Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Alfa GT przeladowanie turbosprezarki

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Chojnice
    Auto
    159 i 75
    Postów
    881

    Domyślnie Alfa GT przeladowanie turbosprezarki

    Witam. Przeczytalem chyba wszystkie tematy o mcsf i nie znalazlem rozwiazania albo sa niedokonczone watki.

    1. Po dodaniu gazu np na 3 biegu po przekroczeniu 2800rpm wywala mcsf. Robilem logi i jest przeladowanie. Dochodzi do 3000bar.

    Wyczyscilem czujnik cisnienia doladowania, potem zamienilem go na inny ale dalej to samo.

    Wymienilem wezyki od podcisnienia - nic

    Wsadzilem inny zawor pierburga od kumpla - nic.

    Gruszka porusza sterowaniem turbo ale jakby za wolno? Po Wyjeciu gruszki - sterowanie lopatkami dziala bardzo lekko. praktycznie bez oporu zadnego. Kupilem nowa gruszke. Sztange ustawilem identycznie jak bylo w starej. Nie m zadnej roznicy. Dalej pokazuje przeladowanie.

    Po przekreceniu kluczyka wciaga sztange dosyc gleboko. Przy gazowaniu sztanka sie cofa. Jak do ciecia to moze pojdzie z centymetr.

    Caly czas pokazuje przeladowanie jak mocniej gazu dodam.

    EGR czycilem wczesniej i zaslepke zalozylem. Teraz rozebralem jeszcze raz i robilem test na fes i egr sie otwiera i zamyka.

    Odpinalem tez kostke od przeplywki ale dalej pokazuje przeladowanie..

    Pomoze ktos??

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    A patrzyłeś na wirnik, luzy itp?
    Jak już są przebicia do 3barów to zwykle kończy się na wymianie suszarki

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Źle wyregulowana zmienna geometria turbiny.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Chojnice
    Auto
    159 i 75
    Postów
    881

    Domyślnie

    zle wygregulowana ale wczesniej bylo dobrze i oczekiwane cisnienie i zmierzone bylo praktycznie idealnie rowne

    sztanga na oryginalnej gruszce ma gwint zabezpieczony klejem wiec samo sie nie przestawilo

    na nowej gruszce ustawilem tak samo jak bylo na starej

    po testach zaczalem przestawiac sztange - skracac ja- troche pokrecilem i przeladowanie dalej wystepuje..

    ide przelozyc wezyki podcisnienia na ten ktory steruje klapa od gaszenia = zeby z niego bylo brane podcisnienie na zawor sterujacy praca sprezarki.

    co ma luz wirnika do przeladowania?? Nie sprawdzalem czy jest luz


    Tak wygladaly logi z przed ok 2 tygodni ktore robilem z nudow




    Tak wygladaja teraz



    Sprawdzilem jaka jest wartosc podcisnienia wakuometrami (mam od synchronizacji gaznikow od motocykli) no i wychodzi na wolnych obrotach ok -0.8.

    Mimo tego ze geometria chodzi lekko czy mozliwe jest ze urwalo sie cos w srodku w turbinie i teraz gruszka kreci tylko sterowaniem a tak naprawde geometria sie nie przestawia??

    Turbo zaczyna gwizdac na postoja juz przy ok 1.300-1400obrotow. Desired jest ok 1000 a odczytane doladowanie juz ok 1300. Przy 3 tys na postoju roznica wynosi ok 500.

    3 dzien z tym walcze i nie mam juz pomyslow. Przekladanie czujnikow, overbusta itp nic nie daje.


    Wyjebac z niej turbo i przejrzec je na stole? Jedyna opcja chyba.



    ZAUWAZYLEM JESZCZE JEDNO - KRECAC SZTANGA OD GRUSZKI I ZMIEJSZAJAC JEJ DLUGOSC WZASADZIE NIC SIE NIE ZMIENIA. DOLADOWANIE POZOSTAJE NA TYM SAMYM POZIOMIE.
    Ostatnio edytowane przez stuntmachine ; 03-04-2014 o 10:02

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    A no to troszeczkę zmienia postać rzeczy. Faktycznie przyjrzałbym się geometrii. Żeby sprawdzić twoją teorię musisz przejechać się z zablokowaną geometrią w dwóch pozycjach. Wtedy będziesz widział czy jest reakcja na zmianę podciśnienia

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Chojnice
    Auto
    159 i 75
    Postów
    881

    Domyślnie

    To odepne pocisnienie od gruszki i i zobacze co bedzie

    Log na odpietym wezyku podcisnienia od gruszki.. Wywala mcsf przy 3 tys rpm






    Po zdjeciu wezyka z gruszki na postoju doladowanie jest prawie rowne oczekiwanemu. Nawet troszke mniejsze. Po podlaczeniu wezyka na postuju juz jest przeladowanie przy ok 2 tys. Czyli wychodzi na to ze geometria chodzi bo jakby nie chodzila to by sie nic nie zmienialo. Panowie co moge jeszcze zrobic???
    Ostatnio edytowane przez stuntmachine ; 03-04-2014 o 10:40

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Na postoju się nie sugeruj.
    Ciekawy przypadek. Jak masz odłączony wężyk to geometria jest ustawiona tak żeby spaliny nie trafiały na wirnik. A u ciebie trafiają. Więc stawiam że łopatki są zacięte.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Demontuj turbo, ewidentnie tam jest problem.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Chojnice
    Auto
    159 i 75
    Postów
    881

    Domyślnie

    Ustawilem dlugosc sztangi na maxa wysunietej. Wiecej sie nie da. Blad sie przestal pokazywac. Jednak dalej odrazu po dodaniu gazu wykres szybuje do gory ponad oczekiwane doladowanie. Nastepnie geometria sie zmienia i spada w dol. Utrzymuje sie potem prawie rowno z oczekiwanym. Problem jest w tym ze jakby overboost za pozno reagowal na zmiane obciazenia. Teraz jak sztage mam wykrecona to chyba jest troche slabsza. Nie rozpedza sie tak ochoczo do 180 jak wczesniej. Ale nie moge powiedziec ze nie idzie. Dalej jednak jest cos zjebane. Albo oveboost - przeloze na probe z kumpla GT jutro albo jednak geometria pod obciazeniem za ciasno chodzi.

    Wykres z wysunieta na maxa sztanga..


  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Chojnice
    Auto
    159 i 75
    Postów
    881

    Domyślnie

    Wyjalem turbo dzisiaj. Razem z kolektorem i katem. Fajnie poszlo. godzina roboty. Bez kanalu. Nie moge jednak rozpolowic sprezarki. Wszystko odkrecilem ale nie moge jej ruszyc. Stukalem pukalem. Zostawilem na noc popryskana WD. Jutro bede walczyl dalej. Moge pukac w zimna strone sprezarki czy lepiej nie? Jakies patenty zeby nie popsuc ktos zna? Narazie tylko obstukiwalem zeliwna czesc ale nie chce sie ruszyc. Kierownice moze sie nieraz przycinaly ale delikatnie. Mam wyjete wiec rozbiore i tak

Podobne wątki

  1. Wymiana Turbosprezarki
    Utworzone przez Al'Pacino w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 22-10-2012, 22:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory