Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: 1.9 M-jet ciężko zapala

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2014
    Auto
    Multipla 1.9 M-jet
    Postów
    2

    Domyślnie 1.9 M-jet ciężko zapala

    Witam wszystkich.
    Postanowiłem na forum Alfy opisać mój kłopot z zapalaniem ze względu na dużą ilość użytkowników mających pod maską silnik 1.9 jtd.
    Ja mam 1.9 Mjet 120KM i tak, jak w opisie silnik zapala po kilkakrotnym włączaniu zapłonu t,j włączam zapłon czekam do wyłączenia pompy paliwa wyłączam, włączam ponownie zapłon czekając do wyłączenia pompy, wyłaczam i trzecim razem nie czekam do wyłączenia pompy, tylko od razu włączam zapłon i silnik zapala, próbowałem różnymi sposobami i ten opisany sposób jest najlepszy. Początkowo myślałem, że problem jest w układzie paliwowym, więc zrobiłem test wtryskiwaczy i wyszło na 1 wtrysku 17ml, na 2 20ml, na 3 18ml i na 4 19ml, następnie przeczyściłem zawór ciśnienia w pompie paliwowej, wcześniej dokładnie wyczyściłem zawór EGR, kolektor ssący i nie zauważyłem żadnej poprawy. Podłączyłem pod FES-a i ciągle wyskakuje błąd czujnika fazy, mimo kasowania po każdym zapaleniu ponownie się pokazuje w pamięci lecz check się nie zaświeca. Wygląda na uszkodzenie czujnika a silnik z trudem zapala. Myślę o wymianie czujnika ale przed wymianą wolę poradzić się bardziej doświadczonych użytkowników tych silników. I jeszcze mam pytanie, czy da się wymienić czujnik wałka bez zdejmowania koła wałka(myślę o odsunięciu koła na tyle, aby wyjąć czujnik). Czekam na porady z Waszej strony.

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Mińsk Mazowiecki
    Auto
    -była: Alfa 156 1.8ts , Alfa 147 1.9jtd, jest: Seat Leon 1.9TDI 210hp, Alfa 147 1.9 16v
    Postów
    204

    Domyślnie

    skoro musisz 2-3 razy załączać zapłon,żeby pompa podała dobrą ilość paliwa żeby załapał to nie siada pompa?

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2014
    Auto
    Multipla 1.9 M-jet
    Postów
    2

    Domyślnie

    Widzę, że na tym forum mało jest chętnych do pomocy, więc sam doszedłem do przyczyny ciężkiego odpalania. Winowajcą okazał się, jak wcześniej podejrzewałem czujnik fazy i napiszę dla potomnych, czujnik da się wymienić nie zdejmując kółka z wałka i ustawiać rozrządu. Zajęło mi to około pół godziny i silnik odpala na przysłowiowy dotyk.
    Pozdrawiam i życzę bezusterkowego użytkowania dieselków 1.9

Podobne wątki

  1. Ciężko zapala po postoju V6
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 10-02-2014, 07:49
  2. ciężko zapala doradźcie
    Utworzone przez bssadzi w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-07-2012, 20:33
  3. Rano ciężko zapala
    Utworzone przez KULI w dziale 156
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 15-11-2011, 19:12
  4. [156] ciężko zapala gdy ciepły 1.6TS
    Utworzone przez andrzew w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 08-11-2011, 23:13
  5. [33] Ciężko zapala na gorącym silniku
    Utworzone przez gord w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-10-2011, 20:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory