Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: [145] poślizg-> uderzenie w krawenżnik na zakręcie - co s

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar aqaz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Konstantynów Łódzki
    Postów
    305

    Domyślnie [145] poślizg-> uderzenie w krawenżnik na zakręcie - co s

    Witam. W wigilijny poranek około 6:00 przed ostrym łukiem w prawo zobaczyłem gołoledź. Byłem zaspany i niestety po wciśnięciu hamulca(a nie mam ABS) uderzyłem w krawężnik. Miałem wtedy w granicach 20-30 km/h. Lewe przednie koło się skrzywiło, ale opona nie pękła. Po wymianie aby jechać prosto muszę mieć kierownicę skręconą o około 5*(stopni). Poza tym słyszę stuki, a im szybciej jadę tym są częściej. Co się mogło uszkodzić? Kupiłem już wahacze i łącznik bo i tak miałem je wymienić. Czy muszę jeszcze coś wymienić? Czy te stuki to wina wahacza czy może łożysko? Wiadoma sprawa to ustawienie zbieżności. Pozdrawiam. Z góry dzięki za pomoc.
    dźwięk + przyspieszenie + elastyczność = V6

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Poza tym sprawdż półoś , przegub napędowy i drążki kierownicze z końcówkami

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Ogier Avatar MICHAL-TBG
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Tarnobrzeg
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Postów
    176

    Domyślnie

    I nie siadać zaspany za kółko !

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie Re: poślizg-> uderzenie w krawenżnik na zakręcie - co s

    Cytat Napisał aqaz
    Kupiłem już wahacze i łącznik bo i tak miałem je wymienić. Czy muszę jeszcze coś wymienić? Czy te stuki to wina wahacza czy może łożysko? Wiadoma sprawa to ustawienie zbieżności.
    Stuki musisz sprawdzić sam, bo nie widząc auta i nic nie słysząc to wiele zdziałać nie można. Co do zbieżności to jeśli była wcześniej ok, a uszkodzone elementy wymienisz na nowe to właściwie dalej powinna być ok. Jeśli wymaga ustawienia to albo nie wymieniłeś wszystkich uszkodzonych elementów, albo krzywe są ich mocowania, albo te nowe części nie trzymają wymiarów.

    PS. Nie wiem czy takie miejscowe oblodzenie nie kwalifikuje się czasem do zgłoszenia żądania odszkodowania u zarządcy drogi?

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar aqaz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Konstantynów Łódzki
    Postów
    305

    Domyślnie

    Puki co nie wymieniłem nic bo wszystkie warsztaty są pozamykane. Jutro lub po jutrze przed sylwestrem podjadę i umówię się na wymianę i wtedy może mechanik powie mi czy coś jeszcze walnęło.
    dźwięk + przyspieszenie + elastyczność = V6

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    aqaz, z doswiadczenia z zawieszeniem jakie masz u sibie z przodu powiem tak, w zaleznosci od sily uderzenie gnie sie:

    - drążek kierowniczy/końcówka kierownicza to najczesciej
    - jak juz rabniesz tak ze wahacz do wymiany przewaznie trzeba sie i sankom przyjzec, skladaja sie w przedniej czesci lekko do srodka, plus moze wygiac amortyzator, druga sprawa jesli cos tlucze w czasie jazdy moze byc juz po lozysku i piascie.

    Jak widac do sprawdzenia jest troche.

    pzdr. Grzesiek
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar aqaz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Konstantynów Łódzki
    Postów
    305

    Domyślnie

    Witam. Byłem u mechanika. Wymieniłem wahacze. Mechanik mówi, że nie widzi, aby coś jeszcze było do wymiany. Stwierdził, żebym pojechał na zbieżność, tam ustawią kąty i że będzie dobrze. Czy tak powinienem zrobić? Dodam, że auto nadal mi znosi. Pozdrawiam.
    dźwięk + przyspieszenie + elastyczność = V6

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    Cytat Napisał aqaz
    Witam. Byłem u mechanika. Wymieniłem wahacze. Mechanik mówi, że nie widzi, aby coś jeszcze było do wymiany. Stwierdził, żebym pojechał na zbieżność, tam ustawią kąty i że będzie dobrze. Czy tak powinienem zrobić? Dodam, że auto nadal mi znosi. Pozdrawiam.
    Znosi, czyli rozumiem, że gdy puścisz kierownicę to nie trzyma kierunku na wprost i samo skręca.
    Nie chcę źle mówić o człowieku, ale wygląda to tak jakby mechanik zrobił to co najprostsze i najłatwiejsze, a resztę zrzucił na kolegę od geometrii. Jeśli przed uderzeniem nie ściągało, to i po wymianie uszkodzonych elementów też powinno być ok. Poza tym w 145 ustawia się chyba tylko zbieżność, a to i tak nie ma wpływu na ściąganie.

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar tarsar
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    9-3 Aero V6 turbo ; 900S Talladega
    Postów
    123

    Domyślnie

    Ja bym się przyglądnął drążkowi kier. może być minimalnie odgięty i problemo.
    Jakby był sam wachacz to po wymianie powinno byc dobrze,a nie jest.
    dawno temu i nieprawda: 33 1.8td rosso - 146 1.6ts nero - GTV 1.8ts nero - 156sw 2.4Jtd nero - 156sw 20v grigio luce di amalfi - GT ts blu chiaia di Luna - 156sw 20v grigio metalico - 166 Jtd cf3 nero volcano - 166 2.5V6fl - 159fl sw jtdm 16v grey indigo

  10. #10
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Po każdej wymianie wahaczy potrzebne jest ustawienie zbieżności i wtedy będzie wiadomo czy to koniec problemu

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. Po pierwszym zakręcie zapala się kontrolka ASR
    Utworzone przez alfa 166 ch-ów w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 03-11-2014, 14:56
  2. Poślizg
    Utworzone przez Rupek 1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-12-2012, 06:48
  3. 147 - poślizg kontrolowany
    Utworzone przez Szczepan 2006 w dziale 147
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 06-12-2010, 12:24
  4. Poślizg
    Utworzone przez voivod w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 20-01-2008, 16:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory