Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Katalizator 1,9 JTD 16V

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Kamień \ Kraków
    Auto
    147, 140PS,
    Postów
    32

    Domyślnie Katalizator 1,9 JTD 16V

    Witam!

    Mam pytanie odnośnie katalizatora do 147 JTD 16V (140PS), ktoś widział/słyszał jak to auto pracuje po jego wycięciu?
    Chodzi mi o wyrzucenie środka kata.
    Zastanawiam się nad tym mocno, bo przez niego robiłem turbinę (zapchany był). Jest niby wyczyszczony, ale nie uśmiecha mi się po pewnym czasie robić jej na nowo, a na gwarancję liczyć nie mam co jak to będzie znów jego wina.

    Przegrzebałem forum, ale ludzie wycinają z benzyniaków (?) a o tym silniku nic a nic. Do słabszych JTD są nawet strumienice.
    Chodzi mi tutaj o to czy silnik będzie pracował głośniej?
    Bo to, że będzie turbo gwizdało to wiem, ale to nie będzie przeszkadzać raczej.

    Z góry thx za odpowiedzi.

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Środkowy ostatnio wyciąłem jest dosłownie delikatniej niższy dźwięk jak dla mnie. Dostrzegłem to po 2tygodniach

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Kamień \ Kraków
    Auto
    147, 140PS,
    Postów
    32

    Domyślnie

    Przelot robisz? Mnie jak narazie tylko kat interesuje, o ile się nie mylę to jest zaraz za kolektorem no nie?

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Tak robię przelot powoli. Tzn ja wyciąłem centralny. Ten za kolektorami jeszcze został, ale nie długo.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Kamień \ Kraków
    Auto
    147, 140PS,
    Postów
    32

    Domyślnie

    Właśnie boję się, że będzie głośno silnik pracował i tak pytam, bo może już ktoś tak zrobił

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał mlody016 Zobacz post
    ....Zastanawiam się nad tym mocno, bo przez niego robiłem turbinę (zapchany był). Jest niby wyczyszczony, ale nie uśmiecha mi się po pewnym czasie robić jej na nowo, a na gwarancję liczyć nie mam co jak to będzie znów jego wina.
    ....
    Kolego jeśli był zapchany to turbina nie wkręcała się na wysokie obroty i nie mogła tym samym intensywnie się zużywać - ktoś ci bajek naopowiadał że zapchany katalizator był przyczyną uszkodzenia turbiny.... Wystarczy wysypac z niego popiół i będzie działał prawidłowo. Jak turbo będzie gwizdało to będzie się kręciło z większymi prędkościami i wtedy dopiero szybko ci się wysypie
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Crosswagon
    Postów
    98

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Kolego jeśli był zapchany to turbina nie wkręcała się na wysokie obroty i nie mogła tym samym intensywnie się zużywać - ktoś ci bajek naopowiadał że zapchany katalizator był przyczyną uszkodzenia turbiny.... Wystarczy wysypac z niego popiół i będzie działał prawidłowo. Jak turbo będzie gwizdało to będzie się kręciło z większymi prędkościami i wtedy dopiero szybko ci się wysypie
    To się kolega popisał wiedzą.

    Prawda jest jednak taka, że zapchany katalizator powoduje wzrost ciśnienia na wirniku turbiny (i zmniejsza różnicę ciśnień po "gorącej" stronie), co z kolei powoduje szybsze uszkodzenie panewek (łożyska ślizgowego) na którym jest osadzony wirnik, to z kolei przedmuch oleju na stronę "gorącą" i dalsze zapychanie katalizatora i w końcu luz na łożysku po stronie gorącej powoduje te same objawy po stronie kompresora.


    Pozdrawiam

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Nie wiem skąd te mądrości skopiowałes ale nijak się mają do praw fizyki i mechaniki płynów. Co niby ma przedmuchiwać olej na stronę goracą ? I nijak jakoś nie mogę załapac skąd ten luz się ma zrobić i co powoduje przyspieszone zużycie panewek, bo na pewno nie wzrost ciśnienia spalin i obniżenie prędkości wirowania wirnika?
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 17-01-2014 o 12:17
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Kamień \ Kraków
    Auto
    147, 140PS,
    Postów
    32

    Domyślnie

    Coś w tym jest co napisał @diodak, bo przerzucało mi olej do filtra powietrza.

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Filtr powietrza nie jest po stronie goracej, a olej do niego dostaje się najczęściej przez odmę
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Katalizator
    Utworzone przez Kuras185 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-09-2014, 07:06
  2. [156] katalizator
    Utworzone przez kris1342 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 29-10-2012, 19:30
  3. Katalizator
    Utworzone przez bmcmateusz w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-12-2011, 11:59
  4. katalizator
    Utworzone przez CIAMILL156 w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 02-04-2009, 14:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory