Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: I jeszcze o wahaczach słów parę ...

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    147 1.9JTD 8v
    Postów
    98

    Domyślnie I jeszcze o wahaczach słów parę ...

    Czołem!

    Chciałem poruszyć temat rzekę jakim jest przednie zawieszenie od 147.
    Posiadam 1.9 JTD 8v 115km, jakies 17 miesięcy temu wymieniłem komplet wahaczy górnych i dolnych z przodu.
    Zobaczywszy cenę kompletu TRW (około 1200 PLN) poddałem się i kupiłem FAST-y (580 PLN komplet) .. był czerwiec 2012.
    Mamy grudzień 2013 aktualnie jestem już po kolejnej wymianie górnych wahaczy (w sierpniu 2013) i tylko czekałem kiedy zaczną wołać o wymianę dolne ....
    od 3 dni zarówno lewy jak i prawy wahacz umówiły się na to, żeby mnie wkur*#$ i klekoczą sobie ochoczo przy każdym wjechaniu w nierównośc ...
    nie będę bluzgał bo nic to nie zmieni ... pozostaje mi jedynie zaplanować kolejny wydatek na święta w postaci wyżej wymienionych części.

    Reasumując nudnawy wywód FAST-y dały rade przez 15k na górze i 18k na dole zawieszenia. Pytanie do Was czy uważacie, że kupno TRW za 750 PLN komplet coś zmieni? Cenowo FAST-y to 50% TRW, czy są szanse żeby pojeździły chociaż 2xdłużej? Jakie macie doświadczenia z wahaczami? Może patenty na ich wydłużony żywot? Będę wdzięczny za podzielenie się waszymi doświadczeniami.

    P.S.

    Problemem w dolnym wahaczu jest oczywiście sworzeń - tylko on się wybiją. Moim skromnym zdaniem wystarczyłoby aby te sworznie opierały się na większej powierzchni (czyli ta kulka zalana w metalu miała np 25% większą średnicę). Być może istnieją takie wahacze? Może wahacze do ciężkiego diesla powinny być inne niż do benzyny?

    P.P.S. Jeśli miałbym możliwość "porozmawiania" z jednym z głąbów projektujących to zawieszenia to chętnie przyp... bym mu tym wahaczem w łeb. Nie ogarniam jak można był to tak spier****.
    Ostatnio edytowane przez grabsoon ; 29-11-2013 o 00:54

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar semri
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Bydgoszczy
    Auto
    166 3.2 V6 Ti
    Postów
    948

    Domyślnie

    Dzięki tym wahaczom Fiat nadal istnieje Kupa kasy z polskich i innych dróg.
    Tylko wyroby TRW/Ricambi warto brać pod uwagę, chociaż zwolennicy Fastow i innych też się znajdą.
    Alfa Romeo 166 V6 3.2 Ti
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20V
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTDm 20V 228KM 460Nm - wspomnienie

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar motodoktor1
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    RZESZÓW
    Auto
    ALFA 159 SW 2.4JTDm 210KM/250 KM by Weloo i 3200GT 2001 375KM V8
    Postów
    544

    Domyślnie

    Preferuję TRW lub DELPHI ale każdy ma inne doświadczenia w tym względzie.Mechanikuję od 25 lat i wiem że z reguły droższe jest lepsze tylko pozostaje pytanie czy dwa razy droższy wachacz bedzie przynajmniej dwa razy trwalszy??Nasze podpowiedzi-Twoja decyzja i ryzyko.Pozdrawiam

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Mam tak samo jak Ty piękną Alfę a w niej, Vema na kalamitkami. Mój mechanik mnie wyśmiał jak to zobaczył bo sam ma 147 i mówi że tylko TRW, teraz wiem że miał rację. Po 12kkm (6miechów) skrzypi jak świnia, a te kalamitki są g....o warte po przesmarowaniu ni lipy nie ma poprawy gdyby nie cena Trw wcale długo bym sie nie zastanawiał, chytry dwa razy traci.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Już to pisałem w innym wątku ale powtórzę i tu. W maju / czerwcu zakładałem górne wahacze z TRW. Jeden kupiony rok później od drugiego, ale założyłem je w jednym czasie. Kupilem je z pewnego źródła także wykluczam podróbki. Efekt - juz mam luzy na sworzniach a przelatalem na nich ok. 8 - 9 tyś km. Oczywiście będę jeden wahacz będę reklamować, ale z TRW dam sobie chyba spokój. Na wiosnę założę jakiegoś lemfordera i zobaczymy. Jesli chodzi o dół i veme również mam złe doświadczenia. Teraz na dole jeżdżą moje stare zregenerowane TRW. Jak się mają to się okaże przy wymianie góry.

    Wysłane z mojego HTC One S
    Ostatnio edytowane przez wiedzmaak ; 29-11-2013 o 08:57

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar beriba
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147 1.9 JTD 16V
    Postów
    1,305

    Domyślnie

    Zawieszenie z przodu zawsze trochę bardziej z nami rozmawia jak jest zimno. Jakiś rok temu wymieniłem cały przód na TRW. Trochę już je słychać na progach zwalniających ale to nie skrzypienie tylko taki charakterystyczny odgłos. Są metody z silikonem technicznym (o ile się nie mylę) żeby czasowo pozbyć się tego dźwięku

    Fakt jest taki że wszystko zależy od tego jaką drogą jeździsz. Jak często łapiesz dziurę to chyba tylko poliuretan to wytrzyma. Jak jedziesz tylko ładnymi drogami to i FASTy wytrzymają. A zawieszenie jest bardzo dobrze zaprojektowane... na równiutkie ulice. To że kraj mamy jaki mamy to inna historia

    wystukane paluchem z telefonu

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar acrow
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    SPI
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9 JTDm 16V
    Postów
    138

    Domyślnie

    Ja wychodze z założenia, że tylko TRW 3 lata temu ok 25 tys km wymienialem całość na TRW od roku jeżdze na utwardzonym sportowym zawieszeniu i dopiero pare tygodniu temu, górne wahacze dały znać o sobie lekkim skrzypieniem, a jak czytam posty o fastach i innych tanich zamiennikach które już po paru tysiącach zaczynają "grać" to tymbardziej uważam, że nie ma co oszczędzać Niby taniej o połowe, ale wymieniasz 2x częściej a oprócz kosztów zakupu wahaczy dochodzą koszty wymiany + geometrii więc tylko pozorne oszczędzanie )

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    Tylko pytanie dlaczego w jednym samochodzie to wytrzyma 10tys a w drugim 170 i problemu nie widac... Ale z czego zauwazylem na zwieszenie skarza sie bardziej uzytkownicy diesla...

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    147 1.9JTD 8v
    Postów
    98

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mongoose Zobacz post
    Tylko pytanie dlaczego w jednym samochodzie to wytrzyma 10tys a w drugim 170 i problemu nie widac... Ale z czego zauwazylem na zwieszenie skarza sie bardziej uzytkownicy diesla...
    Ciężar silnika robi swoje ... a wystarczyłoby zrobić większe sworznie i bez względu na jakość wykonania wytrzymały by one dużo większe obciążenia.
    Jeśli ktoś szuka pomysłu na biznes życia proponuje zacząć produkować wahacze do Alfy 147.

  10. #10
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał grabsoon Zobacz post
    zacząć produkować wahacze do Alfy 147.
    dodałbym 156 /GT i jeszcze pewnie inncyh
    ale ...
    jak zrobi dobre to sprzeda tylko raz na kilka lat








Podobne wątki

  1. zamienniki qap i kilka słów o nich
    Utworzone przez qbis22 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-09-2011, 18:28
  2. Parę słów o DPF
    Utworzone przez metan w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-10-2010, 23:57
  3. 156tys km na jedych wahaczach :)
    Utworzone przez marshall w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-12-2009, 21:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory