Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 50

Temat: Półsyntetyk>Syntetyk = Co grozi ?

  1. #1
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie Półsyntetyk>Syntetyk = Co grozi ?

    Trapi mnie takie pytanie odnośnie olejów.

    Co może się stać, gdy użytkownik przejdzie z pół syntetyka na pełen syntetyk ?
    Sąsiad w betce 2.0d e46 z pół syntetyka wlał pełen syntetyk valvoline i nic się kompletnie nie stało - tak twierdził.

    Wdg mnie teoria troche dziwna. Bo skoro ma się coś rozszczelnić to jak ma się to stać skoro syntetyk jest rzadszy, a co za tym idzie ciśnienia wielkiego nie wytworzy..

    Warto ryzykować czy nie ?
    Np ktoś kto często zmienia olej ?

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    AR 166, 2004r. 2.4 JTDm 175KM
    Postów
    376

    Domyślnie

    Różnica jest taka, że olej syntetyczny zawiera dużo dodatków myjących, przez co stare, wyrobione uszczelnienia może po prostu wypłukać. Myślę że warto zaryzykować, zwłaszcza jeśli masz zdrowy, pewny silnik.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar konrad251
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Leżajsk / Dublin
    Auto
    166 - Była
    Postów
    873

    Domyślnie

    Ja wytłumaczyłbym Ci to tak:

    Nowy silnik, spasowany itp --> zalany syntetykiem -> Silnik NIE PIJE oleju dlatego jest syntetyk i właśnie jak napisał kolega wyżej silnik jest też czyszczony przez ten olej

    A kiedy silnik juz ma nalatane trochę km części się zużywają(ścierają) i np w silniku zaczyna delikatnie ubywać oleju -> lejemy Półsyntetyk aby uszczelnił silnik, "wypełnił" filmem olejowym wszelakie ubytki i ograniczył ścieranie się materiału.


    A jak pierd głupoty to przepraszam i proszę o nie czytanie mojeg postu

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Piotrek, ja tu nie mówię o sobie tylko po prostu zaspakajam swoją ciekawość..

    A biorąc pod uwagę.. Kowalski ma sobie półsyntetyczny w swojej XxX BeLLi i upuszcza trochę oleju, dolewa syntetycznego... Pojeździ z miecha, potem znów upuści i znów doleje syntetyka, aż w końcu cały silnik wypełni się syntetykiem - Mniejsze ryzyko ?

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    AR 166, 2004r. 2.4 JTDm 175KM
    Postów
    376

    Domyślnie

    Mieszanie olejów moim zdaniem jest bardziej ryzykowne . Jeśli takiemu statystycznemu Kowalskiemu silnik nie bierze oleju na półsyntetyku to istnieje szansa że na syntetyku ten stan się utrzyma. Jest też oczywiście opcja, że silnik się rozszczelni - mała, ale zawsze jest. Sam zmieniałem bodajże w zeszłym roku olej z półsyntetycznego na pełny syntetyk w Audi A4 B5 (1.9 tdi 110km, 350kkm nalotu) i jedyne co mi od tamtego czasu wypluło względem uszczelnień to uszczelka pod pokrywą zaworów, ale byłbym bardziej skłonny powiedzieć że to było ze starości. Oprócz tego spokój.
    Ostatnio edytowane przez Piotrekx ; 24-03-2014 o 21:09

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar konrad251
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Leżajsk / Dublin
    Auto
    166 - Była
    Postów
    873

    Domyślnie

    Powiesz mi w jakim celu?
    Na co? Po co?

  7. #7
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    ogolnie powinno sie jezdzic na tym co zaleca producent. i jezeli producent zaleca syntetyk to jezdzisz na nim nie wazne czy ma auto 50tys czy 400tys nalatane. w polsce jest chore przeswiadczenie ze po 200tys trzeba polsyntetyk lac i stad tyle aut na rynku zalane polowka. jak zalejesz syntetyk to nic sie nie stanie. najwazniejsze zeby lac specyfikacje taka jak zaleca producent i tyle. swoja droga ciezko tez teraz dostac stuprocentowy syntetyk. warto porozmawiac w tym temacie z Airth, mega ogarnia temat.

  8. #8
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał KaaC Zobacz post
    Co może się stać, gdy użytkownik przejdzie z pół syntetyka na pełen syntetyk ?
    Teoretycznie możesz mieć wycieki, spadnie ciśnienie na pompie itd. itp. a w praktyce.. właśnie zmieniłem z 10W40 na 5W40 przy 175tys. przebiegu i.. dolewam tyle samo oleju co przedtem. Z tym, że dodałem do niego preparat Wynn's Stop Leak (zmiękcza stare uszczelki).


    Cytat Napisał konrad251 Zobacz post
    Powiesz mi w jakim celu?
    Na co? Po co?
    Ja np. zrobiłem to po to, żeby rozruszać popychacze
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    konrad nie piszę, że ja - sam już olej wymieniłem od razpu po kupnie.

    Piszę, że zaspakajam po prostu swoją ciekawość.
    Sąsiad w betce prawie 360kkm i hula na nim dlatego pytam.

    Chciałym typowej odpowiedzi od kogoś kto siedzi w czymś takim

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Sebek2442
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Mistrzewice
    Auto
    147 1.9 JTD
    Postów
    807

    Domyślnie

    Ja zastosowałem płukankę i zalałem 5W40 Pełnym Syntetykiem alfa ma przebieg 250K i nic nie cieknie, nie bierze oleju a za to poprawiła się kultura pracy silnika zwłaszcza w zimę, chodzi ciszej równiej same plusy

Podobne wątki

  1. Czym grozi zerwanie paska wielorowkowego 2,4 JTD 136 KM
    Utworzone przez bigneno w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 16-12-2013, 13:09
  2. [GTV] Syntetyk czy półsyntetyk
    Utworzone przez Oktan w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 07-12-2013, 21:45
  3. Selespeed - wyładowanie akumulatora, co mi grozi?
    Utworzone przez Woland83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-12-2010, 00:35
  4. olej mineralny na półsyntetyk??
    Utworzone przez dududs w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-09-2009, 14:43
  5. [156] Wyjmowanie akumulatora - czyms grozi?
    Utworzone przez alfa w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-01-2008, 19:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory