Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: "Świst" po wymianie rozrządu

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Milejów
    Auto
    147 2.0
    Postów
    17

    Domyślnie "Świst" po wymianie rozrządu

    Witam.
    Od razu mówię, że nie znalazłem podobnego tematu
    Wczoraj wymieniłem kompletny rozrząd w swojej 147 2.0 TS (pasek, napinacz, rolka pompa wody, pasek wałków wyrównoważających i ich napinacz) http://allegro.pl/rozrzad-kpl-pompa-...913806494.html
    Wszystko wymienione zgodnie z instrukcją, na blokadach ze wskaźnikiem GMP. Po napięciu paska zgodnie ze znacznikami na napinaczu ( wskazówka trafiła w otwór ) i założeniu wszystkiego na miejsce , po odpaleniu samochodu i zwiększeniu obrotów do około 2,5 tys z rozrządu dochodził świst. Po rozebraniu wszystkiego jeszcze raz okazało się że wskazówka napinacza paska rozrządu jest maksymalnie wychylona w górę. Po skorygowaniu ustawienia napinacza, ( teraz jest około 2 mm poniżej okrągłego otworu zarówno podczas pracy jak i na wyłączonym silniku) świst jest słabszy.
    Dodam że test robiłem bez założonego paska osprzętu więc to na pewno nie on
    Czy możliwe jest że świszczy pasek wałków wyrównoważających, ale jego napięcie podczas pracy jest w środkowym punkcie.
    Auto chodzi równo
    Czy mogę zostawić tak napięty pasek? Czy lepiej poluzować go jeszcze trochę ?
    Pozdrawiam Alfaholików

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    W rozrządzie nie ma prawa nic gwizdać, nawet przy maksymalnie napiętym napinaczu.
    Opuszczenie wskazówki napinacza poniżej punktu właściwej pracy grozi przeskoczeniem rozrządu i kolizją.
    Sprawdź wszystkie rolki i łożysko pompy - może coś jest wadliwe.
    Pasek balansu możesz zdjąć i odpalić silnik dla sprawdzenia.
    A jak ustawiałeś napinacz paska balansu?

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar Intruz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147 2.0 TS, 159 2.0 Jtdm SW
    Postów
    1,190

    Domyślnie

    u mnie silnik też wydaje taki jednostajny piszcząco - miałczący odgłosy na wolnych obrotach, ale było tak przed i jest po wymianie rozrządu, czyli jakies 30 tys km. Wydaje mi się , że ten model tak ma ...

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Milejów
    Auto
    147 2.0
    Postów
    17

    Domyślnie

    Wczoraj odpaliłem samochód po nocy i jakoś jakby ustało, możliwe że pasek się musiał ułożyć a napinacz na pasku wałków mam ustawiony na środku wskaźnika, no może milimetr nad. Czytałem gdzieś ze DAYCO lubią chwilę poszumieć ale pewności nie mam.
    Mogła też świszczeć pompa wody bo zalałem koncentratem PRESTONE i dopiero jak termostat puścił powoli dolewałem wody (Spokojnie nie zalałem zimnej na gorący silnik) Sprawdzę w przyszły weekend jeszcze raz ustawienia napinaczy samochód i tak stoi więc nic mu nie grozi.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Lenix
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Była 147 2.0, jest GT i Saxo
    Postów
    1,161

    Domyślnie

    co do świstu/miałczenia na wolnych obrotach możliwe że zbyt mocno naciągnięty pasek ( tak powiedział mi mechanik bo miałem to samo przed wymianą uszczelki pod głowice) lub ewentualnie jakieś łozysko w rolkach/napinaczach itd

    ~ taka była piękna ! :C




  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar Intruz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147 2.0 TS, 159 2.0 Jtdm SW
    Postów
    1,190

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lenix Zobacz post
    co do świstu/miałczenia na wolnych obrotach możliwe że zbyt mocno naciągnięty pasek ( tak powiedział mi mechanik bo miałem to samo przed wymianą uszczelki pod głowice) lub ewentualnie jakieś łozysko w rolkach/napinaczach itd
    Chodzi ci o pasek rozrządu?

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Lenix
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Była 147 2.0, jest GT i Saxo
    Postów
    1,161

    Domyślnie

    tak rozrządu

    ~ taka była piękna ! :C




Podobne wątki

  1. [159] Czujnik położenia wałka rozrządu "B" (chyba) 1.9 JTS
    Utworzone przez Ma3yp w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 22-01-2016, 12:19
  2. Po wymianie klocków komunikat "Replace brake pads"
    Utworzone przez Steo w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-08-2014, 09:27
  3. po wymianie tulejek na wahaczu coś "kwiczy"
    Utworzone przez MateuszLucky w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 27-02-2014, 22:18
  4. Po wymianie rozrządu Alfa przestała "mruczeć".
    Utworzone przez NeroVolcano w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-05-2012, 12:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory