witam
znalazlem ostatnio alfe 33 1.7 16v ma ona koniczynke, ogolnie autko wyglada dosyc sympatycznie chcialem sie dowiedziec jak byla oznaczana wersja p4 bo jesli sie okaze ze ta alfa ma 4x4 to chyba sie skusze
pozdrawiam
witam
znalazlem ostatnio alfe 33 1.7 16v ma ona koniczynke, ogolnie autko wyglada dosyc sympatycznie chcialem sie dowiedziec jak byla oznaczana wersja p4 bo jesli sie okaze ze ta alfa ma 4x4 to chyba sie skusze
pozdrawiam
"Bardzo ważną nowością, która zbiegła się w czasie z przejściem do serii 3, był nowy silnik 1.7 w wersji 16-zaworowej, z czterema wałkami rozrządu, zapewniający moc 137 (później 132) KM przy 6500 obr.min. W wersji z napędem na cztery koła ten sam silnik teoretycznie pozwalał na uzyskanie nieco mniej imponujących przyśpieszeń (ze względu na masę własną wozu, większą o 70 kg), ale w praktyce cechował się równie dobrym lub lepszym zrywem, bo wyeliminowane było zjawisko buksowania kół napędzanych. Wersję tę oznaczono nazwą P4 (Permanent 4) ze względu na to, że napęd na cztery koła jest w nich stały (w odróżnieniu od odłączalnego dźwignią na konsoli środkowej w modelach 4x4 serii 2). P4, przemianowana nieco później na Q4 (Quadrofoglio Quattro) i ozdobiona emblematem łączącym czterolistną koniczynkę ze stylizowaną cyfrą 4, miała najbogatsze wyposażenie, cechowała się najlepszą jakością wykonania i wykończenia i do dziś jest niewątpliwie najbardziej atrakcyjną "trzydziestką trójką", jaką można zdobyć. Ceną za napęd czterokołowy była wyżej położona podłoga bagażnika (ze względu na konieczność zmieszczenia mechanizmu przekazania napędu na koła tylne), przez co jego pojemność uległa zmniejszeniu z 400 do 290 l. W wersji 3 wprowadzono także wspomaganie układu kierowniczego, najpierw w opcji, a później w standardzie"
Źródlo: IKAR - Internetowy Klub Alfa Romeo