Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: olej - przejście z fullsyntetyka na półsyntetyka wraz z co raz wiekszym przebiegiem

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar Jacenty
    Dołączył
    12 2008
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    500

    Domyślnie olej - przejście z fullsyntetyka na półsyntetyka wraz z co raz wiekszym przebiegiem

    hej, ostatnio spotkalem sie z takim pogladem u jednego mechanika, co o tym sadzicie ?
    osobiscie stosuje full syntetyka taki jaki mam w i

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar antares
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    ZAR939 X9 2.4JTD 147KW
    Postów
    223

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jacenty Zobacz post
    hej, ostatnio spotkalem sie z takim pogladem u jednego mechanika, co o tym sadzicie ?
    osobiscie stosuje full syntetyka taki jaki mam w i
    jak nie bierze oleju to nie ma sensu przechodzić, chyba że chcesz oszczędzić parę złotych

  3. #3
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Znajomy "mechanik" niech zmieni prace w zabobony wieży

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Rozumię że ten mechanik to pan w wieku 50 lat ? To są mechanicy starej daty, którzy właśnie mają takie swoje poglądy, że im większy przebieg tym trzeba coraz bardziej dziadowy olej lać. Według ich rozumowania to przy ok 250tys trzeba lać olej mineralny.

    Najlepiej jak najdłużej jeździć na pełnym syntetyku bo to bardzo dobrze wpływa na silnik.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Vivaldi
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 147 1.9JTD 16V
    Postów
    62

    Domyślnie

    Zgadzam się z kolegami powyżej. Jak nie bierze jakoś dużo to nie ma sensu zmieniać. A jaki masz przebieg i ile musisz dolać na 10 000 km?

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Jelson
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Zielona Góra/Górzyn
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0 TS
    Postów
    128

    Domyślnie

    Olej syntetyczny jest najlepszym olejem, tzn o najlepszych właściwościach więc póki nie bierze oleju to nie zmieniaj na półsyntetyk. Tak jak wcześniej ktoś napisał, że to mechanik starej daty kiedy to generalkę silnika dużego fiata robiło się szybciej niż w obecnych silnikach.

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Weron
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Wierzbice
    Auto
    Ford Fusion U.S.A 2.3 Benzyna
    Postów
    495

    Domyślnie

    Ja mam zamiar przejść z 10w na 5w przy następnej zmianie oleju.Przebieg w Alfie to 202tys.
    Wycieków brak więc nie mam się co martwić. Silnik też w dobrej kondycji.

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar wolniacz
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    PZ
    Auto
    Alfa Romeo 147 TI 1,9 16v JTD 140KM
    Postów
    128

    Domyślnie

    Cytat Napisał Weron Zobacz post
    Ja mam zamiar przejść z 10w na 5w przy następnej zmianie oleju.Przebieg w Alfie to 202tys.
    Wycieków brak więc nie mam się co martwić. Silnik też w dobrej kondycji.
    Ja w Bravo przeszedłem z minerlanego na półsyntetyk,ale to ja jechałem jeszcze kompleksowo uszczelniacze zaworów itd itp.
    I nic się nie dzieje,oleju nic nie ubyło. Przebieg 262 tys.km
    A czy przy zwykłej zmianie bez ingerencji w części mechaniczne nic nie wyniknie tego niewiadomo

    W Alfie mam wlany pełen syntetyk i jest ok a przebieg 190 tys km

  9. #9
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    Cytat Napisał Weron Zobacz post
    Ja mam zamiar przejść z 10w na 5w przy następnej zmianie oleju.Przebieg w Alfie to 202tys.
    Ja mam 240 000 najechane i cały czas na pełnym syntetyku. Od zmiany do zmiany nie uzupełniam, bo nie ma potrzeby (jak odbieram po wymianie, to na wskaźniku na desce mam kreskę lub nawet dwie kreski powyżej środka, a jak oddaję do wymiany, to mam jedną kreskę poniżej średniej).
    Ps. Mój mechanik też nie był zadowolony, jak mu powiedziałem, że chcę full syntetyk.
    Do tej pory się dziwi... bo za każdym razem u niego wymieniam, i za każdym razem - full syntetyk. A wymieniam co 12 000 - 15 000 km.

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Weron
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Wierzbice
    Auto
    Ford Fusion U.S.A 2.3 Benzyna
    Postów
    495

    Domyślnie

    Ja nastepnym razem za jakieś 3tys km. przechodzę na selenie wr 5w40. Jak zacznie sie pocić to uszczelnie. Silnik śmiga,oleju nie łyka ani grama więc o co mam się martwić:-D

    Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. [159] 1.9 JTDm przejście z Pólsyntetyku na Syntetyk
    Utworzone przez plech1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 18-11-2013, 20:08
  2. A.R 147 1.6 T.S 105km przejscie z półsyntetyka
    Utworzone przez mati171 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-05-2012, 20:18
  3. Powrót z półsyntetyka na full syntetyk ?
    Utworzone przez pilich w dziale 147
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 14-05-2012, 07:28
  4. [155] Olej-przejście z minerala na 10w40
    Utworzone przez pawel9116 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 03-12-2011, 16:22
  5. z półsyntetyka na syntetyk?
    Utworzone przez dawideksl w dziale 166
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 18-11-2009, 09:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory