Witam,
Od wczoraj mam problem z moją Alfa (1.9 JTD 2002 140km). A dokładnie po owocnej wymianie termostatu i ujechaniu może z 1km zaświeciły mi się kontroli ABS i ASR failure. Po przyjechaniu do domu, zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika dalej pojawiły się te same błędy. Do tego czasami w pedale hamulca, występowało takie jakby szarpanie i hamowanie, tylko przy hamowaniu lub na postoju. Jak by było mało prędkościomierz czy to na włączonym zapłonie czy na biegu jałowym podskakiwał co można zobaczyć w załączonym filmiku w archiwum. Oczywiście pojechałem do mechanika, który wymieniał termostat, spojrzał na to co się dzieje i poprawił kostki przy hamulcach. Piknęło chyba z trzy razy i kontrolki zgasły. Ucieszony wróciłem do domu. Za chwilę odpalam autko i pojawiło się to samo. Kilka razy po przekręceniu kluczyka było pikanie na wzór z komputera jak mamy uszkodzoną kartę graficzną czy ram. Później jakoś kontrolki ABS i ASR pogasły i się nie pokazują zostało tylko rwanie/szarpanie pedału hamulca i prędkościomierz. Dzisiaj przeszukawszy forum i wujka google przetarłem klemy i prysłem kontaktem to samo zrobiłem z kabelkiem od masy przykręconej do nadkola. Akumulator nowy dwu tygodniowy 72Ah 680A. Po tych zabiegach uruchomiłem samochód, nie było żadnych błędów jedynie prędkościomierz podskakiwał. Przejechałem się kawałek i tak jak by objawy ustały, ale pewności nie mam. ASR chyba działa bo na lodzie przy ruszaniu miga kontrolka. Co do ABS nie mam pewności sprawdzę jutro. W tym dniu nie jeździłem na ręcznym bo też czytałem ze powoduje podobne problemy. Wilgoć myślę odpada, co prawda była wtedy chlapa ciapa i deszcz ale autko pół dnia i całą noc w ogrzewanym garażu stało. Ma ktoś pomysł co to jest albo było? kostka przy hamulcach, klemy kable od aku? sam nie wiem... Jutro napiszę czy coś się jeszcze działo podczas jazdy do pracy. Podpięcie pod kompa pokazało by coś teraz? ewentualnie kupie na dniach kable i podłącze pod kompa. ELM 327 i ten drugi wystarczą?
Mam jeszcze pytanko co to za zaworki widoczne w załączniku? Pisze na nich DLM H i L znajdują się między chłodnicą a silnikiem po stronie pasażera.