Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: 2.4 JTD 20V nie odpala - generalnie to Lancia Thesis

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    166
    Postów
    22

    Domyślnie 2.4 JTD 20V nie odpala - generalnie to Lancia Thesis

    Witajcie.
    Jestem posiadaczem Lanci Thesis, która niestety odmówiła posłuszeństwa i utknęła 2 000 km od domu.
    Silnik to 2.4 JTD 20V 175KM, bez filtra cząstek stałych (2004 rok).
    Od czego tu by zacząć... Samochód zgasł podczas jazdy, można było go odpalić ale silnik pracował 1 sekundę po czym gasł. I tak może dwukrotnie dało się go odpalić, po czym już tylko kręcił. Na drugi dzień przyszedłem do samochodu, odpalił od strzała, ale kiedy zamykałem maskę on po prostu zgasł. Chodził 10 minut a kiedy trzasnęłem maską on wyłączył się.
    Co ustaliłem:
    Pompka paliwa w baku pracuje tylko na krótko.
    Podłączyłem się FESem. Regulator ciśnienia paliwa niby pracuje bo na początku pokazuje 6% otwarcia i przy kręcieniu rozrusznikiem dochodzi do 47%. Ciśnienie na listwie wtryskowej wynosi max 37bar gdzie oczekiwane jest jakeś 417bar. Stan przekaźnika pompy paliwa pisze że jest włączony podczas kręcenia ale i tak nie podaje paliwa. Rozumiem że nie ma ciśnienia na listwie ponieważ nie ma skąd go mieć skoro pompka w baku nie pracuje... Jeżeli zmostkuje na krótko pompę to nabija ciśnienie ale i tak nie odpala. Mało tego musiałem wyciągnąć bezpiecznik od wentylatora ponieważ po 15 sekundach od przekręcenia zapłonu wentylator uruchamiał się.
    Czy ma ktoś może jakiś pomysł co mógłbym zrobić?
    Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam
    Bartek

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Pogrzeb przy przekaźniku wtryskiwaczy oraz pompy paliwa. Któreś ma za słaby styk. Jak masz dostęp do miernika to sprawdź na powyższych czy są napięcia.
    Dodatkowo sprawdź wyłącznik bezwładnościowy odcinający paliwo.
    Generalnie problem z paliwem.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    166
    Postów
    22

    Domyślnie

    przekaźnik pompy paliwa nie załącza się, nawet kiedy na komputerze diagnostycznym pokazuje że jest włączony... napięcia na cewce nie ma...

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    To podmień przekaźnik
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,569

    Domyślnie

    Wypnij przewód z f. paliwa - idący od zbiornika paliwa, włacz zapłon, paliwo przez kilka sekund powinno być tłoczone przez pompę. Jeżeli paliwo nie leci, to trzeba szukać przyczyny:bezpiecznik, przekażnik, pompa?.Jeżeli pompa nis. ciś tłoczy paliwo, to dalej po drodze do sprawdzena jest filtr paliwa, regulator ciś, lub sama pompa wys.ciś.

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    166
    Postów
    22

    Domyślnie

    w multiscanie w zakładce test wysterowany przekaznik pompy paliwa działa poprawnie, tzn pompa tłoczy paliwo do pompy wysokiego ciśnienia.

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Żywiec
    Auto
    PF 126p 1976 Giallo * Brera 2.4 JTDM Rosso Alfa * Giulietta QV 8C
    Postów
    133

    Domyślnie

    umyj sobie EGR, umnie też nie odpalał, czytaj temat brera 2,4jtdm nie odpala, na kompie sprawdź stan otwarcia EGR, u mnie było 4% na wyłączonym, czyli lipa, najlepiej odkręć zawór to tylko kilka śrubek i sprawdź, czy się nie zaciął, zacznij od tego nim cokolwiek zechcesz wymieniać, umyjesz go za darmoszkę i bedziesz jeździł dalej

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    166
    Postów
    22

    Domyślnie

    temat egru przerabialem w pazdzierniku. Niestety tym razem to nie on.

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cra3y
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    Z4 E89
    Postów
    309

    Domyślnie

    Czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR? Ciśnienie może być ok, a on błędnie pokazuje owe 37 bar? A regulator ciśnienia listwy CR? (może przytarł się, nie domykał się do końca i upuszcza? - taki przypadek miałem w dieslu CR)
    Ostatnio edytowane przez cra3y ; 14-02-2014 o 13:37
    Pozdrawiam
    K.Gajda(cra3y)

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar zientek
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    głogów
    Auto
    159 19jtdm 150 KM Qtronic 2008 sportwagon
    Postów
    136

    Domyślnie

    Kolego a może cos z czujnikiem temperatury??? To by wyjasnialo ze zalacza się wentylator, a nie odpala bo dostaje sygnal ze jest przegrzany. Mogę się mylic, ale miałem podobnie jak rozladowal mi się akumulator i komp dostawal bledne sygnaly.

Podobne wątki

  1. lancia thesis a 166
    Utworzone przez T omek w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post / autor: 07-12-2012, 12:00
  2. Lancia thesis ???
    Utworzone przez alfabravoII w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 02-10-2011, 09:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory