Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: [164] Łączniki gumowe kolektora ssącego

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar lupo7
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Postów
    148

    Domyślnie [164] Łączniki gumowe kolektora ssącego

    Witajcie
    Ostatnio zauważyłem że na gumowych łącznikach kolektora
    ssącego z chromowanymi rurkami pojawiły się pęknięcia.
    Chciałbym je zastąpić czymś z oferty samco lub viperperformance,
    problem w tym że aktualnie nie mam dostępu do suwmiarki, warsztatu,
    czy ktoś może mi zmierzyć średnicę wyprowadzeń kolektora i rurek
    (lub średnicę wew łącznika)?
    Druga sprawa, jeżeli nie znajdę takich wymiarów w samco lub viper to gdzie można
    kupić takie łączniki - zamienniki fabrycznych?

    Pozdrawiam
    Alfa Romeo 164 2.0 V6 TB + Brera 2.4 JTD + Maserati Quattroporte M139

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kasza85
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    jelenia góra
    Auto
    Alfa Romeo 166 3, 0 24v 2000r
    Postów
    776

    Domyślnie

    nie wiem jaka jest srednica ale one sie zwezaja po stronie kolanek - wieksze sa od kolektora mniejsze od kolana, ja u siebie nie znalazlem zamiennikow a orginal kosztuje 30 zl za sztuke. pozdrawiam
    Alfa 164 3.0 94r - była
    Alfa 164 3.0 96r - była
    Alfa 166 3.0 00r - jest

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    164 QV 24V '93, 164 Super TB '96, 166 2.5V6 '98, 155 2.0TS 16v '96
    Postów
    509

    Domyślnie

    Sorki ze nie dokonca na temat....ale
    Z tego co kiedys slyszalem czasami w 2.0v6 TB byly montowane wieksze kolektory od q4 no i gumki wtedy wieksze. Mocy troche przybywalo. "zwykle" 3.0 12v powinny miec takie same jak 2.0v6 tb
    Mam na imię Jacek... i jestem alfaholikiem...
    Powrót do Busso.... w najfajniejszym opakowaniu...

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar lupo7
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Postów
    148

    Domyślnie

    Cytat Napisał kasza85
    ... ale one sie zwezaja po stronie kolanek - wieksze sa od kolektora mniejsze od kolana...
    hmm to kiepsko...
    przeszukując posty znalazłem średnicę rurek: 42mm
    a od strony kolektora to muszę skombinować suwmiarkę i pomierzyć.
    ale z tego co patrzyłem te średnice będą niewiele się różniły więc
    raczej nie znajdzie się jakaś redukcja innego producenta - trzeba
    się będzie wybrać do ASO... :?

    Cytat Napisał jacoff
    ...czasami w 2.0v6 TB byly montowane wieksze kolektory od q4 ...
    a czy wystarczy zmienić tylko rurki czy kolektor był cały inny? rozstaw śrub rurek o
    większej średnicy pasuje do starego kolektora? - hmm chyba nie bardzo,
    przy okazji może poszukałbym rurek o większej średnicy (nie ukrywam że w przyszłości planuję "dmuchnąć" w dolot troszkę więcej :mrgreen: )
    Alfa Romeo 164 2.0 V6 TB + Brera 2.4 JTD + Maserati Quattroporte M139

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kasza85
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    jelenia góra
    Auto
    Alfa Romeo 166 3, 0 24v 2000r
    Postów
    776

    Domyślnie

    jak by sie srednica nie zmienila to mozna by bylo wsadzic kawalek weza wysokocicnieniowego, wymieniajac gumki mozna przy pokazji wymienic uszczelki pod kolankami, aby wymienic gumki co najgorsze trzeba wyciagnac kolektor ssacy- trzeba przy tym uwazac na wszustkie odmy - ja jedna zagielem i musialem skrucic i mam teraz problemy z wsadzeniem jej do kolektora ssacego. oczywiscie polecam takze wymiane opasek na gumkach - stare moga byc juz porozciagane -bynajmniej tak mialem w swojej z 94 r.przy okazji mozna przemyc przepustnice . powodzenia
    Alfa 164 3.0 94r - była
    Alfa 164 3.0 96r - była
    Alfa 166 3.0 00r - jest

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    164 QV 24V '93, 164 Super TB '96, 166 2.5V6 '98, 155 2.0TS 16v '96
    Postów
    509

    Domyślnie

    demontaz kolektora ssacego to male piwo... najwazniejsze zlozyc wszystko potem tak zeby nie bylo "lewego powietrza"

    inna sprawa, ze jesli owe pekniecia na rurakach gumowych sa tylko powierzchowne to narazie bym zostawil i zaczal sie rozgladac za nowymi. metalowa czesc kolektora wchodzaca w gume oraz kolanko chromowane wchodza w ta gume bardzo gleboko, o ile pamietam prawie sie stykaja w tej gumie ze soba, dzieli je gumowe przetloczenie, taka scianka ograniczajaca aby dalej nie mozna bylo wsunac metalowych elementow. wiec nie powinno tam zaciagac lewego powietrza. no ale jak juz znajdziesz nowe gumy to nie zaszkodzi wymienic.
    poki co ja bym tego nie ruszal.
    pozdrawiam
    Mam na imię Jacek... i jestem alfaholikiem...
    Powrót do Busso.... w najfajniejszym opakowaniu...

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar lupo7
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Postów
    148

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacoff
    ...demontaz kolektora ssacego to male piwo... najwazniejsze zlozyc wszystko potem tak zeby nie bylo "lewego powietrza"
    kiedyś już zdejmowałem kolektor i gumki więc nie ma problemu - fakt że troszkę zabawy z tym jest.

    Ostatnio kiedy się nudziłem 8) postanowiłem zrobić test szczelności całego układu dolotowego (kompresor podł. za turbine i ok. 0.5 bar ciśnienia) i znalazłem
    2 nieszczelności:
    - jedna na gumce (dokręciłem opaskę i ostatnio zauważyłem
    że się rozpada chociaż na razie nie puszcza lewego powietrza)
    - a druga, ciekawostka, w okolicach zaworu DV ale nie na wężu tylko na gwincie króćca wkręcanego do aluminiowej rury przed przepustnicą (pomogło wkręcenie króćca na silikonie)

    pozdrawiam

    edit:

    w końcu udało mi się pomierzyć te średnice, może jeszcze komuś się przyda:
    Alfa Romeo 164 2.0 V6 TB + Brera 2.4 JTD + Maserati Quattroporte M139

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 14-11-2018, 14:53
  2. Demontaż kolektora ssącego JTD
    Utworzone przez damiyc w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 07-02-2013, 17:11
  3. polerowanie kolektora ssącego w 1.9 JTD
    Utworzone przez don camillo w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 24-11-2012, 17:54
  4. łączniki gumowe kolektora ssącego - 2.5 V6
    Utworzone przez wojtasw007 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 30-04-2012, 12:35
  5. Zmiana kolektora ssącego do 2.5V6 od 3.0 V6
    Utworzone przez WUJ LEDI w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 13-10-2011, 14:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory