Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: świecą się kontrolki

  1. #1
    Miedziak
    Gość

    Domyślnie świecą się kontrolki

    witam mam taki problem po postoju pod sklepem odpalam normalnie jadę jakieś 200m zapala się kotrolka poduszki, abs i akumulator, zgasiłem na chwilę i już nie szło odpalić rozrusznik kręcił ledwo ledwo i się zatrzymywał. Po rozruchu na kable gasł mi na jałowym, ale trochę pogazowałem i przestał gasnąć, a z kontrolek świeci się abs i akumulator, czy to może być wina dużej ilości śniegu na drodze i parkingu pod sklepem? Kiedyś na chwilę mi przestał ładować jak jechałem w dużą ulewę po autostradzie. Cóż to może być?

  2. #2
    ViP Romeo Avatar williamdrake
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Erlensee (de)
    Auto
    AR 145 2.0 TS QV, Peugeot 207 1.4 Vti
    Postów
    942

    Domyślnie

    Jesli nie doładowuje Ci aku przyjrzyj się bliżej alternatorowi. Jeśli nie ładuje świeci kontrolka akumulatora i z czasem inne kontrolki...
    Ostatnio edytowane przez williamdrake ; 14-02-2009 o 16:39
    Ik@r 1111
    AR 33 1.7 IE 2000-2008 r.
    AR 145 2.0 16V TS 2008-...


  3. #3
    Miedziak
    Gość

    Domyślnie

    tzn co mam rozumiec przez to zeby sie przyjzec?na co mam zwrócic uwagę?

  4. #4
    ViP Romeo Avatar williamdrake
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Erlensee (de)
    Auto
    AR 145 2.0 TS QV, Peugeot 207 1.4 Vti
    Postów
    942

    Domyślnie

    Sprawdź prąd ładowania byś może siadł Ci regulator napięcia
    Ik@r 1111
    AR 33 1.7 IE 2000-2008 r.
    AR 145 2.0 16V TS 2008-...


  5. #5
    77alfisti
    Gość

    Domyślnie

    kolego
    miałem dokładnie ten sam przypadek co ty, jak wjechałem w kałużę zaczynała świecić się kontrolka ładowania, bywało tak szczególnie przy deszczowej pogodzie, potem miałem te same objawy co ty czyli kontrolki poduszki, ładownia, przyczyną jest pęknięta obudowa alternatora, z góry nie było tego widać, jest to niestety mankament w 145/146, koszt naprawy w moim przypadku to ok 300 zł, kupiłem nową obudowę oryginalna MM, nowe łożyska, obeszło się bez wymiany regulatora napięcia, dodam że po ok 1.5 miesiąca musiałem zakupić nowy akumulator bo ten był już szmelc,

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar frynas
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    sieradz/międzyrzecz
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 16v 150KM
    Postów
    202

    Smile

    Cytat Napisał 77alfisti Zobacz post
    kolego
    miałem dokładnie ten sam przypadek co ty.... przyczyną jest pęknięta obudowa alternatora, z góry nie było tego widać, jest to niestety mankament w 145/146, koszt naprawy w moim przypadku to ok 300 zł, kupiłem nową obudowę oryginalna MM, nowe łożyska, obeszło się bez wymiany regulatora napięcia, dodam że po ok 1.5 miesiąca musiałem zakupić nowy akumulator bo ten był już szmelc,

    300zł za obudowę alternatora????ja bym sie zastanowił nad wymianą alternatora...za 300zł to już chyba znajdziesz używany altek....gdzieś czytałem ze bedzie pasował od fiata ducato...zresztą od połowy aut koncernu fiata można bedzie dopasować...ważne jest zeby mocowanie pasowało...dobry elektryk w kilka chwil zrobi Ci wymianę(podmianę)alternatora...a wtedy według tego co jest pisane w temacie problem zniknie
    alfa romeao 146 1,9TD

  7. #7
    ViP Ogier Avatar grzesiek87
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Piła
    Auto
    147, 159 i Giulietta
    Postów
    156

    Domyślnie

    Dokladnie lepiej poszukać alternator z nowszych modeli, w których obudowa jest o wiele mocniejsza. Wszystkie alternatory fiata do tego modelu poniżej 96 roku maja ten problem.

  8. #8
    Miedziak
    Gość

    Domyślnie

    Kurde to chyba lepiej już wymienić ten alternator niż go naprawiać, aku mam roczny i do tej pory nie narzekałem na niego wyjąłem go z auta bo gdzieś przeczytałem żeby nie siedział w nim jak jest jakieś zwarcie. Jutro podjade do elektryka jak zapali. A czy opłaca się kupic używany alternator widziałem na allegro za 150zł. I jeszcze jedno, co może być przyczyną pęknięcia tej obudowy?
    Ostatnio edytowane przez Miedziak ; 15-02-2009 o 14:15

  9. #9
    simeone
    Gość

    Domyślnie

    Pęknięcie obudowy jest możliwe-alternator znajduje sie nisko i jest narażony na nagłe zalanie wodą z kałuży (pęka nagle schłodzona nagrzana obudowa) Ale bardzo prawdopodobne jest uszkodzenie regulatora napięcia. U mnie tak właśnie było- świecił akumulator, potem poduszki w końcu abs... Regulator, szczotki, łożyska sa dość tanie ale wyjęcie akumulatora jest karkołomne i czasochłonne. warsztaty słono sobie liczą za taką usługe. Ja za naprawę alternatora wraz z wyjęciemi montazem zapłaciłem 400 zł

  10. #10
    Miedziak
    Gość

    Domyślnie

    A czy do wymiany czy też naprawy tego regulatora napięcia też trzeba wyciągać cały alternator? Czytałem gdzieś że jeśli woda się dostała do alternatora to wystarczy go wysuszyc i będzie działał tylko jeśli nie byłby pęknięty to jak by tam woda się dostała, a chyba z pękniętym ale działającym alternatorem nie da się jeździć.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 19-03-2015, 23:25
  2. Brak prądu, kontrolki ledwo świecą
    Utworzone przez klimas85 w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-11-2014, 17:12
  3. [145] Świecą się kontrolki, bez właczonego zapłonu
    Utworzone przez kuba18nh w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 25-06-2009, 06:54
  4. [166] Świecą sie kontrolki ABS i TCS
    Utworzone przez Michal166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-01-2009, 18:03
  5. Świecą kontrolki ABS i ręcznego przy odpalaniu?
    Utworzone przez darczy w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 25-11-2007, 23:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory