Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Kilka pytań Alfa GT 3.2

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Greg_79
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 JDTM 1.9 16v
    Postów
    45

    Domyślnie Kilka pytań Alfa GT 3.2

    Witam Jak już pisałem od niedawna jestem posiadaczem Alfy GT 3.2 2004 135000 km. Zastanawiam się nad 'pakietem startowym' dla nowego nabytku. Chciałbym zrobić:
    - komplet rozrządu (+ pompa wody),
    - nowe świece zapłonowe, nie wiem czy warto przy takim przebiegu?
    - uszczelnienie silnika (trochę się poci, ale nie ma tragedii),
    - sprzęgło trochę twarde więc może wysprzęglik,
    - uzupełnienie płynu hamulcowego,
    - uzupełnienie oleju w skrzyni, lub wymiana
    - zabezpieczeni podwozia przed korozją,
    Chciałbym zapytać czy znacie dobry warsztat we Wrocku (myślałem o AutoTip)?
    Jakie preparaty polecacie do lekkich uszkodzeń/zadrapań skóry?
    Pozdrawiam Grzegorz

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD 150KM
    Postów
    257

    Domyślnie

    Ja robiłem dużo rzeczy w Bravo Autoserwis i jestem zadowolony, bo nie przycinają i właściciel się b. dobrze zna na Alfach, zresztą sam ma 156tkę.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar SebaM
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    BTM
    Auto
    GT 3.2
    Postów
    542

    Domyślnie

    Świece jak masz możliwość to wykręć i zobacz czy są jeszcze ok. Najlepiej wrzuć foty, albo pooglądaj foty jak wyglądają zużyte, a jak sprawne. Tak przy okazji nie kupuj Championów, już słyszałem kilka opinii o nich niezbyt pochlebnych delikatnie mówiąc.
    Rozrząd niekoniecznie musisz robić z pompą, bo jest ona na osobnym pasku (tak, też byłem zdziwiony jak się dowiedziałem ), ale to już Twoja decyzja ;]

    PS. A może tak temat w dziale Nasze Belle? Chętnie pooglądam bliźniaka

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar arquadiusy
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Było GT 3.2 Q2 Jest Giulietta QV i Brera 2.4
    Postów
    485

    Domyślnie

    Cytat Napisał Greg_79 Zobacz post
    Witam Jak już pisałem od niedawna jestem posiadaczem Alfy GT 3.2 2004 135000 km. Zastanawiam się nad 'pakietem startowym' dla nowego nabytku. Chciałbym zrobić:
    - komplet rozrządu (+ pompa wody),
    - nowe świece zapłonowe, nie wiem czy warto przy takim przebiegu?
    - uszczelnienie silnika (trochę się poci, ale nie ma tragedii),
    - sprzęgło trochę twarde więc może wysprzęglik,
    - uzupełnienie płynu hamulcowego,
    - uzupełnienie oleju w skrzyni, lub wymiana
    - zabezpieczeni podwozia przed korozją,
    Chciałbym zapytać czy znacie dobry warsztat we Wrocku (myślałem o AutoTip)?
    Jakie preparaty polecacie do lekkich uszkodzeń/zadrapań skóry?
    Pozdrawiam Grzegorz
    Rozrząd zawsze dobrze wymienić jak nie jestes pewny kto i jak to wczescniej robil wiec bierz sie za to jak najszybciej , tak samo z olejami w silniku i skrzyni . Do silnika zalej 10w60 (ja leje valvoline vr1 racing) - mozesz zalac czym chcesz oby o tych samych parametrach co seriia . Sprzęgło w tym silniku nie pracuje jak masełko wieć sie nie martw , a jak juz wymieniac to sprzęgło z wysprzęglikiem . W skrzyni wymien sobie olej wchodzi go 2l (parametry oleju masz podane w instrukcji obslugi )
    Co do uszkodzen skóry z tym niestety pozostaje albo przeszycie albo farbowanie co nie jest dlugowieczne poniewaz w GT zazwyczaj zuzywa sie lewa strona od wsiadania .
    A co do warsztatu to bierz przedewszystkim zaufanego mechanika , sprawdzonego i którego masz blisko . Silnik Busso to nie tragedia i kazdy dobry mechanik powinien sobie z nim poradzic

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar 2_D
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Kamienna Góra
    Auto
    Alfa Romeo GT 3.2
    Postów
    32

    Domyślnie

    Wymiana rozrządu to podstawa, wymiana świec to żaden koszt patrząc na ogólne koszty związane z serwisowaniem czy utrzymaniem tego pięknego auta. Twarde sprzęgło... zrobiłem 25 tys zanim je wymieniłem tyle że ja swoje autko kupowałem z przebiegiem 113 tyś. Reszta wymienionych przez Ciebie rzeczy czyli płyny, oleje to raczej standard. Nie czytałem wcześniejszych Twoich wpisów... ale trochę uwagi poświeciłbym zawieszeniu i hamulcom jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś.
    Uszczelnienie silnika... większość prac na serduchu nie da się wykonać bez jego wyjęcia.
    Ogólnie dobry mechanik ogarniający to V6 jest na wagę złota. Inaczej drenaż kieszeni murowany. Piszę z własnego doświadczenia.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Greg_79
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 JDTM 1.9 16v
    Postów
    45

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi. Zdecydowałem się na warsztat na ul. Karkonoskiej. Postaram się w najbliższym czasie coś wrzucić do działu Nasze Belle (czarny kolor + czerwona skóra w środku + navi). Mam faktury od poprzedniego właściciela na niektóre elementy hamulców i zawiechy. Na razie OK w tym temacie ostrość prowadzenia i czułość hamulców miażdży po przesiadce ze zwykłego samochodu. Muszę się właśnie zastanowić czy wymienić pompę wody, pasek osprzętu i świece.

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Nie zastanawiaj się nad pompą tylko wymieniaj, jest napędzana paskiem wielorowkowym ale żeby ją wyjąć trzeba zdjąć pasek rozrządu. Ktoś może cię zapewniać że sie da ale prawda jest inna. Generalnie wymieniaj tyle ile cię stać, będiesz miał pewne auto. W pierwszej kolejności rozrząd.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Greg_79
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 JDTM 1.9 16v
    Postów
    45

    Domyślnie

    Cześć
    Alfa się robi (jest w warsztacie na ul. Karkonoskiej). Właściciel jest kompetentną osobą wie jak podejść do V6, otrzymałem dodatkowe informacje (np. simmeringach). Robię wszytko to o czym pisałem na razie bez sprzęgła.
    Trochę niepokoją mnie drobne ogniska korozji na podwoziu chciałbym zrobić konserwację 2 -etapową + progi + nadkola (wiem że z tyłu jest problem z pianką wygłuszająca) oraz założyć ledy dzienne.
    Czy macie jakieś doświadczenie w tej sprawie?

Podobne wątki

  1. Alfa 147 JTD czy TS , kilka pytań
    Utworzone przez puchus w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 14-11-2018, 15:25
  2. Alfa GT 2.0 JTS kilka pytań
    Utworzone przez Shinuq w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-11-2014, 02:09
  3. alfa 147 kilka pytań
    Utworzone przez Blackchart w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 24-01-2013, 09:11
  4. Kilka problemów i Kilka Pytań ALFA 147 1.6 TS
    Utworzone przez michasecp w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-02-2012, 20:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory