Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: Łupnięcie przy zapalaniu na zimnym

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    AR 159 120KM
    Postów
    79

    Domyślnie Łupnięcie przy zapalaniu na zimnym

    Panowie, temat przewijał się już tutaj, ale wydaje mi się, że okoliczności opisywane były trochę inne. Otóż - przy zapalaniu po kilkugodzinnym postoju silnik niekiedy uruchamia się z charakterystycznym łupnięciem. Kilka obserwacji:
    - łupnięcie jest raz mniejsze, raz większe, a często nie występuje wcale
    - na rozgrzanym silniku, albo po postoju powiedzmy 1-2 godz. (krótkim) auto zapala zawsze idealnie
    - zjawisko jest uzależnione od temperatury! w zimie zapalał zawsze idealnie, podczas upału uderzenie jest, tak mi się zdaje, częstsze i mocniejsze
    - czasem jest to skorelowane z nieco dłuższą pracą rozrusznika - kręci przez chwilę i łup: odpala

    Na pewno nie jest to:
    -dwumas (wymieniany i brak innych objawów)
    - chyba nie akumulator - było sprawdzane ładowanie itd. wszystko wyszło ok. (choć kusi mnie, żeby wymienić, bo na dawnym forum 159 ktoś opisywał taki problem, wymienił mnóstwo rzeczy - a na końcu okazało się, że problem całkowicie rozwiązała wymiana aku. Ale trochę szkoda mi kasy, tym bardziej, że jakoś strasznie to zjawisko mi nie doskwiera)
    Wymieniałem ostatnio poduszki silnika i skrzyni. WYmieniłem 3, została jedna stara o nr 50501606. Może to ona jest temu winna? Niby temperatura mogłaby wpływać na sprężystość gumy, ale w świetle wcześniejszych obserwacji (zima - ok, lato - gorzej, na zimnym - łup, rozgrzany - ok) to wydaje się nielogiczne.

    Ma ktoś jakiś pomysł?

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Ja mam to samo. Właśnie zamówiłem dziś nowe poduchy i w przyszłym tygodniu wymiania. Napiszę jakie wrażenia.
    Sprawdź też może jakie masz korekty wtrysków.
    U mnie nowy aku, wtryski ok, dwumas wymieniony, zostały poduchy.
    Kiedyś gdzieś czytałem, że komuś pomogła korekta programu i ustawienie nowych dawek wtrysków. Masz program?

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    AR 159 120KM
    Postów
    79

    Domyślnie

    Wtryski są ok, niedawno sprawdzane przy okazji usuwania EGR. Programu nie mam. Wymieniasz wszystkie 4 poduszki? U mnie wymiana 3 (myślałem że tyle jest) rozwiązała problem puknięcia przy zmianie biegów 1-2, czyli coś, co mnie najbardziej wkurzało. Ale silnik dalej czasem łupnie. Napisz koniecznie jaki efekt dała wymiana poduch

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar rosek11
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    RPZ - RJA
    Auto
    VW TOUAREG
    Postów
    116

    Domyślnie

    Ponoć pomaga zwiększenie ciśnienia na listwie wtryskowej.

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Tak wymieniam wszystkie cztery. Później, jeśli to nie pomoże, jadę na korektę programu. Coś trzeba na to dziadostwo znaleźć, bo aż nie przystoi autu z tego segmentu tak zapalać:-(

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukasz1979 Zobacz post
    Panowie, temat przewijał się już tutaj, ale wydaje mi się, że okoliczności opisywane były trochę inne. Otóż - przy zapalaniu po kilkugodzinnym postoju silnik niekiedy uruchamia się z charakterystycznym łupnięciem. Kilka obserwacji:
    - łupnięcie jest raz mniejsze, raz większe, a często nie występuje wcale
    - na rozgrzanym silniku, albo po postoju powiedzmy 1-2 godz. (krótkim) auto zapala zawsze idealnie
    - zjawisko jest uzależnione od temperatury! w zimie zapalał zawsze idealnie, podczas upału uderzenie jest, tak mi się zdaje, częstsze i mocniejsze
    - czasem jest to skorelowane z nieco dłuższą pracą rozrusznika - kręci przez chwilę i łup: odpala

    Na pewno nie jest to:
    -dwumas (wymieniany i brak innych objawów)
    - chyba nie akumulator - było sprawdzane ładowanie itd. wszystko wyszło ok. (choć kusi mnie, żeby wymienić, bo na dawnym forum 159 ktoś opisywał taki problem, wymienił mnóstwo rzeczy - a na końcu okazało się, że problem całkowicie rozwiązała wymiana aku. Ale trochę szkoda mi kasy, tym bardziej, że jakoś strasznie to zjawisko mi nie doskwiera)
    Wymieniałem ostatnio poduszki silnika i skrzyni. WYmieniłem 3, została jedna stara o nr 50501606. Może to ona jest temu winna? Niby temperatura mogłaby wpływać na sprężystość gumy, ale w świetle wcześniejszych obserwacji (zima - ok, lato - gorzej, na zimnym - łup, rozgrzany - ok) to wydaje się nielogiczne.

    Ma ktoś jakiś pomysł?

    Wymień akumulator, prawdopodobnie za mały prąd rozruchowy. Jak pojeździsz akumulator się podładuje i zapala lepiej.

    Najlepiej poproś kogoś kto ma sprawny duży aku żeby Ci pomógł przetestować na zimno.

    Gdyby sie okazało, ze to akumulator proponuję Centra Futura Ca770 12V 77Ah 760A to jest większy akumulator od montowanych fabrycznie ale wchodzi bez problemu. Podłoże akumulatora jest powiększalne.

    Teoretycznie moga być jeszcze poduszki ale stawiam na akumulator

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Mam właśnie tą Centrę, zakupioną w grudniu. I jak łupanie przy odpalaniu było, tak jest:-(
    Ja zauważyłem jeszcze jedna rzecz. Jak np. włożę kluczyk, tak z dwa,trzy razy to odpala z łupnieciem ale jakby mniejszym:-)

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar rosek11
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    RPZ - RJA
    Auto
    VW TOUAREG
    Postów
    116

    Domyślnie

    kolego, spróbuj zwiększyć ciśnienie na listwie wtryskowej na niskich temperaturach.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    AR 159 120KM
    Postów
    79

    Domyślnie

    Koncepcja aku nie przekonuje mnie też dlatego, że w zimie zapalał zawsze od strzału i bez łupnięcia. Wiem, że aku może być przyczyną w podobnych przypadkach, ale chyba nie w tym konkretnym. Przykład Martiego to też potwierdza.

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał marti Zobacz post
    Mam właśnie tą Centrę, zakupioną w grudniu. I jak łupanie przy odpalaniu było, tak jest:-(
    Ja zauważyłem jeszcze jedna rzecz. Jak np. włożę kluczyk, tak z dwa,trzy razy to odpala z łupnieciem ale jakby mniejszym:-)
    A spróbuj inaczej włóż kluczyk poczekaj 10 sekund, wyciągnij włóż natychmiast jeszcze raz potrzymaj 10 sekund wciśnij sprzęgło i daj start !

    Dodano po 5 minutes:

    Może trzeba przeczytać to :
    http://autokult.pl/2011/08/10/co-war...owych-poradnik
    Ostatnio edytowane przez ris ; 12-06-2014 o 18:32 Powód: Dodano

Podobne wątki

  1. [159] trzepanie przy zapalaniu
    Utworzone przez Cisek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-07-2014, 06:43
  2. Trzęsie przy ruszaniu, zapalaniu i gaszeniu. 1.9 jtd.
    Utworzone przez tomek-147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 22-10-2013, 19:45
  3. Szarpie silnikiem przy zapalaniu 1.9 jtd
    Utworzone przez Keanu w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-06-2012, 13:31
  4. Zatrzęsło przy zapalaniu? Dwumas ?
    Utworzone przez Paweł24 w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 07-01-2010, 00:10
  5. [156] kontrolka układu wtryskowego przy zapalaniu
    Utworzone przez morpheus w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-08-2008, 20:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory