Skasowałem ostatnio takie błędy: P0134 - Sygnał lambda 1 przed kat. i P1172 - Korekta mieszanki (multiplikatywna). Poniżej opis błędów z MESa.
Ponieważ nie używałem do tej pory tego typu programów, to nie wiem co można byłoby jeszcze sprawdzić/zmonitorować/przetestować a propos tego błędu przed ewentualną wymianą sondy.
Niestety po skasowaniu, błąd zaraz znowu się pokazuje. Najpierw ten 1, a gdy go nie skasuje i jeżdżę, to dołącza ten 2.
Poza tym błąd nr 1 potrafi czasem opisywać, że nadal jest aktywny - pomimo skasowania.
I jeszcze jedno. Czy jakość paliwa może mieś znaczenie dla generowania takiego błędu? Bo jakoś dziwnie zgrało mi się to z tankowaniem na pewnej taniej stacji przy markecie - chociaż staram się tego na razie z tym nie wiązać.
1: P0134 - Sygnał lambda 1 przed kat.
SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
Temperatura wody: 90,0 °C
Obroty silnika: 1920 obr/min
Obciążenie silnika: 52,50 %
Temperatura powietrza: 27,0 °C
Kąt przepustnicy: 11,76 %
Napięcie akumulatora: 14,036 V
Kod zostaje ustawiony kiedy występuje przerwa lub zwarcie w obwodzie przekaźnika grzałki sondy lambda wskazanej przez kod. Spowalnia to osiągnięcie temperatury roboczej przez sondę. Sprawdź przekaźnik, złącza i okablowanie pomiędzy przekaźnikiem, ECU i źródłem zasilania.
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
2: P1172 - Korekta mieszanki (multiplikatywna)
SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
Temperatura wody: 90,0 °C
Obroty silnika: 2640 obr/min
Obciążenie silnika: 42,00 %
Temperatura powietrza: 24,8 °C
Kąt przepustnicy: 11,37 %
Napięcie akumulatora: 14,130 V
ECU wyszło poza zakres adaptacji składu mieszanki w odniesieniu do czujnika O2 (adaptacja multiplikacyjna) i/lub do warunków pracy silnika (adaptacja addytywna).
Możliwe przyczyny:
- Usterka czujnika temperatury silnika/obwodu, mimo sygnału w poprawnym przedziale.
- Niewłaściwe ciśnienie paliwa
- Cieknące wtryskiwacze paliwa
- Zablokowane wtryskiwacze paliwa
- Niecałkowite spalanie (problem z zapłonem lub kompresją, nadmiar O2 w spalinach)
- "Wycieki" podciśnienia (mieszanka uboga)
- Uszkodzony lub zanieczyszczony czujnik tlenu (bardzo wolne zmiany napięcia)
- Nieszczelność układu wydechowego przed czujnikiem O2 (świeże powietrze dodaje O2 powodując, że mieszanka wygląda na ubogą)
- Usterka układu sterowania systemem pochłaniania oparów paliwa
- Brak paliwa (pusty zbiornik)
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.