Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 43

Temat: [156] Przytkana turbina?

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    156 1.9 JTD 110KM 2001
    Postów
    54

    Domyślnie [156] Przytkana turbina?

    Witam od jakiegos tygodnia wystepuje mi problem z turbiną. Mianowicie odpalam silnik jade kawałek i tak jak by bez turbiny. Powyżej 2 tys sie powinna wlączyć jak zwykle ale nic, kręce do 3 czasem 3,5 i cos zalapie albo wgl na początku - tak mi sie wydaje. Pozniej nastepny bieg tez do wysokich obrotów i cos lapie, przejade może około 3-4 kilometrów jak przegniote ją i wtedy działa normalnie.

    Byłem na komputerze wyskoczyło 6 błędów możliwych, usunął wszystkie. Potem przejażdżka i jeden wrócił - ze świecą żarową. Mam ten problem jakies 3 tygodnie, jesli wlacze zapłon i bez róznicy czy zostawie go na zapłonie czy odpale silnik kontrolka od swiecy miga jakies dziesiec razy. Ale silnik pali od tyku nawet z rana i wgl tak wiec narazie nie bede nic z tym robił bo nie mam pieniedzy i mowil ze to nic powaznego raczej nie bedzie jesli pali od kopa. Mowil, zeby pojezdzic ze 3 dni do odcinki i moze sie przetka a jak nie wrócić. Powiedzial, ze chyba za delikatnie jezdze bo ta przepustnica co się otwiera w turbinie mogła się zastać i dlatego problem z otwarciem jej jest. No i nie wiem co o tym sądzicie? Aha i czy mogę jezdzić z taką póki co chociaż te kilka dni ją do oporu gazować, zeby przetkać tą turbine.

    pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ardexter
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Pyskowice
    Auto
    156 SW 2.4 150KM
    Postów
    85

    Domyślnie

    Może lepiej wskocz na autostrade i pedał gazu do podłogi. Kumpel miał ten problem w pastuchu po takiej przejazdzce pomogło

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Przepal go porządnie
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Steo
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Wałbrzych
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9JTDm
    Postów
    131

    Domyślnie

    miałem podobnie po kompletnym rozebraniu i wyczyszczeniu problem znikł wiec polecam jak kolega wyrzej pisał jak nie to rozbierz i wyczyść
    p.s
    Już jak ściągniesz turbo jest tam taki dzyndzel co steruje łopatkami po tym idzie zobaczyć jak sie zacina to lipa jak chodzi płynnie to nie turbo
    Ostatnio edytowane przez Steo ; 11-10-2014 o 18:21

  5. #5
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Sebek156 Zobacz post
    Witam od jakiegos tygodnia wystepuje mi problem z turbiną. Mianowicie odpalam silnik jade kawałek i tak jak by bez turbiny. Powyżej 2 tys sie powinna wlączyć jak zwykle ale nic, kręce do 3 czasem 3,5 i cos zalapie albo wgl na początku - tak mi sie wydaje. Pozniej nastepny bieg tez do wysokich obrotów i cos lapie, przejade może około 3-4 kilometrów jak przegniote ją i wtedy działa normalnie.

    Byłem na komputerze wyskoczyło 6 błędów możliwych, usunął wszystkie. Potem przejażdżka i jeden wrócił - ze świecą żarową. Mam ten problem jakies 3 tygodnie, jesli wlacze zapłon i bez róznicy czy zostawie go na zapłonie czy odpale silnik kontrolka od swiecy miga jakies dziesiec razy. Ale silnik pali od tyku nawet z rana i wgl tak wiec narazie nie bede nic z tym robił bo nie mam pieniedzy i mowil ze to nic powaznego raczej nie bedzie jesli pali od kopa. Mowil, zeby pojezdzic ze 3 dni do odcinki i moze sie przetka a jak nie wrócić. Powiedzial, ze chyba za delikatnie jezdze bo ta przepustnica co się otwiera w turbinie mogła się zastać i dlatego problem z otwarciem jej jest. No i nie wiem co o tym sądzicie? Aha i czy mogę jezdzić z taką póki co chociaż te kilka dni ją do oporu gazować, zeby przetkać tą turbine.

    pozdrawiam
    Mrugająca kontrolka sygnalizuje przepaloną świece(jedną lub więcej).A że pali bez problemu to nic dziwnego. JTD w Silo z jedną przepaloną zapalało mi bez problemu przy -25.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie

    Zarówka od świecy - wykręć i sprawdż je np na ładowarce do akumulatora, jak końcówka się zaświeci to ok, świece może masz dobre, tylko akumulator słaby, ja tak miałem u siebie wręcz identycznie, zmieniłem aku i nie było żadnej lampki, co do turbiny, to może nie jest turbo, sprawdzałeś przepływke?, bo masz takie same objawy jak przy padniętej przepływce, odepnij wtyczke z przepływki, i zobacz jak jeżdzi, jak tak samo to do wymiany, sprawdż szczelniść dolotu, EGR
    Ostatnio edytowane przez maarkuss ; 11-10-2014 o 20:30

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Z opisu wynika, że ani właściciel ani "mechanik" nie mają pojęcia o samochodzie. Szkoda, że nie podałeś miejscowości - może ktoś by Cię nakierował na "normalny" serwis.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Jastrzębie-Zdrój
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTD 10v 150km 2003r
    Postów
    395

    Domyślnie

    Raczej standardowa diagnoza do sprawdzenia przepływomierz, odepnij i się przyjedz. Następnie czujnik doładowania i zawór VGT sterujący zmienna geometria turbo. ( to chyba ta 'przepustnicya' w turbo o której mówił twój mechanik ) więcej nikt Ci nie powie na ten moment, do rzeczy by było podstawowa diagnostykę w czasie jazdy, logi doładowania i powietrza.

    Czytaj forum i diagnozuj jazda do odcinki raczej auta nie uzdrowi.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    156 1.9 JTD 110KM 2001
    Postów
    54

    Domyślnie

    Przepaliłem mocno i nic z tego. Nadal wystepuje, to tak jak wypiąc przepływomierz teraz i gdzie on wgl jest? Czy to jest taka wtyczka tylko na kablach tak jak np. przy czujniku cisnienia paliwa?

    Na mechanice sie nie znam wiec jesli to nie przeplywomierz to do mechanika bede musial oddac na rozebranie i czyszczenie tej turbiny mam nadzieje ze duzo nie policzy bo sie nie przelewa.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ardexter
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Pyskowice
    Auto
    156 SW 2.4 150KM
    Postów
    85

    Domyślnie

    Wtyczka do przeplywomierza jest nad puszka z filtra powietrza

Podobne wątki

  1. turbina
    Utworzone przez iwona22p w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-03-2012, 19:05
  2. Turbina
    Utworzone przez arczi444 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-01-2011, 12:29
  3. 156 2.4 JTD Turbina
    Utworzone przez K1991 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-12-2010, 09:56
  4. [156] Turbina do 2.0TS...
    Utworzone przez luj666 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 17-11-2010, 16:48
  5. [156] Turbina do 2.0TS...
    Utworzone przez luj666 w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 05-11-2010, 14:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory