sposób ustawiania zaworów w silniku 16V
Dodam że chodzi tu o R. Clio 1.2 16V 75KM D4F