Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Wolnocofajacy sie zacisk z tyłu

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar master007
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD Distinictive 2001r
    Postów
    279

    Domyślnie Wolnocofajacy sie zacisk z tyłu

    Hej
    Mam taki problem ze wolno cofa mi sie zacisk tylni z jednej strony. Gdy ostatnio czyscilem hamulce z tylu bo myslalem, ze to zapieczony klocek zauwazylem, że gdy wkrecam tloczek (mam przyrzad do wkrecania) to wkręca sie dosyc lekko okolo 1 obrot i nagle stoi. Po odczekaniu kilku sekund znowu moge wkrecic jeden obrót i znowu musze poczekac. Wyglada to jakby plyn się wolno cofał i bylo za duze cisnienie by go wkrecic. Przy okazji zauwazylem, że spręzyna od zacisku nie cofa go w całosci do konca tylko okolo 3-4mm wczesnij zatrzymuje sie. I teraz zastanawiam się czy to wina samego zacisku czy moze problem lezy w przewodzie gumowym ktory mogl sie w srodku rozwarstwic i dlatego plyn hamulcowy potrzebuje czasu by się cofnac. Moze ktos z was sie spotkal juz z takim problemem/???
    Ostatnio edytowane przez master007 ; 03-03-2014 o 21:45
    Alfa 145 1.4 TS
    Alfa 146 1.4 TS
    Alfa 147 1.9 JTD http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...tinictive.html

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar nietyx
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    .
    Postów
    693

    Domyślnie

    Kiedyś miałem podobnie w 147 to mi się zapiekł tylni cały odbojnik, wystarczyło gumki powymieniać porządnie wyczyścić nasmarować i normalnie już funkcjonował

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar master007
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD Distinictive 2001r
    Postów
    279

    Domyślnie

    Cytat Napisał nietyx Zobacz post
    Kiedyś miałem podobnie w 147 to mi się zapiekł tylni cały odbojnik, wystarczyło gumki powymieniać porządnie wyczyścić nasmarować i normalnie już funkcjonował
    hmm ciekawe czy u mnie tez wymiana gumek wystarczy :/postaram sie jutro cofnac ta zapadke do konca i wtedy zobacze czy bedzie problem z wkrecaniem czy nie.
    Alfa 145 1.4 TS
    Alfa 146 1.4 TS
    Alfa 147 1.9 JTD http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...tinictive.html

  4. #4
    Użytkownik Embrion Avatar twinspark
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    alfa 156 motywy czerwien,biel iczern
    Postów
    1

    Domyślnie

    Po pierwsze kiedy płyn zmieniałeś hamulcowy. po drugie wyciągnij zacisk wkręć go w imadło posprawdzaj czy wszystkie gumki przeciwpyłowe są całe jezeli tak to nasmaruj tłoczysko czyli pod gumke daj smaru wystarczy wazelina techniczna i rozruszaj go wkrecajac i wykrecajac paro krotnie prowadnice to samo co co trzymaja zacisk wyciagnij i papierkiem 800 setka wycisc na lustro i nasmaruj zadnym miedzianym smarem!!! Pierw sprawdz wszystkie osłony przecin pyłowe przy zacisku!

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar master007
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD Distinictive 2001r
    Postów
    279

    Domyślnie

    Cytat Napisał twinspark Zobacz post
    Po pierwsze kiedy płyn zmieniałeś hamulcowy. po drugie wyciągnij zacisk wkręć go w imadło posprawdzaj czy wszystkie gumki przeciwpyłowe są całe jezeli tak to nasmaruj tłoczysko czyli pod gumke daj smaru wystarczy wazelina techniczna i rozruszaj go wkrecajac i wykrecajac paro krotnie prowadnice to samo co co trzymaja zacisk wyciagnij i papierkiem 800 setka wycisc na lustro i nasmaruj zadnym miedzianym smarem!!! Pierw sprawdz wszystkie osłony przecin pyłowe przy zacisku!
    Płyn wymieniony okolo 8 miesiecy temu. Prowadnice wyczyscilem i nasmarowalem z 2 miesiace temu. Sam zacisk chodzi dobrze podobnie jak klocki. Kwestia jest tego "odbojnika" do którego przymocowana jest linka od recznego poniewaz jak juz pisalem nic cofa sie do konca ( brakuje 3-4mm) mozna docisnac ręka i nie wymaga to zbytniej siły wiec najpierw myslalem, ze to kwestia samej sprezyny. Drugi problem to wlasnie ten tloczek. Przy wkrecaniu idzie leciutko tylko ze zatrzymuje sie po okolo 1 obrocie, nastepnie musze chwile odczekac i znowu idzie praktycznie bez problemow 1 obrot itd..... dlatego tez zastanawiam sie czy to nie jest kwestia tego "odbojnika"który nie jest cofniety do konca i moze wtedy blokowac przepływ płynu.
    Alfa 145 1.4 TS
    Alfa 146 1.4 TS
    Alfa 147 1.9 JTD http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...tinictive.html

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Dźwigienka od ręcznego nie ma wpływu na przepływ płynu - ona działa na sworzeń samoregulacji.
    Chyba nie masz innego wyjścia, jak rozebrać ten zacisk. Może wewnątrz jest jakiś brud blokujący przepływ płynu.

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar master007
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD Distinictive 2001r
    Postów
    279

    Domyślnie

    Dzieki bo myslalem, ze moze miec jakis wpływ. Jutro postaram sie go rozebrac tylko wczesniej skocze po jakis "smar" by go dobrze w srodku nasmarowac

    aa i tak sie zastanawiam. Jezeli odepne przewód od zacisku i bedzie sie on wtedy wkrecal normalnie to chyba problem bedzie lezal nie po jego stronie jak sadzisz?
    Alfa 145 1.4 TS
    Alfa 146 1.4 TS
    Alfa 147 1.9 JTD http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...tinictive.html

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar Intruz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147 2.0 TS, 159 2.0 Jtdm SW
    Postów
    1,190

    Domyślnie

    A może dzwigienka ręcznego przy zacisku nie cofa się z powodu zapieczonej linki lub za bardzo naciągnietej regulacju ręcznego przy wajsze ręcznego?

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar master007
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD Distinictive 2001r
    Postów
    279

    Domyślnie

    z linkami to w ogole dobry numer. Poluzowalem dzwignie na maksa i wyglada jakby się "skurczyly" gdy obie linki a przyczepione do oba zaciski nie odbijaja do konca bo linki za za krotkie..... dlatego musialem odpiac linke od jednego hamulca wtedy dopiero z drugiej strony cofa sie do konca...
    Alfa 145 1.4 TS
    Alfa 146 1.4 TS
    Alfa 147 1.9 JTD http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...tinictive.html

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeśli regulacja przy dźwigni ręcznego jest niewystarczająca i ręczny lekko trzyma nawet przy spuszczonej dźwigni to trzeba wejść pod samochód, popuścić śruby mocujace blachę tunelu, do której jest przymocowana dźwignia ręcznego i cofnąć trochę tę blachę. Blacha ma otwory śuzowe umożliwiające jej ruch ok. 1 cm.
    Co do pytania o wężyk to raczej nie powinien mieć on wpływu na twoje problemy, ale wszystko trzeba sprawdzić, bo to nie jest normalne, co piszesz.

Podobne wątki

  1. [164] Zacisk hamulcowy tył
    Utworzone przez p_r_z_e_m_k_o w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-07-2015, 17:36
  2. zacisk hamulcowy tył
    Utworzone przez CIAMILL156 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-02-2014, 21:48
  3. Zacisk hamulcowy
    Utworzone przez aza1983 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 10-12-2011, 20:54
  4. [155] Tylny zacisk
    Utworzone przez lysy76 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-04-2009, 09:46
  5. [156] Zacisk hamulcowy tył. 2.0TS SW
    Utworzone przez grzegorzf w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-09-2008, 21:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory