Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 35

Temat: 156 Problem z przyśpieszeniem, traci moc, wariator?

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar Shorty10
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 156 1.8 1998r. Sedan
    Postów
    555

    Domyślnie 156 Problem z przyśpieszeniem, traci moc, wariator?

    Gdy jadę na niskich obrotach, tak około 2 tyś, to silnik czasem przestaje przyśpieszać mimo pedału w podłodze i słyszę stukanie jakieś w silniku. Po paru sekundach jakby załapuje pedał i jedzie. Co to może być? Ja obstawiam wariator bo nie był wymieniany przy rozrządzie, ale to tylko moje przypuszczenie. Ktoś może miał podobny problem?
    Mam jeszcze też mało oleju (na granicy minimum) i już kupiłem, żeby dolać, dojdzie pewnie w piątek. Nie wiem czy brak oleju może być przyczyną, chyba że się zaciera silnik już, no ale niby na tym minimum jest jeszcze.
    Żeby to nie był duży wydatek tylko.
    Zakochany w Alfie od pierwszego wejrzenia


    Były:
    Opel Astra 1.6 1998
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998
    Seat Cordoba 1.6 1999
    BMW E36 316i 1998

    Jest:
    Alfa Romeo 156 1.9 8V 115KM JTD FL 2005

    Moja Becky 1.8 T.S.


  2. #2
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    kraków PROKOCIM
    Auto
    156 2.0 TS ; 147 1.6ts 105km
    Postów
    195

    Domyślnie

    jak ci stuka to juz panewka <lol> w TS SIE NIE DOPUSZCZA DO MINIMUM OLEJU!!!!!! to jest pierwsza zasada ! ma byc ciagle na maks a wydatek nieduzy jak panewke obróci to koło 2500 nie twoje i to wszystko za własną głupote...

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Stukanie to panewka. Olej zawsze ma być max jeśli chodzi o TS bo w innym wypadku szybko się pozbędziesz sprawnego silnika
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Shorty10
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 156 1.8 1998r. Sedan
    Postów
    555

    Domyślnie

    teraz już wiem, że ma być max. A jeśli panewka to remont silnika, czy nowy silnik czy co? Nigdy takiego problemu nie miałem, a z ciekawości patrzyłem silnik za 1000zł taki jak ja mam można znaleść
    Zakochany w Alfie od pierwszego wejrzenia


    Były:
    Opel Astra 1.6 1998
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998
    Seat Cordoba 1.6 1999
    BMW E36 316i 1998

    Jest:
    Alfa Romeo 156 1.9 8V 115KM JTD FL 2005

    Moja Becky 1.8 T.S.


  5. #5
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    kraków PROKOCIM
    Auto
    156 2.0 TS ; 147 1.6ts 105km
    Postów
    195

    Domyślnie

    lepiej remontowac, przynajmniej potem wiesz co masz. to ze kupisz UZYWANY silnik nie jest powiedziane ze jest sprawny i po miiesiącu sie nie posypie.... a tu zrobisz panewki fakt drozej, ale potem jezdzisz i sie nie martwisz jezeli odpowiednio traktujesz auto.... to nie jest VW

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Shorty10
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 156 1.8 1998r. Sedan
    Postów
    555

    Domyślnie

    a ile tak orientacyjnie może taki remont kosztować? W jakich granicach?
    Zakochany w Alfie od pierwszego wejrzenia


    Były:
    Opel Astra 1.6 1998
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998
    Seat Cordoba 1.6 1999
    BMW E36 316i 1998

    Jest:
    Alfa Romeo 156 1.9 8V 115KM JTD FL 2005

    Moja Becky 1.8 T.S.


  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Shorty10 Zobacz post
    Gdy jadę na niskich obrotach, tak około 2 tyś, to silnik czasem przestaje przyśpieszać mimo pedału w podłodze i słyszę stukanie jakieś w silniku. Po paru sekundach jakby załapuje pedał i jedzie. Co to może być? Ja obstawiam wariator bo nie był wymieniany przy rozrządzie, ale to tylko moje przypuszczenie. Ktoś może miał podobny problem?
    Mam jeszcze też mało oleju (na granicy minimum) i już kupiłem, żeby dolać, dojdzie pewnie w piątek. Nie wiem czy brak oleju może być przyczyną, chyba że się zaciera silnik już, no ale niby na tym minimum jest jeszcze.
    Żeby to nie był duży wydatek tylko.
    No wolnych obrotach też stuka?
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Może zrób nagranie z pracy silnika.
    Stukać może wiele rzeczy i niekoniecznie musi to być panewka.
    Tak od razu nie przesądzałbym o potrzebie remontu silnika na podstawie krótkiego opisu problemu.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar Shorty10
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 156 1.8 1998r. Sedan
    Postów
    555

    Domyślnie

    Jest tak, wracałem do domu i czasem, podkreślam czasem, nie ciągle, jest moment, że na np. 2 biegu tak przy 2 tyś obrotów pedał w podłodze a obroty i prędkość przez 5 sekund stoją. Potem załapuje i jedzie, przy tym stuków nie ma, później dalej jak jechałem to na wolnych obrotach podobnie zaczęło się robić, ale aż przyciszyłem radio, bo auto zaczeło lekko szarpać, jakby się dławić, ale nie do końca i lekko coś pukało. Dawałem gaz ale nic, aż włączyłem awaryjne i zjechałem w boczną uliczkę, to po redukcji jakoś "się naprawiło" i już do domu jak gdyby nigdy nic, wszystko pięknie. Podkreślam, że cała jazda (wiem, mój błąd) na oleju z poziomem minimum.
    Jutro ma dojść olej to doleję i wtedy się przejadę.
    Ciężko będzie nagrać pracę silnika, bo jak mówię, dzieje się to sporadycznie, więc jeszcze może tragedi nie ma.
    Zakochany w Alfie od pierwszego wejrzenia


    Były:
    Opel Astra 1.6 1998
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998
    Seat Cordoba 1.6 1999
    BMW E36 316i 1998

    Jest:
    Alfa Romeo 156 1.9 8V 115KM JTD FL 2005

    Moja Becky 1.8 T.S.


  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeśli to jest zjawisko sporadyczne to na pewno nie jest to panewka, bo ona stukałaby cały czas.
    Na początek weź kompa i zobacz, czy są błędy w pamięci ECU, bo przyczyn takiego zachowania silnika może być wiele i trudno strzelać w ciemno.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 09-02-2017, 22:15
  2. [159] 1,9JTDm problem z automatyczna skrzynia - traci naped
    Utworzone przez Arni146 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-04-2015, 22:28
  3. Problem z przyśpieszeniem/ brak mocy.
    Utworzone przez Shorty10 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 19-04-2014, 15:33
  4. [145] Po nocy po odpaleniu traci moc - po ponownym odpaleniu problem znika
    Utworzone przez krzyzie w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 31-08-2011, 08:27
  5. traci moc
    Utworzone przez jarkos27 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-06-2011, 10:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory