Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Problem z wybieraniem biegów Alfa 2003r 2,4jtd

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar Sawcziano
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Szklarki/Przemków
    Auto
    Alfa Romeo SW 2,4 JTD 150KM
    Postów
    21

    Domyślnie Problem z wybieraniem biegów Alfa 2003r 2,4jtd

    Witam
    od jakiegoś czasu zmagam się z problemem przy wrzucaniu biegów. Drążek zmiany biegów nie wraca na swoją pozycję tzn, że jak przesunę go w bok to tak zostaje nie wraca na środek. Biegi 1 i 2 wchodzą bez problemu ale już z 2 na 3 jest problem bo czasem wchodzi bieg 5 a biegu 3 trzeba sie naszukać. Poczytałem trochę tematów na forum na ten temat ale nie znalazłem odpowiedzi dlatego zakładam ten temat. Gdzie może leżeć problem w linkach czy zakupić zestaw taki:http://www.unto.pl/zestaw-naprawczy-...pa-p-4096.html

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Ja od razu przyłącze się do tematu bo po awarii forum mój post przepadł Mam taką samą przypadłość, drążek nie wraca sam do położenia środkowego, tylko u mnie inna kwestia pojawiło się to bezpośrednio po wymianie sprzęgła i dwumasy, biegi wchodzą dobrze tylko ten drążek coś nie wraca i wydaje mi się jakby teraz był przesunięty trochę w prawo. Czytałem na forum, że winna może być jakaś tulejka którą trzeba przeczyścić, ale dlaczego wcześniej było ok a po demontażu skrzyni kicha?

  3. #3
    Użytkownik Embrion Avatar Sawcziano
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Szklarki/Przemków
    Auto
    Alfa Romeo SW 2,4 JTD 150KM
    Postów
    21

    Domyślnie

    tulejkę właśnie tą przeczyściłem i nie dało to żadnego efektu

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie

    Na skrzyni sprawdżcie koło wybieraka, czy linki da się u was wyregulować, u mnie lewa jest na wcisk - regulacja, a dróga na klucz.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Nie pamietam zeby linki mialy mozliwosc regulacji, przynajmniej u mnie. Masz jakies fotki? obie sa z glowka do nasadzania.
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie

    Cytat Napisał -BamBosZek- Zobacz post
    Nie pamietam zeby linki mialy mozliwosc regulacji, przynajmniej u mnie. Masz jakies fotki? obie sa z glowka do nasadzania.
    Proszę bardzo , to są te linki w mojej Alfie, (lewa strona końcówki, ta z czarną kostką (na wcisk-regulacja) dróga na klucz, montowane na skrzyni

    jutro moge zrobić zdjęcie, jak to wygląda u mnie w samochodzie
    Ostatnio edytowane przez maarkuss ; 06-01-2014 o 21:58

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    a regulowales tym juz? czy jest jakas roznica.
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie

    tak, reguluje się tą z lewej na wcisk, tej drógiej na klucz nie ruszałem, Jedna linka jest odpowiedzialna za wybieranie biegów, druga za przełączanie na boki, zależy w jakiej pozycji ustawisz, w każdym razie można ustawić płynność pracy lewarka zmiany biegów, jest to pracochłonne troche, również ustawia się tym długość zmiany biegu

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał maarkuss Zobacz post
    w każdym razie można ustawić płynność pracy lewarka zmiany biegów
    Wczoraj musiałem poprawiać sobotnią regulację, bo tak wyregulowałem na szybko że wsteczny załączał się w pozycji pierwszego biegu. Na pewno udało się usunąć luz linki od podnoszenia wybieraka (wolny ruchy lewarka lewo prawo). Co do płynności to niestety nie udało mi się poprawić lekko przycinającej trójki, mimo zablokowania wybieraka w pozycji serwisowej (info z manuala regulacji linek w oplu) oraz przytrzymania samego lewarka w pozycji biegu wstecznego (konieczna pomoc 2 osoby). W takiej pozycji kasowałem luz linki.
    Może jeszcze poćwiczę z linkami i zobaczę czy coś się będzie zmieniać.
    Najgorsze w regulacji jest to że trzeba demontować akumulator - przynajmniej u mnie.

    Natomiast u mnie nie znalazłem tulejki z manuala - wydaje się że mam inny wybierak tak jak maarkuss.

    Cytat Napisał maarkuss Zobacz post
    również ustawia się tym długość zmiany biegu
    Co znaczy długość zmiany biegów? Według mnie możemy tylko skasować luz linki jednak sama długość zmiany biegów jest stała (chodzi o ruch lewarka przód-tył)

    krzyzie
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie

    Ok, lewarek w 20V jest montowany od spodu (tak jest w moim aucie) - dojście do linek jest też od spodu, tam jest taka czarna blacha, trzeba ją odkręcić i już, niekiedy może przeszkadzać mały katalizatorek, jeżeli ktoś ma - trzeba go odkręcić

    Na haczenie biegów, może być dużo powodów np...
    - trzeba wyregulować wodziki na skrzyni lub lewarku, jak by ktoś chciał to zrobić, moge podesłać dokładny opis, mam opis do dwóch typów lewarków, do mojego i drógiego tego gdzie linki są w kabinie,
    - może też być luz na tulei wybieraka, - wymiana tulejki wybieraka -SKRZYNI
    - padnięta, do wymiany poduszka na łapie od skrzyni
    - regulacja wodzików to ogólnie likwidowanie luzu na linkach (zaciskach) linki jak są stare to się naciągają) równocześnie można je wymienić, bo to to samo ale po co ładować portwel mechanikowi, można spróbować wyregulować te wodziki

    Linki, nie musi się wyciągać akumulatora, można wsadzić rękę - wejdzie napewno i przesówać możecie mieć złudne wrażenie po ustawieniu linek na zgaszonym samochodzie - mogą chodzić prawidłowo, ja tak miałem, ale po teście jazdy chodziły inaczej

    Ustawienie długości biegu, ta linka do przesówania służy do tego, jak naciągniemy linke przez ten przesówak, skracamy moment zmiany biegu, jak linke poluzujemy, długość momentu zmiany biegu się minimalnie wydłuży, można to zaobserwować testując fure jadąc np 3, i zmiana na 4

    Dużo daje też zmiana lub dolanie lub odlanie oleju w skrzyni, są to skrzynie Opla F40 i haczenie biegów u nich to normalka, co do ilości oleju w skrzyni, , tego wam nie powiem, bo sama firma Opla tego dokładnie nie wie , norma środkowa jest to 2.2 - 2.4L oleju, ale najlepiej wlać 1.8L tak jak ja zrobiłem, i obserwować zachowanie skrzyni przy jeżdzie, i najwyżej dolać, nie polecam Tutelli, bo se nie zabardzo radzi z tym rodzajem skrzyni, najleprzy jest Fuchs Sintofluid 75W80 API GL5.

    Mam nadzieje że jakoś pomogłem pozdro ...
    Ostatnio edytowane przez maarkuss ; 08-01-2014 o 21:10

Podobne wątki

  1. Alfa 166 2.4jtd,swap skrzyni biegów z kappa 2.4jtd...
    Utworzone przez marsik81 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 24-01-2016, 13:03
  2. Problem z tylnymi hamulcami -Alfa 147 TS 1.6 105KM 2003r.
    Utworzone przez Winius w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-07-2012, 21:10
  3. Problem z maglownicą Alfa 156 2003r (ESP)
    Utworzone przez micha3 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-11-2011, 13:47
  4. Wielki problem-czy to skrzynia biegów padła?156 2,4jtd
    Utworzone przez siweczek25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 08-04-2011, 15:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory