Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Pękający wężyk paliwa

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar LUCID LINES
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Warszawiak
    Auto
    Alfa Romeo 33, 1,3 / Alfa Romeo 155 1,8 8V
    Postów
    132

    Domyślnie Pękający wężyk paliwa

    Hej

    Zabrałem się ostatnio za moją Alfinę (1,8 ts 8V). Miałem kłopoty z odpalaniem, z elektryką, pompą, stycznikami wszystkiego po trochu jak się okazało. Silnik nie chciał zapalić i objawy były takie jakby nie dostawał paliwa. Kombinowałem, kombinowałem i nie mogłem ostatecznie znaleźć winowajcy. Kolesie w warsztacie wszystko mi wymienili - pompę, styczniki, trochę przewodów elektrycznych. No i teraz nowy klops. Poszedł mi już trzeci wężyk doprowadzający paliwo. Chodzi mi o ten, który łączy regulator ciśnienia (zdaje się ) z listwą wtryskową. Chodzi mi o ten, który jest z lewej strony, za blokiem silnika obok łapy trzymającej.

    Co może być przyczyną. Wężyk pękła nie spadł. Czy mogą to być ch..we wężyki, czy może nieodpowiednia pompa, stuknięty regulator ciśnienia?

    Ma ktoś pomysł?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar supa_adam
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Gtv Sport Limited Edition 2002, 156 SW 2.4 JTDm, GT 3.2
    Postów
    1,419

    Domyślnie

    Gdybym miał wróżyć na podstawie opisu, to bym powiedział że regulator. Nawet gdyby pompa była za mocna, no to przecież on od tego jest, żeby temu przeciwdziałać. Ewentualnie coś pomiędzy pękającym wężykiem i regulatorem może być przytkane, może przewód gdzieś zagięty?

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar LUCID LINES
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Warszawiak
    Auto
    Alfa Romeo 33, 1,3 / Alfa Romeo 155 1,8 8V
    Postów
    132

    Domyślnie

    Cytat Napisał supabache Zobacz post
    Gdybym miał wróżyć na podstawie opisu, to bym powiedział że regulator. Nawet gdyby pompa była za mocna, no to przecież on od tego jest, żeby temu przeciwdziałać. Ewentualnie coś pomiędzy pękającym wężykiem i regulatorem może być przytkane, może przewód gdzieś zagięty?
    Mówisz o tym przewodzie, który idzie od pompy do regulatora, że może być zagięty tak? Ale raczej tam jest wszystko w porządku. Swoją drogą regulator niby jest od tego żeby regulować, ale jeśli dostaje zbyt duże ciśnienie paliwa na wejściu to przecież tam też się może coś posrać, czy źle kombinuję?

  4. #4
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Regulator jest po to żeby utrzymywać stałe ciśnienie na wtryskach około 3 bar bez względu na obroty silnika. Przewód paliwowy powinien być wzmocniony czyli guma ze zbrojeniem jeśli jest sama guma to długo nie wytrzyma

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar LUCID LINES
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Warszawiak
    Auto
    Alfa Romeo 33, 1,3 / Alfa Romeo 155 1,8 8V
    Postów
    132

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Regulator jest po to żeby utrzymywać stałe ciśnienie na wtryskach około 3 bar bez względu na obroty silnika. Przewód paliwowy powinien być wzmocniony czyli guma ze zbrojeniem jeśli jest sama guma to długo nie wytrzyma
    No i dziękuję Ci niezwodny Mikołaju za prezent na gwiazdke sprawa się chyba wyjaśniła bowłaśnie miałem kałowe wężyki teraz kupiłem wzmocniony i pewnie będzie git.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Zakładałeś zwykle gumowe przewody, zamiast specjalnych paliwowych? Przecież to oczywiste, że z czasem zrobi się w nich dziura. Szczególnie jak będzie chłodniej na dworze, np. tak jak teraz. Ja zakładam nawet te wzmocnione przewody również do innych rzeczy, nie tylko do paliwa. Na pewno są wytrzymalsze niż te zwykłe.

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar LUCID LINES
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Warszawiak
    Auto
    Alfa Romeo 33, 1,3 / Alfa Romeo 155 1,8 8V
    Postów
    132

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tytanowy Zobacz post
    Zakładałeś zwykle gumowe przewody, zamiast specjalnych paliwowych? Przecież to oczywiste, że z czasem zrobi się w nich dziura. Szczególnie jak będzie chłodniej na dworze, np. tak jak teraz. Ja zakładam nawet te wzmocnione przewody również do innych rzeczy, nie tylko do paliwa. Na pewno są wytrzymalsze niż te zwykłe.
    Hola hola kolego aż tak źle ze mną nie jest
    Kupowałem paliwowe ale najwidoczniej te były za słabe. Nigdy nie maiłem podobnych problemów. Dopiero jak kupiłem starą ALfę

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    hmmm , wybaczcie ale hmmm w układzie paliwowym , na tych wężykach to jakie ciśnienie jest ?

    bo mam wiele "PCV-ek " które wytrzymują do 12 bar i nie są zbrojone ( stosuje sie je na maszynach w układach smarowania ) oraz w układach sterowniczych
    Ostatnio edytowane przez Dziaru ; 26-12-2014 o 06:29

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar alfapier
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Elblag
    Auto
    ALFA ROMEO 155 2.0ts 8v swap na 2.5 V6
    Postów
    668

    Domyślnie

    kiedys kupilem wezyk zbrojony do paliwa (niebieski) i poczulem smrod paliwa a pod samochodem rozciagnol sie jak guma i 20 litrow poszlo w ziemie i juz nigdy nie kupie niebieskiego tylko czarne

  10. #10
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfapier Zobacz post
    kiedys kupilem wezyk zbrojony do paliwa (niebieski) i poczulem smrod paliwa a pod samochodem rozciagnol sie jak guma i 20 litrow poszlo w ziemie i juz nigdy nie kupie niebieskiego tylko czarne
    Niebieski plastikowy wężyk paliwowy jest do odprowadzania oparów paliwa i jest stosowany w prawie każdym aucie ale tam nie ma cisnienia lub jest bardzo znikome.
    Plastikowe czarne wężyki paliwa są montowane pod podłogą auta gdzie nie ma wysokich temperatur które mogły by go zdeformowac lub uszkodzic

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. Co to za wężyk ???
    Utworzone przez cargo241 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 05-05-2014, 14:01
  2. Pękający czujnik klimatyzacji AR 156 1.9 JTD
    Utworzone przez Bladyy w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 20-06-2013, 21:03
  3. Co to za wężyk?
    Utworzone przez mlody016 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-05-2013, 07:11
  4. 3.0 v6 pękł wężyk paliwa
    Utworzone przez Alabaster w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 27-12-2012, 03:15
  5. co to za wężyk ??
    Utworzone przez szefuni0 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 07-06-2012, 09:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory