Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Rozkręcenie wydechu za katalizatorem 1.6 ts

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bercik
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Silesia
    Auto
    Alfa 147 1.6 105PS Distinctive "Grigio Platino"
    Postów
    99

    Domyślnie Rozkręcenie wydechu za katalizatorem 1.6 ts

    Witam,
    Potrzebuję informacji, odnośnie rozkręcenia wydechu za katalizatorem,
    dokładnie są tam dwie śruby które są totalnie skorodowane i nie dające się odkręcić,
    i nie wiem czy mogę je uciąć i wstawić nowe czy są z jednej strony na stałe?
    Mój wydech jest w bardzo dobrym stanie lecz muszę go zdjąć by wymienić wybierak skrzyni biegów.
    Z góry dziękuję za informację.
    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Ogier Avatar polkop
    Dołączył
    05 2013
    Auto
    Alfa Romeo 147, 1.6 TS 16v 120 KM, 2006r.
    Postów
    165

    Domyślnie

    Przerabialem juz to tez wymienialem wybierak i te sroby to przeklenstwo i u mnie niestety nie dalo sie ich odkrecic bo obrobilem srobki i trzeba bylo ciac je a potem rozwiercac, masa roboty, zeby tego uniknac to spryskaj je porzadnie wd czy czyms porzadnym i odczekaj dobra chwile i probuj jesli nie drgnie to mozna podgrzac jesli masz np palnik

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Puławy
    Auto
    Była 147 JTD jest 1.6ts 105
    Postów
    119

    Domyślnie

    Cały problem polega na tym,że gwint jest w jednym z części wydechu więc jak utniesz to nic innego tylko wiertarka i potem 2 śruby na klucz nr 10.
    Jeżeli nie dysponujesz wystarczającym zasobem narzędzi miejsca itp. to bardziej bym Ci polecił odkręcić 3 śrubki przy kolektorze 4 przy misce olejowej i po prostu zdjąć go z haków.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bercik
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Silesia
    Auto
    Alfa 147 1.6 105PS Distinctive "Grigio Platino"
    Postów
    99

    Domyślnie

    dziwne też jest że śruby na tym łączeniu są na imbus a z drugiej strony są nakrętki,
    odkręcić ich na pewno nie odkręcę bo już się okrągłe zrobiły.
    A w łączeniu tego kolektora jest jakaś uszczelka ?

  5. #5
    Użytkownik Ogier Avatar polkop
    Dołączył
    05 2013
    Auto
    Alfa Romeo 147, 1.6 TS 16v 120 KM, 2006r.
    Postów
    165

    Domyślnie

    Tak jest. z tego co pamietam to wygladala jak miedziana

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bercik
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Silesia
    Auto
    Alfa 147 1.6 105PS Distinctive "Grigio Platino"
    Postów
    99

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfabetyczny Zobacz post
    Cały problem polega na tym,że gwint jest w jednym z części wydechu więc jak utniesz to nic innego tylko wiertarka i potem 2 śruby na klucz nr 10.
    Jeżeli nie dysponujesz wystarczającym zasobem narzędzi miejsca itp. to bardziej bym Ci polecił odkręcić 3 śrubki przy kolektorze 4 przy misce olejowej i po prostu zdjąć go z haków.
    Rozwiałem wszelkie wątpliwości, żadnego gwintu nie ma w części wydechu, wystarczyło uciąć z jednej strony i wyciągnąć stare śruby i wstawić nowe na klucz 13.
    W moim przypadku rozłączenie w tym miejscu wydech i tak nic nie dało muszę odkręcić kolektor który ma tak zapieczone śruby że nie wiem czy mi się to uda.
    Jest tam bardzo mało miejsca by użyć dużo siły. Jakieś porady?

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Lenix
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Była 147 2.0, jest GT i Saxo
    Postów
    1,161

    Domyślnie

    u mnie się ukręciły przy odkręcaniu kolektora i trzeba było je rozwiercać, całe 60 zł jbc

    ~ taka była piękna ! :C




  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bercik
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Silesia
    Auto
    Alfa 147 1.6 105PS Distinctive "Grigio Platino"
    Postów
    99

    Domyślnie

    Czyli wychodzi na to że chcąc naprawić wybierak można jeszcze więcej zepsuć.
    Będę przelewał śruby kolektora wd40 przez kilka dni i zobaczymy.

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Puławy
    Auto
    Była 147 JTD jest 1.6ts 105
    Postów
    119

    Domyślnie

    Dziwne bo u mnie były gwinty i po ucięciu musiałem przewiercać.Wydech to zazwyczaj manufaktura,więc chyba zależy kto robił wcześniej i co na modził.

    Rozgrzej silnik to zawsze lepiej będzie szło,polej jakimś specyfikiem, tam są szpilki więc może być że raz odkręci się szpilka z nakrętką a raz sama nakrętka.
    Mi odkręciły się lajtowo,większy problem miałem z tymi 4 na misce jedna się urwała bo akurat jako jedyna nie była zaolejona

  10. #10
    Użytkownik Ogier Avatar polkop
    Dołączył
    05 2013
    Auto
    Alfa Romeo 147, 1.6 TS 16v 120 KM, 2006r.
    Postów
    165

    Domyślnie

    U mnie tez byl gwint i bez rozwiercania sie nie obylo...

Podobne wątki

  1. Jak to jest z tym katalizatorem?
    Utworzone przez GoldeNx3 w dziale 147
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 14-11-2013, 21:34
  2. rozkręcenie poduszki kierowcy
    Utworzone przez skiper56 w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 30-05-2013, 22:23
  3. Lamda za katalizatorem
    Utworzone przez direct w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-03-2013, 12:22
  4. Sonda nad katalizatorem
    Utworzone przez kaaamilp w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-02-2012, 16:26
  5. Problem z katalizatorem
    Utworzone przez greg.79 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-08-2010, 14:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory