Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Brak mocy na zimnym silniku,szarpanie,falowanie

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    AR 156
    Postów
    8

    Domyślnie Brak mocy na zimnym silniku,szarpanie,falowanie

    Witam,mam problem z moim brzydactwemJest to ar 156 1.8 ts 98r A w zasadzie to kilka problemow ale po kolei .Po odpaleniu zimnego silnika po kilku chwilach zaczyna nierowno pracowac,jakby nie na wszystkie cylindry,po lekkim nagrzaniu sytuacja wraca do normy,ponadto do czasu nagrzania do ok 50st totalny brak mocy do ok 3000 obr,dodatkowo szarpanie w zakresie 2000 2500 obr jezeli jedzie sie utrzymujac te obroty,najbardziej jest to odczuwalne w okresie letnim,a sporo mniej w zimowym.Na goracym silniku tez szarpanie wystepuje ale nie zawsze ,jak sie alfie zachce Po nagrzaniu moc z dolu wraca ale wg mnie auto jest dosc ospale i trzeba porzadnie krecic zeby jako tako jechalo ale to subiektywne wrazenie bo nie robilem zadnych pomiarow osiagow,a mam tez e30 z silnikiem m30 wiec moze za duzo wymagam od 144km nie mniej jednak wydaje mi sie ze powinno byc lepiej.Dodatkowe obciazenie w postaci klimatyzacji doprowadza wolne obroty do szalenstwa,faluja w zakresie 500-1500,poza tym przypadkiem falowania raczej brak,czasem okazjonalnie sie zdarzy zaleznie od kaprysu.Auto posiadam od ponad 2 lat,kupilem uszkodzona z silnikiem w bagazniku,wiec nie wiem jak jezdzilo wczesniej.Nowy silnik zostal poskladany z kilku innych mniej uszkodzonych,przy okazji szlif walu,nowe panewki,pierscienie,glowica po remoncie.Z osprzetu nowa sonda,nastawnik przepustnicy,przeplywomierz,swiece,dolot szczelny ,przepustnica czysta,wariator-troche go juz slychac ale dziala, gaz poprawnie ustawiony(problem jest na benzynie i na gazie jednakowo odczuwalny),katalizator tez jest na pokladzie.Od czasu naprawy przejechalem ok 60 tys km,problem pojawil sie ok wiosny w tym roku.TRA zazwyczaj na poziomie 106% przeplywomierz sprawny,sonda dziala, ale jak jej sie chce- czasem wartosci wolno oscyluja w zakresie 0.4 -0.5V,a czasem pracuje w calym zakresie,po odpaleniu zimnego silnika od razu pojawia sie blad p0170,na rozgrzanym mozna usunac i juz nie wroci,dodatkowo blad czujnika predkosci jazdy bo jest odciety jego przewod w wiadomym celu bledow brak.Tak wiec szukam przyczyny tego stanu rzeczy i zabraklo mi juz pomyslow,cwiczylem kilka sztuk ecu z roznymi wersjami oprogramowania zarowno od 1.8 jak i 2.0,wgralem tez soft 066 ktory podobno eliminuje podobna usterke jednak na kazdym sterowniku auto jedzie tak samo.Co do osprzetu mysle ze nie ma tam juz czego szukac,wiekszosc jest nowa a jesli nie nowa to na 100% sprawna.AA i bylbym zapomnial,czasem na bardzo mocno rozgrzanym silniku (dynamiczna jazda miejska) po zgaszeniu i ponownym odpaleniu po chwili rozrusznik kreci bardzo lekko jakby nie bylo kompresji albo byla bardzo slaba ale jakostam zalapuje po chwili krecenia i pracuje normalnie.Jako ze nie mam juz wiecej podejrzanych moja uwaga skierowala sie w strone samego silnika,nie robilem jeszcze zadnych jego pomiarow wiec nie wiem w jakiej jest kondycji ale czy mechaniczne zuzycie czy wyeksploatowanie moze powodowac podobne objawy? W przyszlym tygodniu postaram sie podac obecne parametry adaptacyjne i co nieco pomierzyc..

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    W przyszlym tygodniu postaram się podać obecne parametry adaptacyjne i co nieco pomierzyć.
    tylko podaj także czym mierzyłeś, jakim programem bo te TRA na poziomie 106 % to już woła o pomstę do nieba.

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    AR 156
    Postów
    8

    Domyślnie

    Cytat Napisał euroscan Zobacz post
    tylko podaj także czym mierzyłeś, jakim programem bo te TRA na poziomie 106 % to już woła o pomstę do nieba.
    Sprawdzane bylo kts

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    ok, to dobry diagnoskop.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Kolego wysil się trochę to wszystko było już tutaj opisywane:
    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    .....- P0170 to nie bląd ogólny tylko szczegółowy --> jesli naprawa to idziemy wg. podanej ściezki
    fałszywe powietrze --> zasysane powietrze --> cisnienie paliwa --> wtryskiwacze --> układ przewietrzania zbiornika paliwa --> sonda lambda
    - tylko proszę nie wymieniać wszytkiego po kolei, to wszytko nalezy tylko zdiagnozować.
    ( no i teraz wiadomo dlaczego ASO tyle pieniędzy bierze za diagnostykę )
    ......
    Wg mnnie masz uszkodzoną grzałkę sondy i dlatego na zimnym silniku pracuje nieprawidłowo
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    AR 156
    Postów
    8

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Kolego wysil się trochę to wszystko było już tutaj opisywane:

    Wg mnnie masz uszkodzoną grzałkę sondy i dlatego na zimnym silniku pracuje nieprawidłowo
    Gdybym byl w stanie znalezc rozwiazanie tego problemu w sieci lub sam je wymyslic to nie zawracal bym sobie glowy pisaniem tematu..a niestety takiego rozwiazania nie znalazlem ani nie wymyslilem a chcialbym takowe znalezc

    Grzalka jest sprawna,ma prawidlowa rezystancje,a sama sonda jest sprawna,inna sonde tez zakladalem i bez zmian.
    Ostatnio edytowane przez bartek89032 ; 07-12-2013 o 16:38

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    wyrzuć tego kts do piwnicy..... podłącz MES-a + interfejs ELM 327 ver 1.3.... zrób logi sondy lambda od zimnego silnika aż do włączenia się wentylatora chłodnicy..... dodatkowo zrób logi tekstowe na zimnym i na rozgrzanym silniku... jak nie wiesz jak to zrobić, pytaj, pomożemy to ogarnąć.... jeśli się obraziłes na tego KTS, to trudno, czekaj na fachowca od KTS-a... jak nie masz MES- a to tez pisz, najlepiej na PW....

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    AR 156
    Postów
    8

    Domyślnie

    Cytat Napisał euroscan Zobacz post
    wyrzuć tego kts do piwnicy..... podłącz MES-a + interfejs ELM 327 ver 1.3.... zrób logi sondy lambda od zimnego silnika aż do włączenia się wentylatora chłodnicy..... dodatkowo zrób logi tekstowe na zimnym i na rozgrzanym silniku... jak nie wiesz jak to zrobić, pytaj, pomożemy to ogarnąć.... jeśli się obraziłes na tego KTS, to trudno, czekaj na fachowca od KTS-a... jak nie masz MES- a to tez pisz, najlepiej na PW....
    Na kts pracowalem kilka lat zawodowo takze co nieco go poznalemJest tu kilka podobnych tematow niestety zaden nie rozwiazany a liczylem ze ktos juz cos takiego przerabial z pozytywnym skutkiem. Co do sondy mam kilka sztuk na podmiane,wszystkie sa napewno sprawne.Blad p0170 pojawia sie wlasnie na zimnym silniku kiedy sonda pracuje w takim zakresie jak napisalem w 1 poscie i silnik wtedy pracuje nierowno,kiedy pracuje w calym zakresie blad mozna usunac i nie powroci do kolejnego uruchomienia zimnego silnika.Ponadto prosze przeczytac uwaznie 1 post co bylo robione i co wymieniane.Elma mam gdzies chyba jeszcze,jak znajde to postaram sie w przyszlym tyg uruchomic.No i najwazniejsze pytanie co ma do tych problemow mechaniczna kondycja silnika..

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    nie znam KTS ale znam examinera , takie programy firmowe pracują w trybie tekstowym, bez grafiki....
    rózne jest z tymi modami, jedni uznają że 0390 ver 0.35 jest najlepszy, dla mnie dobry był 9651 ver 024, nie ćwiczyłem wersji 0.66.....mechaniczna kondycja silnika to chyba kompresja statyczna do pomiaru, bo chyba nie masz oscyloskopu zeby zmierzyć kompresję dynamiczną silnika....

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    AR 156
    Postów
    8

    Domyślnie

    Cytat Napisał euroscan Zobacz post
    nie znam KTS ale znam examinera , takie programy firmowe pracują w trybie tekstowym, bez grafiki....
    rózne jest z tymi modami, jedni uznają że 0390 ver 0.35 jest najlepszy, dla mnie dobry był 9651 ver 024, nie ćwiczyłem wersji 0.66.....mechaniczna kondycja silnika to chyba kompresja statyczna do pomiaru, bo chyba nie masz oscyloskopu zeby zmierzyć kompresję dynamiczną silnika....

    Graficzne przedstawienie wartosci rzeczywistych tez jest w kts.Wersje 035 i 024 tez posiadam i zachowuje sie jak na pozostalych wiec mysle ze sterownik odpada,podobnie jak i reszta osprzetu.W tygodniu postaram sie zmierzyc kompresje na zimnym i na cieplym silniku,oraz spr aktualne tra i fra.Zastanawia mnie to zachowanie sondy na zimnym silniku

Podobne wątki

  1. Brak mocy na zimnym silniku w TS-ach
    Utworzone przez m4rcel w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 12-01-2018, 17:33
  2. Brak mocy na zimnym silniku
    Utworzone przez luki158 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 04-01-2013, 07:37
  3. Brak mocy na zimnym silniku 2.0 TS
    Utworzone przez bella w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-07-2012, 20:38
  4. szarpanie na zimnym silniku, brak mocy na benzynie .
    Utworzone przez jezo866 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-11-2011, 16:04
  5. Na zimnym silniku brak mocy.
    Utworzone przez Konik w dziale 156
    Odpowiedzi: 90
    Ostatni post / autor: 21-11-2010, 21:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory