Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: 156 1.9 JTD Ślizgające sie sprzegło? czy coś innego?

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    alfa romeo 156 Sportwagon 2001r 1.9 JTD 115ps
    Postów
    1

    Domyślnie 156 1.9 JTD Ślizgające sie sprzegło? czy coś innego?

    Witam,

    Problem polega na tym, ze 'chyba' ślizga mi się sprzęgło. Pisze chyba, bo nie jestem do końca przekonany. Objawy pasują, ale nie do końca.
    Mianowicie przy jeździe np 80km/h na 5 biegu mam 2000 obr/min i po wciśnięciu gazu do oporu obroty rosną do 3000 obr/min i po jakiejś sekundzie wracają do normy i auto przyspiesza dalej. Rosną równo do 3000 obr/min za każdym razem. A jak wcisnę gaz na około 90% to jedzie bez poślizgu.
    Na 4 biegu jest to samo, że rośnie równo do 3000 obr/min i wraca znowu. A na 3 biegu rośnie do 3100 obr/min opada do 3000 obr/min i po chwili wraca do 2000 obr/min.

    Na 1 i 2 biegu nie ma żadnego problemu.

    Dodam jeszcze, ze poślizg zaczyna się dopiero równo na 2000 obr/min. Poniżej 2000 obr/min auto przyspiesza i dopiero jak załapie 2000 obr/min to zaczyna się poślizg. Powyżej 3000 obr/min nie ma także poślizgu.

    Czy to na pewno wina sprzęgła? Czy może coś innego?

    Z góry dzięki za pomoc!

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar dejon
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Warszawa/Bielsk Podlaski
    Auto
    Była Alfa Romeo 156 2,4JTD...wkoncu jest 159 SW 1,9JTD 16V 150KM
    Postów
    1,102

    Domyślnie

    Mialem podobnie w 2,4jtd ślizga sie przy największym momencie obrotowym gdy turbina się zaczyna krecic..sprzeglo do wymiany. Chociaż w 1.9 150km 159 jak ostatnio troche na pól sprzęgle pod dużą górkę wjeżdżalem ..to przez 200km na trasie miałem podobnie jak u ciebie.a teraz jest wszystko oki.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie

    Jak masz sprzęgło do wymiany, to zazwyczaj zaczyna brać od góry, a czy się ślizga, jak jedziesz w zakresie 2000 - 2500 obrotów na wysokim biegu, i nagle dajesz buta w podłoge, i obserwujesz obrotomierz, jak wskazówka idzie do góry a masz wrażenie że auto nie przyspiesza wraz nią to sprzęgło się ślizga.

    Zaparkuj na prostym, zostaw włączony silnik, ręczny, najwyższy bieg, i bez gazu, lekko puszczaj pedał sprzęgła, jak zgaśnie to nie sprzęgło, zrób to samo tylko bez ręcznego, jak pojedzie a nie zgaśnie - to sprzęgło do wymiany

Podobne wątki

  1. [159] Ślizgające się sprzęgło?
    Utworzone przez grzdylu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post / autor: 28-04-2020, 10:01
  2. 2.4 10V - ślizgające się nowe sprzęgło
    Utworzone przez szerszeń w dziale 166
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 10-05-2015, 13:49
  3. ślizgające się sprzęgło?
    Utworzone przez thrr w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-07-2013, 19:24
  4. [159] Ślizgające sprzęgło i zgrzyt na 4 biegu
    Utworzone przez spdii w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-03-2013, 00:12
  5. Problem ślizgające się sprzęgło
    Utworzone przez mocio w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-12-2009, 10:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory