Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Alfa 156 JTS klekot po wymianie wariata

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 JTS 2003r.
    Postów
    21

    Domyślnie Alfa 156 JTS klekot po wymianie wariata

    Alfa 156 JTS 2003 rok przebieg 166 tyś klekocze przy spadaniu z obrotów przez parę sekund (2-3s) w zakresie obrotów 1800-1500. 15 tyś temu wymieniony rozrząd + wariat regenerowany + robiona głowica zawory gniazda itp..Alfa stała prawie rok w garażu do tamtego tygodnia ze wariat regenerowany dalej klekotał kupiłem nowy + nowe paski i olej filtr wymiana odbyła się z blokadami i czujnikiem GMP olej wlany to mobil 5w50. Klekot dobiega z górnej części silnika między pokrywą a kolektorem. Ten klekot nie zaczął sie od razu tylko po paru dniach coś z zaworami ?? czy może w kolektorze są jakieś klapki nadmienię ze zaginął mi jeden przewód zaznaczony na n/w zdjęciu chyba że idzie inną drogą ktoś wie od czego jest??

    jutro nagram i wrzucę ten dźwięk
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Bez*tytułu2.jpg
Wyświetleń:	287
Rozmiar:	99.2 KB
ID:	149813  

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar pietek
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Katowice / Lubin
    Auto
    Alfa Romeo 156 1999 1.6 TS 120KM Alfa Romeo 156 2002 2.0 JTS 166KM
    Postów
    242

    Domyślnie

    Klepanie w gornej części silnika to prawdopodobnie zawory lub obok zaznaczonego przewodu masz zawor wariatora i możliwe ze to klekocze wariator. Wrzuc filmik jak pracuje silnik, może jesteś przewrażliwiony i tak brzmi normalnie praca silnika. JTS powinien być zalany olejem 10W60 a nie 5W50. A zaznaczony na zdjęciu przewod to jest przewod paliwowy od pompy ciśnienia paliwa do kolektora ssącego.

  3. #3
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    W JTSie to może oznaczać wywalone wałki rozrządu co się wcale tak nie rzadko zdarza.

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 JTS 2003r.
    Postów
    21

    Domyślnie

    Wałki wywalone to nie są ani wariator kolega nie czytał ze zrozumieniem nowy wariator i on klepie alba na zimnym lub ciepłym albo ciągle a nie w zakresie 1500-1800 obrotów. Do sedna, problemem jednak okazały się zawory nie wszystkie dobrze chodziły poprzez syf zebrany w nich po prawie roku stania w garażu do oleju poszła płukanka liqui moly pół dnia jeżdżenia zlanie oleju, zalanie nowego z płukanką zlanie i finalnie czysty olej i zawory przestały grać żeby tak się tylko usterki kończyły... Koszt płukanki 2 x 0,5l 58 zł tani olej do płukania lotos 5w40 56 zł i na finał taki jaki był wczesniej 5w50 mobil ...

Podobne wątki

  1. Alfa 147 TS 120hp klekot przez ok 1-1,5 km nowy wariator
    Utworzone przez michalko w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-01-2014, 09:57
  2. Szybkie pytanie o wariata
    Utworzone przez macieqy w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-03-2013, 19:47
  3. Wymiana rozrządu i wariata
    Utworzone przez alfastar w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 11-09-2012, 18:32
  4. [156] pytanie o wariata i obroty
    Utworzone przez Alfaauto w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 15-05-2008, 21:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory