Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Nowy użytkownik alfy 159 - dwa problemy -stuki na gazie/sprzegle i sławne wspomaganie

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    159 16V
    Postów
    17

    Domyślnie Nowy użytkownik alfy 159 - dwa problemy -stuki na gazie/sprzegle i sławne wspomaganie

    Hej,

    Na wstępie napiszę, że mnóstwo już czytałem. Nie zadaję pytań przed sprawdzeniem forum, ale sam już głupieję ponieważ symptomy są w moim przypadku czasami sprzeczne.

    Jeśli niektóre informacje okażą się zbędne to przepraszam, chciałem być możliwe szczegółowy.

    Problem nr1 - osławione już wspomaganie w 159.

    Większość osób, którym pomogła wymiana zbiorniczka na ten pozmianowy, miewała problemy tylko przy niskich temperaturach i głównie objawiały się one w wyciu pompy.

    U mnie jest inaczej. Jak dla mnie pompa jest cicha, nie mam zastrzeżeń, natomiast mam strasznie mocne gumowanie przy skrętach kierownicą na postoju. Jak dam na luz i dodaję gazu to gumowanie znika. Na 90% z maglownicy nic nie cieknie, płynu raczej nie ubywa. Co istotne, płyn stoi spokojnie na odpalonym silniku (nie miałem drugiej osoby, żeby jedna kręciła a druga sprawdzała, ale wydaje się, że płyn jest spokojny). Dodam, że czerwony. Tzn mało on ma z czerwieni, ale bliżej mu do pomarańczowego na pewno niż do tego nowego, zielonego. Więc zakładam, że to nie koniecznie zbiorniczek, ale właściwie pompa i maglownica też wydawały by się sprawne. Jestem w kropce. Jakiś pomysł? Zgaduję, że mimo wszystko warto pojechać do ASO i zmieniać zbiorniczek? Mogę zostawić czerwony płyn? Tańsza opcja, a dużo czytałem o problemach z maglownicami po zmianie na zielony - auto ma ponad 210 tysięcy, więc się lekko obawiam o inwazyjne zmiany.

    Problem nr2 - Stuki.

    Podczas jazdy, zaraz na początku wciskania gazu i chwilkę po odpuszczeniu wydobywa się lekkie stuknięcie. Na luzie tak się nie dzieje, tylko jak auto się toczy, nie ważne czy w przód czy w tył To samo jest przy zmianie biegów (natomiast ciężko powiedzieć czy to nie to samo bo po zmianie biegów operuję właśnie gazem - na postoju na wciśniętym sprzęgle jak zmieniam biegi to absolutnie wszystko jest ok).

    Nie wiem czy to oddzielna "usterka" ale dość podobne stuknięcie słyszę jak pompuje sprzęgłem. Tylko gdy puszczam. Wydaje mi się, że to nie koniecznie ta sama sprawa, bo tutaj stukot jest jakby cichszy.

    Dwumas sprawdzałem sposobami opisanymi na forum. Autem absolutnie nie trzęsie. Dawałem 4 bieg i na 1500 obrotach gaz w podłogę, wszystko ok. Przy odpalaniu też elegancko. Mam kiepskie porównanie ale sprzęgło wydaje się łapać jak trzeba. Do tego nie ślizga się.

    Jestem w kropce bo nie mam pojęcia co to za stuki, mogę zagłuszyć je radiem, bo nie są głośne, ale chyba nie o to chodzi.

    Zapomniałem chyba o najważniejszym

    Alfa 159, końcówka 2005, 1.9 150KM 16V

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    może GT
    Postów
    392

    Domyślnie

    co do stuków pewnie winny luz na przegubach wewnętrznych lub luz na mechanizmie różnicowym
    ostatnie tematy:
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...ml#post1469726
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...nie_biegu.html

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mokatte Zobacz post
    Jak dla mnie pompa jest cicha, nie mam zastrzeżeń, natomiast mam strasznie mocne gumowanie przy skrętach kierownicą na postoju.
    Odczytaj ze zbiorniczka z płynem lub z zakrętki rok produkcji zbiorniczka.


    Podczas jazdy, zaraz na początku wciskania gazu i chwilkę po odpuszczeniu wydobywa się lekkie stuknięcie. Na luzie tak się nie dzieje, tylko jak auto się toczy, nie ważne czy w przód czy w tył To samo jest przy zmianie biegów (natomiast ciężko powiedzieć czy to nie to samo bo po zmianie biegów operuję właśnie gazem - na postoju na wciśniętym sprzęgle jak zmieniam biegi to absolutnie wszystko jest ok).
    Podstawowa sprawa – czy to stuknięcie spod maski czy z pedału sprzęgła?

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    159 16V
    Postów
    17

    Domyślnie

    Odczytaj ze zbiorniczka z płynem lub z zakrętki rok produkcji zbiorniczka.
    Na zbiorniczku nie widać roku produkcji, na bagnecie do sprawdzania, przy MIN i MAX widnieje : ".06", ale nie mam pewności czy to rocznik. Auto jest z 10/2005.

    Podstawowa sprawa – czy to stuknięcie spod maski czy z pedału sprzęgła?
    Spod maski.

Podobne wątki

  1. Witam Stary\Nowy użytkownik
    Utworzone przez yasko w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-02-2015, 13:14
  2. nowy użytkownik
    Utworzone przez mały12 w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-04-2013, 11:39
  3. Nowy użytkownik, planowany zakup
    Utworzone przez marcincapek w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-03-2013, 15:40
  4. Nowy użytkownik 156
    Utworzone przez bartektpwc w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-12-2011, 00:42
  5. Nowy użytkownik ALFY 156 potrzebuje pomocy
    Utworzone przez kamizon w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 03-10-2010, 16:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory